poniedziałek, 17 lutego 2014

ODZYWKI DO WŁOSÓW Z LEKKIMI SILIKONAMI- DLACZEGO WARTO?

Cześć Dziewczyny !
Dziś będzie ''post na zamówienie''. Jedna z Was w komentarzu poprosiła mnie o podanie nazw kosmetyków z lekkimi silikonami. Sama bardzo takie lubię i teraz dość często ich używam więc z chęcią podzielę się  z Wami tymi, które się u mnie sprawdziły :)


DLACZEGO WARTO UŻYWAĆ ODŻYWEK Z LEKKIMI SILIKONAMI ?
Przede wszystkim dla ochrony. Silikony tworzą na włosach ochronną otoczkę, a jak wiemy nie ma nic ważniejszego (jeśli chodzi o włosy) jak ich ochrona. Nie martwcie się, że się nabudują na włosach. Są różne rodzaje silikonów i jeśli będziemy odpowiednio dbać o ich zmycie to nie będzie w tym nic złego. Z tymi lżejszymi jest jeszcze łatwiej i to nimi się dziś zajmiemy. Innymi plusami są oczywiście sprawy wizualne jak np. wygładzenie, nabłyszczenie i zdyscyplinowanie włosów.

5 przykładowych odżywek z silikonami lotnymi bądź tymi zmywalnymi lżejszymi detergentami. Odwyki dostępne stacjonarnie :)

1. ODŻYWKI NIVEA (SZCZEGÓLNIE LONG REPAIR)
Nie jestem zwolenniczką kosmetyków tej firmy, ale akurat odżywki mają bardzo przyjemne. Moją ulubioną jest wersja long repair. Niesamowicie wygładza i dyscyplinuje włosy

Skład: Aqua, Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, DimethiconeSimmondsia Chinensis Seed Oil, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Hydrolyzed Keratin, Orbignya Oleifera Seed Oil, Oryzanol, Silicone Quaternium - 18, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Coco Betaine, Cocamidopropyl Betaine, Trideceth - 6, Trideceth- 12, C12-15 Pareth-3, Lactic Acid, Sodium Chloride, Methylparaben, Propylparaben, Phenoxyethanol,Linalool , Butylphenyl Methylpropional, Geraniol, Benzyl Alcohol, Parfum.
                                                                                                                                                                                                                         

2.ODŻYWKA MRS. POTTER'S

Skład: Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Sodium C14-16 Olefin Sulfonate, Glycol Distearate, Sorbitan Laurate, Laureth-3, DATEM, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Quaternium-80Hydrolyzed Keratin, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Carbomer, Triethanolamine, Parfum, Alcohol,Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Propylparaben, Isobutylparaben, 2-Bromo-2-Nitroprapane-1,3-Diol



                                                                                                                                                                                                                        

                                                               3.GLISS KUR 7 OIL


Skład: Aqua, Cetearyl Alcohol, Quaternium-87, Dimethicone, Isopropyl Myristate, Argania Spinosa Kernel Oil, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Olea Europaea Fruit Oil, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Sclerocarya Birrea Seed Oil, Sesamum Indicum Seed Oil, Panthenol, Cocodimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Keratin, Hydrolyzed Keratin, Stearamidopropyl Dimethylamine, Glyceryl Stearate, Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Propylene Glycol, Ceteareth-20, Citric Acid, Phenoxyethanol, Polyquaternium-37, Dimethiconol, Methylparaben, Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Parfum, PPG-1 Trideceth-6, Linalool, Limonene, Hexyl Cinnamal, Cyclomethicone, Benzyl Salicylate, Citronellol, CI 47005, CI 15985.

                                                                                                                                                                                                                         


4. JOANNA, ARGAN OIL
Skład: Aqua, Cetearyl Alcohol, Dimethicone, Glycerin, Quaternium-91, Cetrimonium Metholsulfate, Argania Spinosa Kernel Oil, Triethanolamine, Parfum, Hexyl Cinnamal, Dmdm Hydantoin, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, CI: 19140, CI: 17200.





                                                                                                                                                                   


5.GLISS KUR ODZYWKA DO WŁOSÓW NORMALNYCH I USZKODZONYCH
Skład : Aqua, Cetearyl Alcohol, Citric Acid, Quaternium-87, Dimethicone, Isopropyl Myristate, Argania Spinosa Kernel Oil, Cocos Nucifera Fruit Extract, Panthenol, Cocodimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Keratin, Hydrolyzed Keratin, Stearamidopropyl Dimethylamine, Glyceryl Stearate, Propylene Glycol, Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Ceteareth-20, Dimethiconol, Parfum, Methylparaben, Butylphenyl Methylpropional, Hexyl Cinnamal, Alpha-Isomethyl Ionone, Cyclomethicone, Linalool.



JAK SZUKAĆ odżywek z lżejszymi silikonami ? Wystarczy zerknąć na skład i sprawdzić czy odywka zawiera

silikony zmywalne wodą : lauryl methicone copolyol, dimethicone copolyol, PEG- (coś tam:),  hydrolized wheat protein hydroxypropyl polysiloxane, 


bądź silikony zmywalne delikatniejszymi szamponami : dimethiconol, dimethicone, amodimethicone, phenyl trimethicone

Nie bierzcie sobie tego do końca ''na serio'', ponieważ nikt nie wie jak to do końca jest z tymi siliknami i ich zmywaniem. Jednak warto wiedzieć, że nie można się ich bać. Jeśli jesteście ciekawe dlaczego to zapraszam Was do wpisu DLACZEGO NIE WARTO BAC SIĘ SILIKONÓW?

Jesli chodzi o mnie i o silikonowe odżywki to jestem oddana nivea lng repair :) A wy ? Macie swoją ulubioną?


82 komentarze:

  1. Nivea long repair od dawna mnie ciekawi, na wielu włosach sprawdza się na 5! Ja się silikonów nie boję, moje włosy bez nich wyglądają dużo gorzej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam ją. Świetnie wygłasza włosy :)

      Usuń
  2. też jestem za silikonami :) ale jak już się używa to systematycznie, bo odstawienie *boli* :P :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami bez nich się nie obejdzie,tym bardziej przy długich włosach:)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie zakupiłam tą żółtą z Gliss Kur'a ;) Silikony w odżywkach mi nie straszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. 3 pozycja moja ulubiona ostatnio, jest świetna*_*

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama się ostatnio o tym przekonałam. Mam kręcone cienkie i rzadkie włosy które już nie chciały się kręcić i wyglądały jak smętne suche strąki. Postanowiłam spróbować przywrócić lekkie silikony i to był strzał w 10.. Moje włosy wyglądają teraz super, najgorszym błędem było odstawienie silikonów.. jednak nie zawsze warto brać do siebie to co się tutaj wyczyta bo większość początkujących włosomaniaczek widzi SILIKON i myśli ZŁO... :))
    Mam long repair i chcę jeszcze kupić gliss kur 7 oil. Przydatny post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez na początku myslalam, ze to zło :D Jak każdy ;)

      Usuń
  7. U mnie wystarczaja bezsilikonowce i oleje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatny post. Ja jeszcze czasem mam dylemat, które silikony są złe, a których nie trzeba za wszelką cenę unikać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zadne nie sa złe :) Trzeba tylko pilnowac , aby je systematycznie zmywac :)

      Usuń
  9. Właśnie zimą warto uzywać silikonów - otulają i zabezpieczają włos przed zniszczeniami ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat do odżywek Nivei jestem trochę negatywnie nastawiona bo rok temu miałam po nich straszny przyklap i strąki, za to GlissKury mają fajne składy(zwłaszcza ta żółta) i sprawują się o niebo lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem te odzywki potrafią dociazyc ;)

      Usuń
  11. Fenoksyetanol z żadnej strony nie jest silikonem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Poza tym Potters ma na drugim miejscu w składzie detergent amfoteryczny - słaby materiał na odżywkę (oczywiście, jeśli skład jest dobrze przepisany, bo sama znajduję tylko balsam z aloesem o totalnie innym składzie - on jest na zdjęciu w Twoim poście).

      No i nie wszystkie PEGi są silikonami.

      Usuń
    3. To tylko przyklady odzywek ;) odnośnie Potters to faktycznie ma detergent, ale nadal jest odzywka, która u wielki dziewczyn się sprawdza :)

      Usuń
    4. Ale na zdjęciu masz balsam, który ma totalnie inny skład niż podany przez Ciebie. Chyba, że wszystko, co jest w necie na ten temat kłamie xD

      Co do PEG-ów i Phenoxyethanolu (fenoksyetanolu) podtrzymuję swoje zdanie.

      Usuń
    5. Kurcze fakt, to pewnie przez to, ze miałam zdjęcia tych wszystkich balsamow w jednym folderze. Jak dojade do domu to zamiennie :) dzięki ;)

      Usuń
  12. Z odżywek z lekkimi silikonami mi bardzo odpowiada Garnier Ultra Doux Avokado & Karite :-) Świetnie wygładza mi włosy i o dziwo ich nie obciąża ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej jeszcze nie miałam :)

      Usuń
    2. Ale ona na 99% nie ma silikonow :) chyba ze znowu zmienili sklad, ostatnio doszedl alkohol izopropylowy.

      Usuń
    3. No właśnie tez slyszalam, ze nie ma. No chyba, ze zmienili skład :)

      Usuń
  13. muszę w końcu wypróbować odżywkę z Nivea bo czytałam wiele dobrych opinii ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Używam żółtego gliss kura. Najczęściej na olej, pół godziny przed myciem. :)
    Bardzo mi służy.

    OdpowiedzUsuń
  15. ja nie mam nic przeciwko silikonom, bo obciążają :} i moje włosy robią się mniej kręcone :}

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam te odżywki gliss kur :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja niedawno wróciłam do stosowania większej ilości silikonów w pielęgnacji włosów :) Przez długi czas stosowałam tylko serum na końce z silikonami, ale zauważyłam, że na dłuższą metę to nie jest metoda dla mnie. Ostatnio zakupiłam 2 odżywki z lekkimi silikonami i jestem z nich bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  18. witaj ;) też mam kręcone włosy i od niedawna zaczęłam stosować kosmetyki bez silikonów.jest to narazie początek,włosy są fajne w dotyke ale niestety nie wyszłabym w rozpuszczonych,bo kręca się każdy w inną stronę.wcześniej używłam szapmonu dove narushing oil i też odzywkę z tej serii.wg mnie są świetne,skręt po nich jest rozluźniony i się nie puszą.skład wcale nie jest zły,jest dużo olejków,w szamponie silikon jest daleko a w odżywce na 3miejscu bodajze,ale reszta to olejki.polecam abyś wypróbowała.miałaś kiedyś z tą serią do czynienia? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam jej, ale chętnie Poznam ja bliżej ;)

      Usuń
    2. czekam na recenzję, jak u Ciebie ta seria się sprawdza ;))) to mój must have. szkoda,ze w komentarzach nie można zdjęć umieszczac,pokazałabym włosy po użyciu. wspomnę jeszcze,ze nigdy nie miałam na głowie farby.mimo 20lat juz mam kilka siwych wlosow,a wiem,ze farba zrobiłaby z włosów siano,dlatego kupuję henny eld,duzo babraniny ale efekt fajny.mieszam kasztan,braz i basmę.mam naturalnie ciemny brąz,choc kiedys był to ciemny blon,no ale z wiekiem sciemnialy,a z tego 'ziołowego błotka' wychodzi braz z polyskiem czerwieni lub rudego. ;))

      Usuń
    3. Wyślij na e-mail jesli masz ochotę :)

      Usuń
    4. Postaram się w najbliższym czasie ;)

      Usuń
  19. No i gitara. :3 W końcu kupię sobie jakąś porządną odżywkę, włosy będą dociążone, może nie będą wyglądać na tak przesuszone jak teraz, masakra jakaś. :D A na tą 1/3 już od dawna czyham. :3 Zastanawiałam się też nad Argan Oil bo tania, no ale zobaczymy. :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie najlepsza jest ta pierwsza ;)

      Usuń
  20. Muszę kupić tą odżywkę Nivea, używałam jej wiele lat temu, ale nawet nie wiem czy byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam się kompletnie na silikonach i alkoholach. Planuję się do tego przyłożyć, bo to naprawdę ważna sprawa. Gubie sie w tym wszystkim i zdaję się zawsze na zdanie bloggerek, głównie Ciebie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Silikony mi nie straszne :), zwłaszcza, że często oczyszczam włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tak samo, ale muszę popracowac nad częstszym oczyszczaniem ;)

      Usuń
  23. No moje włosy bez silikonów puszą się niemiłosiernie. Zawsze mam jakiś silikonowy produkt pod ręką. Ale masz racje trzeba przyłożyć się do oczyszczania :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kochana,pewnie że silikony są potrzebne w pielęgnacji.Na początku unikałam ich-błąd,zaczęły się łamać itp.W końcu włosy są dla nas ,a nie my dla nich-jeśli sylikon poprawia wygląd włosa,to dlaczego go nie użyć?Zwłaszcza ,jeśli czyni się do świadomie.

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiałam kiedyś long repair, niedługo na pewno do niej wrócę :)
    osobiście bardzo często stosuję silikony, w odżywkach, czasami w szamponach... :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dawno na mojej głowie nie lądowała Long Repair ;).
    Bardzo ją lubiłam I napewno kupię w najbliższym czasie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ja wykonczylam, ale chętnie siegne po kolejne opakowanie :)

      Usuń
  27. szykuję wpis na temat fajnego specyfiku do włosów. Zapraszam do śledzenia
    http://czerwonafilizanka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Silikony są ok, pod warunkiem, że nie są one wysoko w składzie, dana odżywka/maska zawiera inne dobrocie typu ekstrakty, oleje etc., no i jeśli ją nakładam na długość (na skalp = przyklap i szybsze przetłuszczanie się włosów) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Chociaż np. ''czysta'' silikonowa bomba przed prostowaniem nie zaszkodzi :)

      Usuń
  29. Właśnie mam teraz Gliss Kur jest rewelacyjna, po niej mam cudowne włoski :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Moje włosy uwielbiają silikon i czasem im je funduje ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Te odżywki Gliss Kur kuszą :D

    OdpowiedzUsuń
  32. ja nie boję się lekkich silikonów, bo służą moim włosom :)
    ps. jakiś czas temu skład odżywki Nivea Long Repair uległ zmianie i teraz nie ma w nim Simmondsia Chinensis Seed Oil oraz Aloe Barbadensis Leaf Juice :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś Ty ? Nawet nie zwróciłam na to uwagi..
      szkoda :(

      Usuń
  33. bardzo lubię ta odżywkę NIVEA jak i gliss kur ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja je akceptuje, ale pod warunkiem, że są łatwo usuwalne z powierzchni włosa i nie jest ich dużo w jednym produkcie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Zniszczone włosy lubią silikony, ja swoim ich nie odmawiam. :) A post przydatny, zaopatrzę się ponownie w Nieva Long Repair albo którąś odżywkę z Gliss Kur.

    OdpowiedzUsuń
  36. Silikony nie obciązają włosów ,są lekkie i domykają łuske włosa dzieki czemu włosy wyglądają zdrowo i odżywka z silikonem jest dobra dla osob ktore chcą zapuścic włosy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...