niedziela, 28 grudnia 2014

OLEJE ŚWIATA/Makadamia/Porównanie masełek


Cześć!
Jakiś czas temu zauważyłam na drogeryjnych półkach ''oleje świata''. Myślałam, że to kolejne kosmetyki nazywające się olejami i bazujce na parafinie i bardzo miło mnie zaskoczyły składy. Jesteście ciekawe jak jest z działaniem? Jeden z tych kosmetyków mnie zawiódł i właśnie od niego zaczniemy.

Olejek 'makadamia'- Producent zaleca, aby stosować ten olejek do pielęgnacji włosów, ciała i twarzy. Patrząc na skład przekonacie się, iż nie jest to olejek makadamia lecz kilka różnych olejków z jego dodatkiem. Olejek bardzo szybko się wchłania.Zachwycił mnie również jego zapach, ponieważ pachnie on jak perfumy, szkoda że nie utrzymuje się na ciele. Jednak jest to równiez minus, ponieważ ze względu na intensywny zapach nie nałożyłam go na twarz. Zatem mogę wam powiedzieć jak działa na włosy i ciało. Jeśli chodzi o włosy to ''szału nie ma'' po prostu je natłuszcza, a po umyciu szamponem są takie jak zawsze, więc w przypadku moich włosów kompletnie się nie sprawdził. Spodobał mi się jako olejek do ciała. Szybko się wchłania i pięknie pachnie, skóra staje się bardzo miękka i gładka, ale niestety efekt utrzymuje się krótko.Kolejna sprawa to wydajność.Ja używalam go głównie do ciała i znika bardzo szybko. 


Przejdźmy do bardziej przyjemnych rzeczy, a mianowicie do masełek, którew przeciwieństwie do olejku mnie urzekły. Mam 3 wersje tych balsamów : pomarańczowe, oliwkowe i kokosowe. Postaram się ułatwić wam wybór i porównam je :

SKŁADY - 2 z tych masełek mają bardzo podbne składy, a mowa o oliwkowym i pomarańczowym. Bazują one na lanolinie, więc wielki plus. Na drugim miejscu wazelina, dalej masło karite, a później parafina itp. Olejki znajdziemy w drugiej części składu. Natomiast jeśli chodzi o balsam kokosowy to skład jest zdecydowanie krótszy, bazuje on na maśle karite, na drugim miejscu znajdziemy wazeline, później lanoline i olej kokosowy. Myślę, że jak na takie masełka wszystkie składy są ok i nie mam pod tym względem faworyta.

 ZAPACH- Ja uwielbiam wszystko co kokosowe i własnie zapach balsamu kokosowego urzekł mnie nabardziej, ponieważ pachnie po prostu olejkiem kokosowym. Na drugim miejscu pod względem zapachu jest balsam pomarańczowy, ponieważ pachnie on jak pomarańcze :) Na trzecim zapach balsamu oliwkowego, ktory kompletnie mnie nie urzekł. Przypomina zapach oliwy z oliwek.

 DZIAŁANIE- Balsam kokosowy świetnie się nadaje do pielęgnacji ust. Nawilża, wygładza i chroni np. przed opryszczką (olej kokosowy zapobiega jej powstawaniu). Więc jeśli szukacie dobrego balsamu to polecam własnie ten. 2 pozostałe masełka nie zdają egzaminu jeśli chodzi o pielęgancję ust, ponieważ są zdecydowanie zbyt tłuste i ciężke (lanolina), bardzo się kleją i nie pozostawiają przyjemnego uczucia jak np. balsam kokosowy. Jednak jesli macie suche miejsca to oba balsamy świetnie się sprawdzą, ponieważ bazują na lanolinie. Moim zdaniem oba działają tak samo, więc pozostaje tylko kwestia gustu zapachu.

Miałyście te masełka? Lubicie? A może miałyście ten olejek lub inny? Też się u was nie sprawdził? :>

16 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis ;) Dużo się z niego nowego dowiedziałam. A widziałaś może kiedyś taką kosmetyczkę ? Link do Kosmetyczki Zastanawiam się nad nią bo wydaje się pojemna i funkcjonalna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wszystkie te produkty. Olejek wczoraj wylądował na włosach i jestem bardzo zadowolona z efektu. Balsamiki też polubiła a najbardziej chyba kokos i pomarańczę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm.. ciekawe jaki skład ma ta makadamia. Balsamy na pewno wypróbuję ,szczególnie kokos i pomarańcz - uwielbiam te zapachy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, oglądałam te olejki i balsamy w sklepie i właśnie to skład mnie odrzucił. Nie kupiłam i raczej nie kupię, chyba wolę coś bardziej naturalnego. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię ten olejek, musze go zakupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz się z nimi spotykam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam te masełka w drogerii i faktycznie składy zaskakują.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ten olejek ale jeszcze go nie używałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią skusiłabym się na taki balsamik kokosowy ;)!
    Pozdrawiam, CapelliSani.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedy będą wyniki konkursu z 11 grudnia?

    OdpowiedzUsuń
  11. Te masełka wydają się być naprawdę zjawiskowe, trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. olejek tez zaczęłam używać do ciała bez zastanowienia tę partię ciała jemu wybrałam, masełka także są ok

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...