środa, 3 września 2014

SPOSÓB NA LECZENIE ŁYSIENIA I WYPADANIA WŁOSÓW- OSOCZE BOGATOPłytkowym

Cześć !
W dzisiejszym wpisie głównym tematem będzie leczenie wypadania włosów. W dzisiejszych czasach są to dwa bardzo popularne i uciążliwe włosowe problemy z którymi większość z nas nie potrafi sobie poradzić.



Czym jest łysienie ? ''Objaw chorobowy polegający na postępującym zanikaniu wytwarzania włosa w mieszku włosowym. Proces ten dotyczy włosów na głowie, aczkolwiek nie wszystkie obszary głowy są jemu podatne w jednakowym stopniu. Najczęściej występującym typem łysienia jest łysienie androgenowe. Jest spowodowane wrażliwością mieszka włosowego na pochodną testestoronu –dihydrotestosteron (DHT). Pod jego wpływem mieszek włosowy wytwarza coraz cieńsze i słabsze włosy, sam jednocześnie ulegając zmniejszeniu (miniaturyzacja). Na koniec tego procesu mieszek wytwarza już tylko krótki włos pozbawiony barwnika.'' ( wikipedia.pl )

Jakie są najczęstsze przyczyny łysienia ?
-uwarunkowania genetyczne

-stosowanie konkretnych leków (środki antymetaboliczne, środki alkilowe, środki mające na celu zahamowanie mitozy)
-choroby układu dokrewnego
-stres
-zmiany hormonalne
-niedobory pokarmowe


Oczywiście to nie wszystkie przyczyny. Wypadanie włosów jest zjawiskiem naturalnym. Za normę uznaje się wypadanie do 100 włosów dziennie. Kiedy zaczyna wypadać ich więcej, kiedy widzimy prześwity na skórze głowy warto się tym zainteresować i zacząć działać. Osoby dotknięte tymi problemami szukają pomocy w domowych sposobach czy też w drogeryjnych kosmetykach. Nie oszukujmy się, ale szampon czy odzywka z drogeryjnymi składami nie zahamują łysienia, czy też nadmiernego wypadania włosów. Na szczęście dla osób dotkniętych tym problemem istnieje skuteczna metoda leczenia. Mowa o leczeniu łysienia osoczem bogatopyłkowym oraz komórkami macierzystymi (mezoterapia).

Na czym polega mezoterapia ? 
''Zabieg polega na wprowadzaniu w skórę metodą iniekcji koktajli witaminowo-minerałowych lub osocza bogatopłytkowego. Już samo nakłucie skóry przynosi pozytywne rezultaty, gdyż pod wpływem mikrourazu aktywowane są procesy regeneracyjne, poprawia się ukrwienie i odżywienie skóry. Można ten proces porównać do wybudzania cebulek z letargu. Nie ma natomiast badań, które potwierdzałyby efektywność miejscowego podawania witamin i minerałów, a jeśli już, to efekt jest krótkotrwały, kilkudniowy. Dlatego korzystniej jest podać osocze bogatopłytkowe. Pozyskuje się je z własnej krwi. Najpierw pobiera się pacjentowi krew, potem ją odwirowuje i skoncentrowany preparat, bogaty w płytki krwi i zawarte w nich czynniki wzrostu, podaje w skórę głowy. Nadal mamy efekt nakłucia, a dodatkowo wprowadzamy w skórę osocze krwi, które silnie stymulują naturalne mechanizmy regeneracji. Zmuszamy komórki do autentycznej pracy, gdyż pobudzane są komórki macierzyste w obrębie cebulki włosowej. Cebulka odżywa i włos zaczyna rosnąć. Minusem metod opartych na mezoterapii jest bolesność zabiegu, bo owłosionej skóry nie da się znieczulić (chyba, że pacjent jest łysy).'' 

Moje zdanie : Moim zdaniem jest to ciekawa metoda. Przyznam, ze pobieranie osocza trochę mnie przeraża, ale jak wiemy  staje się ono coraz bardziej popularne jeśli chodzi o tego typu zabiegi ( stosuje się je również przy zabiegach twarzy). Minusem tego zabiegu jest brak możliwości znieczulenia, a zapewne te nakłucia są bolesne. Jednak uważam, że ten zabieg może być skuteczny. Same nakłucia aktywują procesy regeneracyjne, poprawiają ukrwienie i pobudzają włosowe cebulki do wzrostu. Działanie aktywuje wprowadzane osocze, które jest bogate w czynniki wzrostu, tym samym stymuluje ono wzrost włosów. Ten zabieg zmusza komórki macierzyste do pracy, więc może być skuteczny. Osobiście się na niego nie skuszę, ponieważ ten problem mnie nie dotyczy, ale osoby, które nie radzą sobie z tym problemem powinny głębiej poznać ten temat. Oczywiście na początku należy wykonać badania diagnostyczne, badania krwi oraz ocenę stanu włosów pod mikroskopem. W ten sposób dobierana jest metoda leczenia łysienia. 

Co myślicie o leczeniu łysienia/wypadania wlosów osoczem bogatopyłkowym ?

23 komentarze:

  1. Polecam też ozonoterapię Dermawand, bardzo szybko zauważalne efekty porostu nowych włosów:)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie
    www.haydenka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie przeraża fakt, że kiedyś mogłabym łysieć..

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio tracę duzo za duzo wlosow i boje sie ze będę zmuszona do takie rozwiązania : c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, ze nie bedziesz musiala :)

      Usuń
  4. Muszę podsunąć temat mojemu D., bo pewnie go zainteresuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dla mnie to trochę dziwne , choć nie nowe bo już o tym słyszałam , ja kilka lat temu byłam na mazoterapii igłowej skóry głowy i fakt że to boli , ale zaciska się zęby i da się przeżyc , teraz byłam u trychologa i kobieta mi powiedziała że dwa czynniki przez które mi wypadają włosy i mam prześwity to za duży poziom żelaza we krwi , norma była wyznaczona jako 40 - 145 ug/dl a ja mam 208.8 , a drugi czynnik to za słabe krązenie krwi w skórze głowy bo powinno być 70% a u mnie tylko 10 % , i zaleciła mi szampony polskie z apteki , piling skóry głowy solą , robię kurację dermarollerem dziurawię skórę głowy i nakładam placen formula hp , porobiłam wcześniej badania krwi dokładne nim do tej kobiety pojechałam i wzięłam to co używam i od razu spojrzała na składy , uważam że każdy powinien iść do specjalisty ze swoim przypadkiem a nie hurtowo myśleć że jak komuś coś pomogło to ja tez tak zrobię bo przyczyn jest cala masa i robiąc co ktoś można sobie jeszcze bardziej zaszkodzić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście wypadanie włosów to sprawa całkowicie indywidualna. Mezoterapia jest jedną z metod leczenia, ale jak wspomnialam trzeba wcześniej zrobić badania, aby dobrać odpowiednią metodę leczenia :)

      Usuń
  6. ja boję się łysienia,teraz jestem w ciąży i włosy mam piękne,boję się co będzie po porodzie;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąż niestety nie zawsze służy włosom. Np. moja siostra przez całą ciąże miała piękne włosy, a po porodzie zaczęły jej wypadać ;/

      Usuń
  7. dla zdesperowanych coś akurat, ja na razie radzę sobie mniej inwazyjnymi metodami, u mnie główną przyczyną wypadania były problemy z tarczycą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja siostra też ma problemy z tarczycą i rownież zaczęły jej wypadać wlosy :/

      Usuń
  8. Słyszałam o takim sposobie, choć nie zagłębiałam się z poszczególne składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam ! Jest wiele przyczyn wypadania włosów ja osobiście zmagałam się z wypadaniem włosów przez bardzo długi okres. Najlepszym rozwiązaniem była wizyta w Klinice HairMedica w Warszawie. Za wizytę zapłaciłem jedyne 30 zł. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno bogatopyłkowe? nie czasem bogatopłytkowe? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bogatopłytkowe :) dzięki za zwrócenie uwagi, za pierwszym razem napisałam dobrze, a później juz się ''przejęzyczyłam'' :)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawy wpis. Daje do myślenia.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...