niedziela, 4 stycznia 2015

OLEJ KOKOSOWY NIERAFINOWANY a RAFINOWANY/EKOLOGICZNY- JAKA JEST RÓŻNICA w działaniu?JAK JE ODRÓŻNIĆ?


Cześć !
Od jakiegoś czasu dostaje pytaniana temat tego jak rozpoznać czy olej jest rafinowany czy też nie.Wiem,że na większości olejkow jest to napisane, ale uwierzcie że producenci potrafią się złapać takich nazw, że nawet najlepszy znawca może mieć dylemat.Jak wiecie uwielbiam olej kokosowy.Jakiś czas temu poprosiłam siostrę, aby kupiła mi olej kokosowy (nierafinowany). Poszła do sklepu ze zdrową żywnością i powiedziała co chce. Przyniosła mi olej ekologiczny,co już dało mi coś do zrozumienia, zaczęłyśmy szukać na opakowaniu informacji o tym czy jest rafinowany inie znalazłyśmy. Problem rozwiązał się po otwarciu słoiczka, olej był rafinowany.

Jak odróżnic olej rafinowany od nierafinowanego?
  • Etykieta- to pierwsza droga do znalezienia takiej informacji. Jednak niestety są i takie, które nie mają tej informacji.
  • Nazwa- Jeśli olej jest ekologiczny lub ma w nazwie ''pure'' to jest on zwykle rafinowany.Jeśli szukacie oleju nierafinowanego to pod nzawą ''nierafinowany''lub ''tłoczony na zimno''
  • Zapach- Olej rafinowany jest pozbawiony zapachu.Olej nierafinowany przepięknie pachnie kokosem.
  • Konsystencja- Z reguły oba olejki mają stała konsystencję, która pod wpływem ciepła zamienia się w płynną, ale uwierzcie,miałam kiedyś olej kokosowy (nierafinowany), który sprzedawczyni zachwalała jako taki, który nie zmienia konsystencji (dziwna sprawa). Jednak rafinowany jest bardziej twardy i ciężej się go nabiera (mowa o stałej konsystencji)
  • Cena: Nierafnowany często jest droższy niż rafinowany.
Jaka jest różnica w działaniu ?

  • Działanie- przy regularnym stosowaniu zauważymy,że olej nierafinowany robi coś faktycznie z włosami, a rafinowany daje tylko efekty wizualne (sprawdziłam na swoich włosach). Olej rafinowany stosowałam przez pół roku na włosy i niestety nie zauważyłam poprawy ichkondycji. Później zrobiłam dłuższą przerwę i zamieniłam go na nierafinowany, któremu po 6 miesiącach stosowania moje włosy zawdzięczają lepszy wygląd i zmniejszoną ilość rozdwajających się koncówek. Dodatkowo olej kokosowy dobrzesobie radzi z 

Jaka jest różnica w produkcji tych olejków?Rafinowany produkuje się w wysokich temperaturach i często przy użyciu chemicznych rozpuszczalników, a nierafinowany przy niskich temperaturach.

Jaka jest różnica we właściwościach tych olejków? Olej rafinowany podczas produkcji w wyskich temperaturach traci sporo wartości. Olej nierafinowany ma ich ponoć około 80% więcej.

Jakie nierafinowane oleje kokosowe polecam? Osobiście uważam, że nie ma sensu wydawać 50zł na olej organiczny (bo płacimy certyfikat). Ja kupuję efavit (około 17zł) oraz zielony nurt (około 13zł).

Lubicie olej kokosowy?:)

43 komentarze:

  1. chyba ci ucięło trochę posta..
    " Dodatkowo olej kokosowy dobrzesobie radzi z

    Jaka jest różnica w produkcji tych olejków?Rafinowany produkuje się w wysokich temperaturach i często (..)"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co się dzieje, ale na podglądzie wszystko jest ok :/

      Usuń
  2. Jest jeszcze frakcjonowany czyli o konsystencji ciekłej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz będę szukała tego zielonego nurtu bo cena jest naprawdę fajna. Ja bardzo lubiłam vatike, ciekawe czy tam jest rafinowany czy nie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również się z nim polubiłam i też się zastanawiam co tam w nim było :)

      Usuń
  4. Moje włosy kokosa nie lubią :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kupiłam sobie olej rafinowany w wakacje. Wiedziałam ze jest pozbawiony zapachu itp. Używam go głownie do demakijażu( spisuje sie swietnie) i gdy mam podrażnioną skore po goleniu. Nałożony na pachy czy łydki przynosi natychmiastowe ukojenie i sprawia ze skóra jest aksamitne gładka. Polecam. Do wlosow go nie stosuje ze względu na to ze jest rafinowany. Mam zamiar kupić nierafinowany ale to jeszcze trochę poczeka bo zakochalam sie w lnianym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam używać oleju kokosowego do demakijazu. :)

      Usuń
  6. Bardzo lubię ale drażni mnie zapach wiec do tej pory uzywałam rafinowany :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, więc olej monoi, ktory bazuje na oleju kokosowym, ale pachnie przepięknie :)

      Usuń
  7. Ja bardzo lubię olej Efavit :) Ślicznie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. lubie go jako balsam do skory, rak albo do demakijazu, jednak na wlosach mi sie nie sprawdza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włosy albo go kochają, albo wręcz przeciwnie ;/

      Usuń
  9. O tak, również miałam efavit :)
    Sama również mam wrażenie, że oleje nierafinowane działają na moje fale lepiej, choć czasem zastanawiam się, czy to nie moje placebo ;);)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że działająlepiejbo nie są pozbawione składników odżywczych :)

      Usuń
  10. Muszę w końcu poznać te olejowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie, że napisałaś taki post ;) Sama jeszcze do niedawna nie ogarniałam różnicy między rafinowanym a nierafinowanym olejem ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam olej kokosowy,ale tylko nierafinowany. Używam go do włosów,jako balsam i "krem" do rąk:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Od dluzszego czasu myslę nad olejem kokosowym. Czekam az będzie uzupelnienie magazynu moich ulubiencow na SS, szamponu i maski o ktorej ostatnio pisalas i zamowie tez olej. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej dostaniesz też w sklepie ze zdrową żywnością lub w zielarskim:)

      Usuń
  14. Pamiętam swój pierwszy olej kokosowy za 50 zł, pięknie pachniał kokosem i świetnie nawilżał. Później kupowałam dużo tańsze, które nie miały żadnego zapachu. Nie wiem czy to olej, który był specjalnie jakoś perfumowany czy faktycznie był w 100% naturalny. I nie wiem czym różnił się się od tych bez zapachu ( chodzi mi o jego wartości odżywcze ) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te tańsze, któreniemiały zapachu były po prostu rafinowane. Ale za 14 zl możesz równiez kupić olej kokosowy nierafinowany.:)

      Usuń
  15. zawsze sklepei azjatyckim kupoałam olej kokosowy ale nie pachn iał i statnio jakoś ziełam tesco olej kokosoy fakt był droższy o 1 funta bodajże ale jak otworzyłam i powąchałam to poprostu niebo!!! cudnie pachnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze żadnego nie miałam :D.

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam o ich świetnym działaniu, i o tym, że jest między nimi spora różnica, ale nic konkretnie, post świetny, może w końcu się skuszę :) A słyszałaś może o komponowaniu posiłków razem z tym olejem? Wydaje mi się, że też może przynieść spore efekty :)

    http://ciekawekosmetyki.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, dobry jest również jako suplement diety :)

      Usuń
  18. PS Dodaje bloga do obserwowanych, bo na pewno bardzo chętnie tu wrócę! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. kupilam ostatnio nierafinowany z Olvity, 13 zl za 200 gr, cudownie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. kurcze a ja mam pure zamawiany w ezebra (ten pierwszy ze zdjęcia) i wgl nie pachnie kokosem, szkoda, że wcześniej o tym nie wiedziałam...

    OdpowiedzUsuń
  21. ja dostałam od chłopaka olej kokosowy ekologiczny biofood premium. chciałam żeby kupił mi nierafinowany tłoczony na zimno z zapachem kokosa. ten natomiast nie ma informacji czy jest rafinowany czy nie i jak tłoczony. podejrzewam że wcisnęły mu w sklepie właśnie ten rafinowany. ma on mniej wartości odżywczych, ale czy jak będę go stosować do ciała i włosów, to może mi zaszkodzić?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...