wtorek, 20 czerwca 2017

ŻYCIE W HISZPANII- WADY I ZALETY ŻYCIA W HISZPANII



Cześć ! 
Jak wiecie nie było mnie tu dosyć długo przez wieczne bycie w podróży. Można powiedzieć, że przez 1,5 roku miałam 2 a nawet 3 domy pomiędzy którymi się przemieszczałam. Połowę miesiąca spędzałam w Polsce a drugą połowę w Hispzanii. Teraz już ostatecznie zostaję w cieplejszych klimatach! Jakiś czas temu prosiłyście abym napisała wam coś więcej o życiu w Hiszpanii, o tym co tam robię etc. Wtedy też wpadłam na pomysł aby opowiedzieć wam trochę o wadach i zaletach życia w tym miejscu.

  • Dlaczego wybrałam Hiszpanię? Myślę że na to pytanie znajdziecie odpowiedź w 'zaletach' jednak głównym powodem był fakt iż mnie i mojego chłopaka zmęczyło już życie w ciągłych rozjazdach (związki na odległość kosztują). Drugi powód to fakt iż kocham to miejsce i nie wyobrażam sobie mieszkać gdzieś indziej !
  • Gdzie mieszkam ? Mieszkam w przepięknej i słonecznej Walencji ! Polecam to miejsce zarówno osobom lubiący wylegiwać się na plażę, a także tym które lubią pozwiedzać. Znajdziecie tu wiele pięknych miejsc ! Poniżej screen zdjęć z google !


Zacznijmy od ciemnej strony mocy czyli od wad ! 

  • POWOLNOŚĆ- Jeśli narzekacie na Polską administrację to uwiercie mi że nie ma co narzekać ! Tutaj ludzie z niczym się nie spieszą, Ci od administracji tym bardziej. Tak samo jest z załatwianiem innych spraw. Pamiętam że kiedy chcieliśmy naprawić nasz prysznic musieliśmy czekać na hydraulika ponad tydzień gdzie w Polsce czas oczekiwania to około 2-3 dni. 
  • GORĄCO-KLIMATYZACJA JEST WSZĘDZIE- Tak naprawdę ja lubię kiedy jest gorąco, ale tutaj to czasami przesada.. latem nie ma szans na mniej niż 30 stopni (w Walencji) gdzie przez większość czasu jest to 35 stopni (latem). Na południu Hiszpanii termometry sięgają 55 stopni (przeżyłam to i nie polecam). Wracając do klimatyzacji.. w sklepie-klimatyzacja, w pracy-klimatyzacja ok mogę to zrozumieć, moja skóra też ale.....w domu? Klimatyzacja chodzi tu przez cały dzień i całą noc..inaczej nie da się oddychać. Niestety cierpi na tym moja skóra i zdrowie bo mimo pięknej pogody ciągle jestem chora.
  • CENY- Wiem, że nie można tego do końca porównywać, ale kiedy idziesz do supermarketu żeby zrobić zakupy na jeden obiad dla dwóch osów i płacisz za to 20 euro.. gdzie w Polsce to samo kosztowałoby Cię około 25zł? Boli ! Zarobki są inne, ale uwiercie mi że nawet Hiszpanom się to nie opłaca. Pamiętam kiedy pojechałam z Hiszpańskimi znajomymi do Polski..zrobili zdjęcie rachunku z supermarketu i wysłali do rodziny :D
  • PÓŹNE I SYTE KOLACJE- Do tej pory ciężko mi się przyzwyczaić, że moja lekka kolacja zamieniła się na wielką ucztę. Kolację jada się tutaj od godziny 22 w domu i około 23 na mieście. Są to duże porcje.. coś jak nasz Polski obiad.
  • BRAK POLSKIEGO JEDZENIA-Co prawda są tu polskie sklepy, ale nie znajdziemy w nich wszystkiego. Ja zabiłabym za serek wiejski i polskie pierogi ! :)
A teraz na koniec coś przyjemniejszego czyli zalety !

  • KOLACJE W PRZYJACIELSKIM GRONIE
  • KAWA NA MIEŚCIE- Może to nie jest jakaś super zaleta. Bardziej niż kawa podob mi się fakt że tutaj nie pijemy jej w domu. Zejście do miejskiego baru na kawę jest tutaj tradycją która bardzo mi się spodobałam. W dodatku kawa na mieście jest tutaj dużo tańsza niż np. w Polsce. Za kawę zapłacimy średnio 1 Euro.
  • HISZPANIE- Nie znam bardziej zabawnych i miłych ludzi ! Idąc przez ulicę wszyscy się do ciebie uśmiechają, czasami zapytają co u Ciebie. Jeśli stoisz w kolejce bądź w widzie a nawet idąc ulicą nie zdziw się jeśli powiedza Ci ''Hola'' bo tu nawet jeśli ktoś z kimś się nie zna to przywitanie jest tradycją. Jest to bardzo przyjazny i otwarty naród. Każdy pożyczy Ci miłego dnia :)
  • WYPRZEDAZE- Tujaj wyprzedaze naprawdę możemy nazwać wyprzedażami. Przykładowo Zara- ceny obniżane są z 25 nawet na 3 euro. Jest różnica ! 
  • POGODA- Chociaż czasem jest zbyt gorąco to uwielbiam tą pogodę ! W dodatku zima tutaj jest o wiele przyjemniejsza niż w Polsce. W lutym noisłam tylko ramoneskę i było w sam raz ! W dodatku w miejscu w którym mieszkam nie ma tak wielu opadów i można bez obaw korzystać z plaży, morza i słońca !
  • BASENY- Ja mieszkam 10 minut piechotą do plaży więc to istny raj ! Jednak praktycznie przy każdym Hiszpańskim domu lub bloku jest basen do którego mają dostęp domownicy danego osiedla ! My mieszkamy w bloku i na naszym 'podwórku' mamy całkiem spory basen. W poprzednim mieszkaniy również cieszyliśmy się tą przyjemnością.
  • PIĘKNO MIASTA W KTÓRYM MIESZKAM
  • OWOCE- Z racji że są to w większości produkty lokalne jest ich dużo i są mega tanie ! Tak więc idąc na bazarek można nieźle oszaleć !

Lubicie Hiszpanię ? Chcecie więcej wpisów na ten temat ?
Jeśli macie ochotę na więcej zdjęć zapraszam was na mój instagram ! Buziaki !

14 komentarzy:

  1. Swietny wpis ja juz w lipcu odwiedzam Madrid zakupy czekaja 😍😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham Hiszpanię! Chcę tam polecieć, ale nie wiem kompletnie gdzie :(
    Chcę piękne plaże jak z obrazka :)))
    Polecasz coś?
    Jakies noclegi?
    Opd u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zdecydowanie miejsce w którym mieszkam czyli Walencję :)

      Usuń
  3. Cudownie. Bardzo lubię podróżować, szkoda, że nie ma dużych zasobów na to.

    OdpowiedzUsuń
  4. W Hiszpanii jeszcze nie byłam ale w tym roku planuję zwiedzić Portugalię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham Portugalię ! Byłam tam w zeszłym roku na Erasmusie :)

      Usuń
  5. Bajka <3 Ostatnio odwiedziłam Marbellę i się zakochałam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam jeszcze nie byłam ale z pewnością się wybiorę :)

      Usuń
  6. Moja ciocia już ponad 40 lat mieszka na wyspach kanaryjskich, ma męża hiszpana i co roku na czas wakacji (4 miesiące) przyjeżdża do Pl ;) dzięki niej poznałam zwyczaje, kulturę i kuchnię hiszpańską. I mimo, że pogoda tam panująca to kompletnie nie moja bajka to lubię tam wracać i cieszyć się życiem nie jako turysta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ! W takim razie może czas odwiedzić Walencję ? :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...