sobota, 15 czerwca 2013

Co powinien , a czego nie powinien zawierać szampon ?

Cześć Dziewczyny !
Dostaję wiele wiadomości na e-mail jaki szampon wybrać by miał dobry skład. Tak więc na to pytanie odpowiem w dzisiejszym poście :)



SZAMPON OCZYSZCZAJĄCY :

a) Co powinien zawierać ?

Szampon oczyszczający powinien dobrze oczyszczać włosy i nic poza tym. Takie jest przynajmniej moje zdanie. Powinien oczyścić włosy z silikonów , parafiny i innych substancji nadbudowujących się na włosach.Tak więc powinien zawierać dość wysoko w składzie mocny środek myjący jak np. :

Sodium Laureth Sulfate
Sodium Lauryl Sulfate
Amonium Laureth Sulfate

b) Czego nie powinien zawierać ?
Skoro ma oczyszczać to nie powinien zawierać silikonów , parafiny , a nawet olejków. Tak więc unikamy :

Polyquaternium
Paraffin oil

cyclometicone 

 cyclopentasiloxane 
 cyclotetrasiloxane 

 cyclohexasiloxane 
 octamethyl cyclotetrasiloxane
dimethicone
dimethiconol
beheonoxy dimethicone
phenyl trimethicone
amodimethicone 
oil 

Przykładowy szampon oczyszający :

1.Szampony barwa ziołowa- jak dla mnie najlepsze do mocniejszego oczyszczania :

Skład: Aqua, Sodium Laureth-2 Sulfate, Lauramidopropyl Betaine, Cocamide DEA, PEG-75 Lanolin, Sodium Chloride, Cocamidopropylamine Oxide, Hydrolyzed Keratin, Propylene Glycol, Raphanus Sativus Extract, Citric Acid, Parfum, 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol, 2-(4-tert-Butylbenzyl)propionaldehyde, d-Limonene, CI 19140, CI 42080. (16.10.2009)

                                                                                                                                                                       

SZAMPON NA CO DZIEŃ :

a)Co  powinien zawierać
Delikatny środek myjący. Może zawierać substancje ''pielęgnujace'' jak np. olejki czy też ekstrakty roślinne:

Substancje myjące jak np.
Cocamidopropyl betaine
lub Cocamide DEA

Substancje łagodzące jak np.
Hydrolyzed Milk Protein
Panthenol
Olejki (oil)
ekstrakty (extract)

b) Czego nie powinien zawierać ?
Mocnych substancji myjących. Oczywiście szampon nie powinien zawierać silikonów bez względu na to czy jest oczyszczający czy ot taki na co dzień  - po prostu ma myć włosy.To samo tyczny się np. parafiny :)

Substancji myjących jak np.
Sodium Laureth Sulfate
Sodium Lauryl Sulfate

Przykładowe szampony do mycia na co dzień :

1.Szampon rokitnikowy jak dla mnie jest idealnym myjadłem na co dzień. Ma genialny i delikatny skład- spójrzcie same :

Aqua, Hippophae Rhamnoides Pulp Oil, Lauryl Glucoside, TEA-Cocoyl Glutamate, Cocamidopropyl Betaine, Linum Usitassimum Seed Oil, Pulmonaria Officinalis Extract, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Cellulose Gum, Parfum, Citric Acid, Benzyl Alcohol, Benzoic Acid, Sorbic Acid.2.Szampon Babydream - coś nierosyjskiego dla wielbicielek sklepów stacjonarnych :

Skład: Aqua, Lauryl Glucoside, Cocamidopropyl Betaine, Coco-Glucoside, Glyceryl Oleate, Sodium Lactate, Triticum Vulgare Germ Extract, Panthenol, Glyceryl Caprylate, Lactic Acid, Chamomilla Recutita Extract, Parfum.


A czego wy unikacie w szamponach oczyszczających i tych do mycia na co dzień ?
Macie swoje ulubione z danej kategorii ?

51 komentarzy:

  1. Tak jak napisałaś w szamponach oczyszczających unikam silikonów,parafiny i iinnych substancji filmotwórczych.W szamponach do użytku codziennego unikam silnych detergentów-sls,sles,als.MUSZĘ MIEĆ TURECKI I ROKITNIKOWY!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rokitnikowy i turecki to moje ulubione :)

      Usuń
  2. Właśnie Babydream i Barwę lubię najbardziej chyba. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zaskoczę nikogo że używam akurat te szampony, które wymieniłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem oddana baby dream ;-) Choć na zmianę stosuję jakieś nowości ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam baby dream , ale zamieniłam na rosyjskie :)

      Usuń
  5. ja nie mam nic przeciwko jak mocniejszy szampon ma jakieś ekstrakty, jesli chodzi o resztę to zgadzam się z tobą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mam nic przeciwko , ale jak już być takim konsnekwentnym to wiesz :D

      Usuń
  6. ja unikam przede wszystkim wszelkich protein - dla mnie to jest najgorsze, co może się znaleźć w szamponie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosy też nie lubią za bardzo protein :)

      Usuń
  7. Ja używałam Babydream, bardzo podrażnił mi skalp po dłuższym stosowaniu ;_; więc zaopatrzyłam się w Bambino. I tu mam pytanie, czy Bambino, który zawiera w sobie detergent Sodium Myleth Suflate, nadaje się do codziennego stosowania?
    Niezłą serię szamponów oczyszczających ma Joanna, testowała ten z zieloną herbatą i miętowy, lecz bardziej podoba mi się ten pierwszy ^^ Po ich zastosowaniu miałam uczucie mocnego, świeżego oczyszczenia, polecam <3
    I tu kolejne pytanie, czy szampony Alterry nadają się na szampon oczyszczający?
    Pozdrawiam
    Satu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi baby dream też nie podszedł jakoś specjalnie dlatego przeszłam na rosyjskie szampony. Co do Bambino to Sodium Myleth Sulfate nie jest delikatny więc warto zwrócić uwagę na inny szampon jeśli myjesz włosy każdego dnia :) Co do szamponów z alterry to mają ALS , a on jest dość mocny - sama uzywam czasami do oczyszczania szamponu z ALS :)

      Usuń
    2. Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź :)
      Do zakupu jakiegoś szamponu rosyjskiego przymierzam się od dobrych paru tygodni ;) Nie wiem co mnie powstrzymuje przed zakupem.
      Myję co dwa dni. Szczerze mówiąc to spodziewałam się podrażnienia jak po SLS/SLeS ale tak źle nie jest. Co nie zmienia faktu, że szukam czegoś łagodniejszego :)
      A przypadkiem nie był to SCS? Nie jestem pewna ;___; W każdym razie jeszcze raz bardzo dziękuję za uwagę :)

      Usuń
  8. kocham szampon Baikal, chociaż przeszkadza mi galaretkowata konsystencja :) Lubię też BDFM i Facelle :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatna notka. Muszę w końcu kupić szampon z Babydream.

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo pomocny wpis. taka idealna wiedza w pigułce. ja najchętniej sięgam po rosyjskie szamponu lub rossmannowski babydream, a do mocniejszego oczyszczania niezawodne szampony barwy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Ja też najchętniej sięgam po rosyjskie kosmetyki , a do oczyszczania szampony z barwy :)

      Usuń
  11. Uzywam Babydreamu i Facelle na codzien :) w domu mam jeszcze Dabur przeciwlupiezowy oraz Malwa czarna rzepa,których uzywam raz na jakis czas ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Ogólnie to fajny wpis, ale u mnie na codzieńsprawdzają się szampony zawierające i oleje :)
    A betaina kokamidopropylowa czasem podrażnia mój skalp. Więc większość to jednak chyba kwestia indywidualna.

    Ale stworzyłaś fajną dla począkujących bazówkę, którą fajnie miec pod ręką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też na co dzień sprawdzają sie olejki- tych nie powinno niby być w oczyszczających :)
      Co do betainy to połączona z SLS jest ''mocna'' :)

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Jest genialny i przepięknie pachnie :)

      Usuń
  14. Nie myję codziennie włosów, więc te szampony z SLS nie są dla mnie straszne, a nawet dobre. Jak używałam łagodniejszych to miałam łupież, dziwna sprawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kusi mnie ten szampon rokitnikowy. Mam nadzieję, że kiedyś go przetestuję :)
    Ciekawy post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest genialny i przepięknie pachnie :)

      Usuń
  16. Od dwóch lat unikam silikonów. Po niefortunnej przygodzie z migdałowo-arganowym szamponem Alverde, zamierzam sięgać po produkty pozbawione olejów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od roku zabezpieczam nimi tylko końcówki. Owszem czasami zdarzy się silikonowa bomba np. przed prostowaniem :)

      Usuń
  17. A workweek after implementing the Outbrain doojigger
    that recommends a elementary yet Dynamical Aspect in your thinker, so go for
    a gimcrack web divine service. best web hosting The usual ones you might
    check out the giveaways.

    Also visit my blog: web hosting

    OdpowiedzUsuń
  18. nie rozumiem, czemu napisałaś w "czego NIE powinien zwierać szampon" olejków???
    przecież biorąc pod nóż metodę ocm - olej zmywa olej tak samo jest i z olejkiem w szamponie oczyszczającym, tym bardziej, że raczej jego ilość w nim jest znikoma bo większość to środki myjące. Moim zdaniem szampon z sls, czyli tzw. zdzieraki wcale nie są tak potrzebne jak piszecie - biorąc pod uwagę, że moich włosów nie oblepiam żelami, utrwalaczami, lakierami - jedynie końcówki silikonem, więc tak silne specyfiki wcale nie są niezbędne - lepszy okaże sie co jakiś czs peeling skóry głowy, albo oczyszczająca maska/kąpiel z glinki.

    obecnie moim nr 1 jest szampon propolisowy Babcii Agafii - mnóstwo ekstraktów ziołowych i dobre mycie:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejki tak samo sie odkładają na włosach jak inne oblepiacze :)Fakt w szamponie jest ich niewiele , ale wedle zasady szampon oczyszczający powinien mieć najprostszy skład. Mocne szampony są potrzebne raz na jakiś czas , ponieważ delikatne szampony nie zmyją wszystkich silikonów , a jeśli ktoś taką pielęgnację prowadzi to mocniejszy szampon jest jego przyjacielem :) Peeling ok tylko ten można stosować około raz na miesiąc , a jesli ktos prowadzi pielęgnację silikonową to to mu nie wystarczy :)

      Usuń
  19. Przydatny wpis. U mnie do oczyszczania stosuję Bambi szampon dla dzieci - taki z żółtą kaczuszką :) A na co dzień nie mam jeszcze ideału niestety, ale nie unikam tych z SLS czy SLeS.

    OdpowiedzUsuń
  20. Glownie silikonow i parafiny, oraz konserwantow i substancji zapachowych wysoko bo niektore skladniki mnie uczulaja :(.

    OdpowiedzUsuń
  21. U ciebie zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. szkoda tylko, że po babydream lecą mi włosy garściami :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja po babydream'ie nie mogłam się rozczesać trzeba było użyć dużej ilości odżywki. Mimo ze nie powinno się uzywać szamponow z SLSami to własnie one przypadły mi do gustu. Włosy są miększe i lśniące niż po babydreamie. No ale każdy ma inną skóre głowy i inaczej reaguje skalp na szampony :)

      Usuń
  23. Ja zwykle patrzę na etykietę, czyli przeznaczenie szamponu. Później staram się, żeby nie zawierał parabenów. Niestety ostatnio znów lecą mi włosy i nie mam pojęcia od czego :(

    OdpowiedzUsuń
  24. ja zazwyczaj kieruję się poleceniami na blogach, bo do chemii głowy nie mam :) ale twój post jest bardzo pomocny i chyba sobie gdzieś zanotuje, czego szukać a co omijać w szamponach :D
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  25. ostatnio gustuje w szamponach z naturalnym składem , z Sls to staram się rzadko

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja nie myję codziennie, tylko raz na dwa - trzy dni, no chyba że jest bardzo upalnie, to tylko w celach odświeżenia potrafię myć codziennie, ja unikam olei w składach szamponów, bo moim włosom w tej formie nie służą, wyglądam po myciu gorzej, jak przed...

    OdpowiedzUsuń
  27. Zastanawiam się czy szampon z Green Pharmacy, powiedzmy pokrzywowy, byłby dobry 'na co dzień' a raczej 'na co dwa-trzy dni'. Bo taka jest u mnie częstotliwość mycia. W ogóle o babydream słyszałam zwłaszcza, że po nim 'lecą' włosy. A obecnie ciężko dostać poza nim coś innego w miarę łagodnego..
    I nie ma opcji, że jak poplącze włosy to jest odżywka: u mnie każdy szampon plącze i nawet po masce nałożonej na dwie godziny mam problemy z rozczesywaniem :(

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...