środa, 5 czerwca 2013

DOMOWE SPOSOBY NA ŁUPIEŻ

Cześć Dziewczyny !
Pogoda znów nie dopisuję więc zrobiłam swoim włosom małe spa :) Przy okazji przychodzę do was z postem o domowych sposobach na pozbycie się łupieżu. A więc : Domowe sposoby na łupież :)



Olej kokosowy- zacznę od niego , ponieważ kiedy moja siostra miała problemy z łupiezem ten olejek bardzo jej pomógł. Później poleciłam go znajomemu i również był zadowolony. Więc na początek można spróbować olej kokosowy na skalp na kilka godzin przed myciem.

Olejek z drzewa sandałowego z sokiem z cytryny w proporcjach 1 : 3 i nałożenie na skórę głowy

Maseczka z jogurtu naturalnego - nakładamy na godzinę pod ręcznik. Bakterie zawarte w jogurcie naturalnym mają ponoć zmniejszyć wydzielanie łoju. Po godzinie spłukujemy i myjemy delikatnym szamponem.

Cytryna- płukanka z dodatkiem łyżki cytryny. Lub wcierka - nie próbowałam wcierki bo obawiam się podrażnień. Ponoć po tygodniu po łupieżu nie ma śladu , ale mimo to ta opcja mnie nie przekonuje. Może lepiej dodawać do szamponu soku z cytryny ?

Sok z jabłek - 2 łyżki soku ze świeżych jabłek mieszamy i wcieramy w skórę głowy. Po 3-4h można spłukać.

Tymianek- 2 łyżki suszonego tymianku zalewamy wrzątkiem. Czekamy  kilka minut aż się zaparzy. Myjemy włosy szamponem , spłukujemy go i przemywamy skórę głowy naparem z tymianku- nie spłukujemy.

Przepis na olejek przeciwłupieżowy :
100ml oleju z pestek winogron;
20g suszonego korzenia łopianu lub kłącza tataraku;

Łączymy i odstawiamy w ciepłe miejsce na miesiąc. Co jakiś czas wstrząsamy. Po miesiącu należy odcedzić i olejek gotowy :)

Próbowałyście domowych sposobów w walce z łupieżem ? A może macie swoje sprawdzone domowe sposoby ?

55 komentarzy:

  1. słyszałam o olejku kokosowym i o cytrynie. Wcierka z cytryny tak średnio mnie przekonuje, bo też boję się podrażnień :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez obawiam się podraznień dlatego wolałabym wersję z szamponem :)

      Usuń
  2. ja chyba spróbuję ;)
    Pozdrawiam :3
    pauuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. całe szczęście, że ten problem mnie nie dotyczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na szczęście ten problem mnie nie dotyczy, aczkolwiek olej kokosowy strasznie wysuszał mi skalp.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o cytrynie ale bardziej dla jasnowłosych bo też rozjaśnia. A o reszcie nie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - cytryna może dawać jasne refleksy :))

      Usuń
  6. Jakoś nie przekonują mnie domowe sposoby na łupież.. u mnie radzi sobie z nim tylko Nizoral ..

    OdpowiedzUsuń
  7. czy to prawda że maska elseve total repair 5 nie zawiera silikonów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałabym zobaczyc skład :)

      Usuń
    2. Skład: Aqua, Cetearyl Alkohol, Behentrimonium Chloride, Glicerin, Cetyl Esters, Hydroxypropyltrimonium Hydrolyzed Wheat Proteins, Dodecene, Phenoxyethanol, Arganine, Chlorhexidine Digluconate, Poloxamer 407, Limonene, Linalool, Benzyl Salicylate, Isopropyl Mystrate, 2-oleamido-1,3-Octadecanediol, Serine, BHT, Citric Acid, Butylphentyl Methylpropional, Lauryl PEG/PPG - 18/18 Methicone, Glutamic Acid, Hexyl Cinnamal, Glyceryl Linoleate, Glyceryl Oleate, Glyceryl Linolate, Parfum

      Usuń
    3. Ma również substancje nadbudowujące się :)

      Usuń
  8. u mnie wystarczyło odłożenie szamponów z SLS na rzecz tych delikatniejszych lub ziół :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałam nigdy łupieżu , mojej siostrze to niestety nie pomogło - dopiero olej kokosowy :)

      Usuń
  9. Ciekawe i bardzo praktyczne sposoby:) Na pewno je wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  10. może mogłabyś zrobic dłuższy post o wszystkich możliwych suplementach korzystnie wpływających na włosy? Byłabym Ci bardzo wdzięczna:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie borykam się z problemem łupieżu odkąd odstawiłam codzienne katowanie włosów szamponami z SLES.
    Post bardzo przydatny. O niektórych sposobach pierwszy raz słyszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się z tym nie borykam. Mojej siostrze nie pomogło odstawienie mocnych szamponów. Dał radę olej kokosowy :)

      Usuń
  12. Na pewno niedługo spróbuję jednego z tych sposobów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie mam łupieżu aczkolwiek muszę kupić olej kokosowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja kiedys bardzo sie meczylam z tym problemem :/ no ale jakos sobie poradzilam. Niestety domowe metody byly dobre ale nie wystarczajaco skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super , że Ci się udało :) Ja na szczęście nie miałam tego problemu :)

      Usuń
  15. Wspaniały post.Jak byłam mała, to mama smarowała mi głowę masłem-potem jak ręką odjął.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kinguś,czy zawartość rumianku w szamponie może wpłynąć na ich rozjaśnienie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takze dołączam sie do pytania ;)

      Usuń
    2. Nie :) Szampony zazwyczaj maja małe stężenie takich składnikow. Ja np. miałam szampon z rumiankiem i niczego takiego nie zauważyłam :)

      Usuń
  17. Gdybyś mogła to uwzględnij w swojej liście przyszłych postów wpis o wszystkich maskach Kallos:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety , ale nie miałam żadnej maski kallos więc to nie wchodzi w grę :(

      Usuń
  18. Na szczęście nie mam tego kłopotu:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam w domu szampon przeciwlupiezowy Dabur z cytryną, mięta, jogurtem i chyba tymianek tez ma. Moja skora glowy go nie lubi, jeszcze na drugi dzien mnie swedzialo i szypało ;/ Nie dziekuje... Mi pomaga melisa i herbata dodawana do Babydreamu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam składu tego szamponu , ale może ma znikome ilości tych składników + mocny środek myjący ? :>

      Usuń
  20. However, there music's possibly not devoid of i would say the influence of Indiana classical. You can have a single great time being attentive to your favorite genre of new music with these means.

    My weblog; candida

    OdpowiedzUsuń
  21. You must be knowledgeable of the fact of the fraudulent that
    is driving on these era. Men and women usually have a mix of these motivations
    when going through lifestyles.

    Feel free to surf to my blog post :: candida

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak tylko u mnie lekko pojawi się łupież, aplikacja oleju kokosowego jest nieodzowna - zawsze działa!

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie walczyłam z łupieżem i raczej nie wypowiem się na ten temat. Lubię tego typu posty, bo nie zawsze trzeba stosować szampon/odżywkę czy wcierkę z połową tablicy Mendelejewa. Ciekawe pomysły, które mogą mi się przydać w pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz będę myslała nad tym w jaki sposób to Ci się przyda w pracy :D

      Usuń
  24. Ja na szczęście tego problemu nie mam :) Mój tata ma problem z łupieżem, ale raczej nie będzie mu się chciało wypróbować żadnego z powyższych pomysłów:D

    OdpowiedzUsuń
  25. ostatnio wyskoczył mi taki mały łupież, może jakiś szampon mi nie służy, wypróbuję Twój sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  26. super post, zapamiętam sobie na wypadek gdybym nabawiła się łupiezu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. A ja słyszałam, że jak ma się łupież to rozbija się na włosach jajko, masuje nim włosy i woła: łupieżu precz, łupieżu precz! ;) przepis z serialu "Kasia i Tomek" ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja słyszałam tylko o occie jabłkowym, olejku neem i jogurcie naturalnym. Teraz już nie mam problemu z łupieżem, ale bardzo przydatny wpis. Kiedyś, jak (odpukać)powróci ten kłopot do mnie, to powrócę do tego wpisu!

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak się u Was sprawdzają te domowe sposoby? przyznam szczerze, że próbowałam cytryny i maseczki z jogurtu, ale u mnie to nic a nic nie daje. muszę inwestować w szampony i już. W dodatku sprawdziły się u mnie tylko dwa epteczne (elestabiony) a reszta przepada. Nizoral nie zdziałał nic. Mam jakieś wymagające włosy czy też tak macie dziewczyny? : <

    OdpowiedzUsuń
  30. Olej kokosowy i jogurt wypróbuję! Osobiście korzystam ze sqamaxu, który łatwo się zmywa z włosów, tylko mi zapach nie za bardzo odpowiada, chociaż koleżance nie przeszkadza:) ale oceniam go jako przeciętny w walce ze zrogowaciałym naskórkiem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...