wtorek, 14 lipca 2015

Jak chronić włosy przed chlorowaną wodą?

Cześć!
Dawno mnie tutaj nie było,  a to wszystko przez przeprowadzkę do Wrocławia. Dziś wracam do was z większą ilością czasu i głową pełną pomysłów. Jako, że mamy teraz basenowy sezon, porozmawiajmy o chlorze :


Co chlor robi z naszymi włosami? 
  • Chlorowana woda posiada właściwości wysuszające dlatego częste kąpiele w takiej wodzie nie są wskazane jednak nie będziemy sobie z tego powodu odmawiać przyjemności pływanie dlatego też powinnyśmy odpowiednio zadbać o nasze włosy.
  •  Ma właściwości rozjaśniające.

Jak poskromić właściwości chloru?

  • Olejki-Ponieważ posiadają tłustą konsystencję , która chroni włosy przed wchłonięciem chlorowanej wody. Myślę, że na plaży nikt nie zauważy, że macie go n włosach, bo wszyscy chodzą w ''mokrych''.
  • Woda mineralna- Ponoć warto przed taką basenową kąpielą polać włosy wodą mineralną.
  • Silikony- Psikamy, smarujemy i co tylko ! Ważne, aby była to silikonowa bomba bez dodatku alkoholu. Takie oblepione włosy najlepiej związać w koka i gotowe.
  • Czepek- Jedna z lepszych opcji jednak ja mimo wszystko nigdy się na to nie skusiłam. 

Co zrobić po wyjściu w basenu? Pięlęgnacja wlosów po wyjściu z basenu jest jeszcze ważniejsza niż ta przed, często o niej zapominamy. 
  • Po wyjściu z basenu należy umyć włosy mocnym szamponem z SLS
  • Olejki- Jeśli jestem już w domu nakładam na całą noc jakiś odżywczy olejek, najchętniej sięgam po kokosowy
  • Maski- Nakładam odżywcze maski
  • Silikony- stosuję je już na samym końcu w celu dalszego zabezpieczania włosów.
Jak widać nie jest to skomplikowane. Wystarczy trochę chęci, olejek, silikony, dla odważnych czepek i włosy będą zadowolone :)

W jaki sposób wy chronicie włosy przed chlorem? 

9 komentarzy:

  1. W czasie wizyt na basanie zabezpieczam wlosy olejkami i nie odczuwaja one wtedy az tak bardzo szkodliwego dzialania chlorowanej wody :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pływasz w basenie bez czepka? o.O

    OdpowiedzUsuń
  3. ja zawsze nakladam jakis olej na wlosy - najlepiej spozywczy (poczciwa oliwa z oliwek ;)), bo jednak przedostaje sie to do wody. zawsze po basenie staralam sie wlasnie myc wlosy odzywka, bo myslalam, ze taka godzina w chlorowanej wodzie + SLS jeszcze bardziej przesuszy mi klaki.. teraz juz sama nie wiem. Uwazasz, ze sls lepiej zmyje chlor niz odzywka? uzywam do tego celu jakis mega tanich produktow, nakladam hojnie i masuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie można pływać bez czepka??? U mnie niestety wszędzie trzeba go mieć :((

    OdpowiedzUsuń
  5. Czepek dla odważnych? U nas na pływalniach jest obowiązkowy :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze mam czepek silikonowy. I tak mi się zawsze naleje wody trochę. Spotkałam się z opinia ze chlor i tak jest mocno oczyszczający i po basenie wystarczy tylko odżywka z środkiem spieniającym. Ja jednak wolę zastosować łagodny szampon a przed stosuje olejki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie chodzę na basen bo w sumie nie umiem pływać ;) No ale to też dlatego, że w mojej najbliżej okolicy nie ma takiego miejsca :(

    OdpowiedzUsuń
  8. ja ostatnio dość wymoczyłam włosy w basenie, teraz siedze z olejkiem na głowie :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...