piątek, 20 lutego 2015

Dlaczego warto mieć spiruline/ ulubione zastosowania


Cześć!
Dziś opowiem wam o moim ulubieńcu, który jest już ze mną od 2 lat, a teraz znowu do niego powróciłam. Jest to wielofunkcyjny produkt jakim jest spirulina. Jeśli borykacie się z przebarwieniami, problemami z włosami itd. to zostańcie ze mną.


Czym jest spirulina? To nieprzyjemnie pachnący glon, który ma mase właściwości i zastosowań. Zawiera aż 4058 składników odżywczych. Znajduje się w niej cenne białko, witaminy, minerały oraz pierwiastki śladowe.W doskonałych proporcjach oraz w towarzystwie innych substancji, które ułatwiają ich wchłanianie. 

''Konsystencja''- Ja znam dwa rodzaje spiruliny w tabletkach i sproszkowaną. Jeśli chcecie się zdrowo odżywiać to polecam jedzenie spiruliny w tabletkach, nie wiem czy ktoś się odważy na jedzenie tej w proszku. Jednak jeśli chcecie ją zastosować w celach kosmetycznych to polecam ta sproszkowaną.

Kosmetyczne zalety spiruliny :
  • wzmocnienie skóry, włosów i paznokci – spirulina spowalnia proces wypadania włosów oraz przeciwdziała łamaniu paznokci. Systematyczne stosowanie tej rośliny zapewnia gęste włosy, gładką skórę i mocne paznokcie.
  • odmładzanie, spowalnianie procesów starzenia 
  • likwiduje worki pod oczami
  • alga Spirulina zawiera przynajmniej 12 rodzajów witamin, 11 minerałów, 4 ważne barwniki, 14 niezbędnych i mniej ważnych dla zdrowia kwasów tłuszczowych oraz 18 niezbędnych i mniej ważnych dla zdrowia aminokwasów
  • pomaga w walce z przebarwieniami skórnymi
  • wyrównuje koloryt skóry
  • ujarzmia i wygładza włosy
Moje ulubione zastosowania spiruliny

  • włosy : Uwielbiam robić włosom maske ze spiruliny. Ja osobiście nie lubię się bawić w maskowanie przed myciem, w tym celu wolę olejowac włosy. Jesli jesteście zwolenniczkami nakładania masek po myciu włosów to polecam wymieszać spirulinę z dowolną maską bazową (najlepiej z prostym składem) i nałożyć na włosy na około 20-30 minut. Po takim zabiegu włosy będą wyglądały na odżywione, lśniące i będą bardzo gładkie.
  • twarz : Spiruline czesciej stosuje do pielęgnacji twarzy, bo daje naprawdę zauważalne efekty. Dzięki niej udało mi się rozjaśnić w dużym stopniu piegi i wyrównałam koloryt skóry. Teraz do niej wróciłam i taką maskę robię raz w tygodniu. Mieszam 2 łyżeczki spiruliny z letnią wodą/hydrolatem, czasami dodaję odrobinę olejku. Twarz już po pierwszym użyciu jest ładnie rozświetlona, a koloryt wyrównany. Jest bardzo wygładzona. Przy regularnym stosowaniu możecie się spodziewać rozjaśnienia.
  • ciało : To w sumie przypadkowe odkrycie. Kiedy robię maskę ze spiruliny i trochę mi jej zostaje to wkładam naczynie, w którym ją rozrabiałam do wanny z wodą, oczywiście woda staje się przerażająco zielona i mam wrazenie, że wyjdzie z niej jakiś potwór, ale po takiej kąpieli skóra jest niesamowicie gładka, a reszta spiruliny się nie marnuje.
Gdzie ją dostaniecie/ile to kosztuje? Spirulina nie jest droga i jest wydajna. Ja w zielniku za 75g płacę jakieś 10zł i wystarcza mi to na bardzo długo. Polecam własnie szukanie jej w sklepach zielarskich czy też w sklepach ze zdrową zywnością, ponieważ tam cenowo opłaca się bardziej niż w sklepach z półproduktami.

Lubicie spiruline? :)

38 komentarzy:

  1. Ja ostatnio przy okazji zamówienia na ZSK kupiłam właśnie spiruline z myślą o moich wlosach ale szczerze mówiąc jeszcze jej nie używałam ;) na razie próbuję przemóc się z jej zapachem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach jest okropny, ale jeśli zmieszasz ją z maską to nic nie poczujesz. Jeśli Ci się spodoba to polecam kupowanie jej w sklepach zielarskich, bo wychodzi duzo taniej :)

      Usuń
  2. Nie słyszałam o niej dopóki teraz nie dostałam do testów od pewnej firmy. Z chęcią sprawdzę jak się spisze na twarzy u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że jeszcze nigdy nie miałam spiruliny ani nigdzie jej nie stosowałam. Czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam spiruline z zsk i potwierdzam na twarz jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spirulina jest naprawdę wartościowym glonem. Nie stosuję jej w czystej postaci, ale chętnie sięgam po kosmetyki, które mają spirulinę wysoko w składzie.

    Bardzo fajny, wartościowy wpis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam również ta w czystej postaci. Jakich kosmetyków z jej zawartoscia używasz? Dziękuję :)

      Usuń
  6. Bardzo lubię maseczki na bazie spiruliny ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Spirulina jest genialna. Wybieliła mi wszystkie przebarwienia potrądzikowe.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym ją wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam! Przebarwienia rzeczywiście są mniej widoczne już po zastosowaniu jednorazowym. Mnie też pomaga pozbyć się zaskórników. Sprawia, że szybciej się wygajają. Na całe włosy nie próbowałam, ale pewnie spróbuję. Nakładałam jedynie na skalp i były lekko odbite od nasady :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na skalp jeszcze nie nakładałam, spróbuję :)

      Usuń
  10. Muszę ją zamówić! Na pewno kupię, tyle zastosowań w małym glonie ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię spirulinę do włosów, z dodatkiem oleju - lepiej się po nie kręcą i błyszczą ;)
    Do twarzy niestety mnie podrażniła, ale ja wrażliwiec jestem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli podrażnia Cię na twarzy (spirulina +woda) to wymieszaj ją z miodem lub smietana :)

      Usuń
  12. Stosowałam spirulinę tylko w maskach do twarzy, a widzę że zastosowań jest o wiele więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Więc wymieszaj ją z miodem lub smietana :)

      Usuń
  14. W delikatesach "Spar" ostatnio widziałam tę w proszku na dziale ze zdrową żywnością ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedy ją znajdę stacjonarnie, to przy okazji kupię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukaj jej w sklepach ze zdrowa zywnością lub w zielnikach :)

      Usuń
  16. Jeszcze nie używałam spiruliny do włosów, do tej pory tylko na twarz (bez szału) i do jedzenia. Muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Spirulina jest dobra do wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moj sposob na spiruline to dodawanie jej (proszku) do swiezo wycisnietych sokow owocowych (np z pomaranczy) czy owocowo-warzywnych. Zawsze tak robie i gdybym nie czytala takich postow, to bym nawet nie wiedziala, ze spirulina "inaczej" pachnie czy smakuje ;-)

    A na wlosy faktycznie, dodaje do masek i wcierek i tez nie ma problemu.

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie nie sprawdziła się za dobrze na włosach, ale było to jakiś czas temu i pewnie spróbuję ponownie :) Na twarzy też nie widziałam dużego efektu, a nie ukrywam, trochę przeszkadza mi jej zapach...

    OdpowiedzUsuń
  20. muszę się za nią rozejrzeć koniecznie :) mam nadzieję że nie nada koloru włosom blond? :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Spirulina jest genialna na wszystko. Biorę tabletki ze spiruliną i robie sobie maseczki na twarz.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...