poniedziałek, 20 maja 2013

Krótko o tym jak ''zapobiegać'' przedwczesnemu siwieniu ?

Cześć Dziewczyny ! :)
Dziś post na zamówienie cioci mojego ukochanego. Pewnie większość z was nie myśli jeszcze o siwieniu (ja w sumie też) , ale może warto pomyśleć wcześniej ? W końcu lepiej zapobiegać niż ''leczyc''. Ok , ale do rzeczy. Dziś dowiemy się jak zapobiegać wczesnemu siwieniu  :)


Oczywiście nie da się zapobiec siwieniu , ale można je troszkę opóźnić więc może i my powalczymy z czasem ?

1.Dziedziczność- jest najważniejsza. Jeśli u naszych bliskich proces siwienia nastąpił szybko to u nas też najprawdopodobniej tak będzie. :)

2.Odżywiaj się zdrowo- Odpowiednie odżywianie pomoże organizmowi walczyć z siwizną.  Warto  do diety żelazo, miedź, witaminy z grupy B, kwas foliowy , jod oraz witaminę B12, która zapobiegnie utracie pigmentu.

3.Rzuć palenie - palenie papierosów może ograniczać absorpcję składników odżywczych

4.Stres- główny czynnik siwienia. Znacie powiedzenie ''osiwiec w jedną noc'' ?  To możliwe - mam na to przykład - mój tato. Stres wyczerpuje zapasy niezbędnych witamin i minerałów, sprawiając, że cebulka nie otrzymuje ich w ilości odpowiedniej do zachowania pigmentu.

5.Sen- Śpijmy dłużej !

6.Sprawdź poziom hormonów-Czasem zdarza się, że osoby mające niski poziom estrogenu, progesteronu lub testosteronu szybciej siwieją.

Niby takie podstawowe rzeczy , ale często o nich zapominamy. :)

Myślałyście już o siwieniu ? :D

53 komentarze:

  1. niestety dziedziczność jest nie do powstrzymania , na szczęście moja mama w wieku 73 lat ma tylko 30 % siwych włosów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak dziedziczność odgrywa ''pierwsze skrzypce''.
      ładny wynik :)

      Usuń
  2. Ja mam 23 lata i w zasadzie jestem już zmuszona farbować włosy. Mam już tyle siwych włosów, że byłyby bardzo widoczne jakbym nic z nimi nie robiła. Niestety u mnie w rodzinie to normalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i właśnie w tym przypadku możemy obalić mit , ze ''włosy siwieją na starośc''

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja obawiam się, że wdałam się w babcię:( Cała rodzina brunetów i szatynek i tylko ona jest siwiutka, a miała takie blond włosy jak ja:( Nieeeee!

    OdpowiedzUsuń
  5. O siwieniu jeszcze nie myślę i nie skupiam się na tym.
    Mam nadzieję, że ten problem dotknie mnie na późną starość :D

    OdpowiedzUsuń
  6. myślałam... jak zobaczyłam u siebie 3 siwe włosy, fajnie, że mam 18 lat;/
    pociesza mnie fakt, że koleżanka ma ich o kilkanaście więcej...;/ przez stres? najwyraźniej.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie ojciec ze stresu szybko osiwiał, ja też mam zdeczka stresujące życie i generalnie mimo 21 lat już pojawiło się u mnie kilka siwych włosków, ale póki co staram się nie denerwować, bo wiem czym to skutkuje, a jakoś nie chce ich farbować i niszczyć w tak młodym wieku..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój tak samo..
      Ja też mam ciągle stresujące dni :(

      Usuń
  8. Ehhh, ja co jakiś czas wracam do myślenia o siwieniu, jednak zwykle staram się jakoś odciągać swoją uwagę od tego tematu- powoduje u mnie zbyt duże przygnębienie i stres. Jednak w zasadzie to u mnie chyba tylko hormony zostają, bo wszystkie inne powody wykluczyłam drogą eliminacji. A niestety, siwieć zaczęłam już w podstawówce :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie nie mam nawet czasu , aby o tym myśleć :)

      Usuń
  9. Nie myślę o tym, żadne z moich rodziców nie ma takich problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie siwieje, wlosy mam po tacie i on szybko osiwial :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm , a może osiwiał z innych powodów niż z powodu dziedziczności ? :)

      Usuń
    2. Dziedziczne :(, ale z drugiej strony mimo wieku nie ma nawet maleko zakola na glowie :D

      Usuń
  11. podobają mi się siwe włosy:P a problem z nimi wydaje mi sie niezwykle odległy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście nie mogę się do nich przekonać :)
      Problem nie jest taki odległy jak może się nam wydawać :)

      Usuń
  12. Mojej mamie zaczęły siwieć po 40, mam nadzieję , że i ja do tego czasu będę mieć spokój :)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie dość późno rodzinka siwiała ale mam juz pierwszy siwy włos niestety, czyli podsumowując nie denerwować się, relaksowac i łykać witaminki:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też. Ja jeszcze nie mam:D
      Dokładnie tylko chciałabym mieć receptę na stres :D

      Usuń
    2. Ooo, receptę na stres przydałoby się mieć ;)

      Usuń
  14. moja mama nie 40 lat i siwe włosy - także noooo, tym bardziej ze ja jestem nerwowy człowiek i stres to moj codzienny kompan ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie - stres towarzyszy mi każdego dnia ;/

      Usuń
  15. stres jest najgorszy, potrafi zjeść człowieka :(

    OdpowiedzUsuń
  16. myślałam o tym tylko tyle, że jak osiwieję, to na pewno będę się farbować ;) ale ogólnie ten problem wydaje mi się odległy w czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie wydaje nam się , ze siwiejemy dopiero na starość , a w wielu przypadkach to nie od tego zależy :)
      Ja też jak osiwieję to zafarbuję :D Teraz mój kolor mi się podoba :)

      Usuń
  17. Wszystko po trochu ma wpływ...:)

    Obserwuję i zapraszam również do mnie na rozdanie wielu cennych nagród...:)
    http://otulona-zapachem.blogspot.com/2013/05/uwaga-wielkie-rozdanie-u-mtteam.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie dziś o tym myślałam i zastanawiałam się jak temu zapobiegać. Więc spadłaś z tym postem z nieba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę , ze post okazał sie pomocny :)

      Usuń
  19. kurcze stres , dziedzicznosc i bezsennosc - jak z tym walczyc???????????
    mnie to wszystko ostatnio dopadlo....

    OdpowiedzUsuń
  20. spać kocham więc dbam o kolor moich włosów hahaha :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Moja Mama miała już sporo siwych włosów w wieku 21 lat. Mam dużo stresów, ale śpię dużo i w wieku 34 lat mam tylko 3 siwe włosy w prawym zakolu. Włosów nie farbuję od matury, czyli jakieś 15 lat i każdy się pyta co to za śliczna farba, podziwiając naturalny kolor moich kudełków. Chyba jestem szczęściarą tfu, tfu!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Sіmply wish to saу yоur article іs аs astοnishing.
    Τhe cleаrness to your ρublish iѕ just nice and i could think you аге
    a prоfessіonal іn this subject.
    Well ωith yοur pеrmission аllow mе tο gгasp yоur RЅЅ feeԁ to staу
    uρԁаted with іmpendіng poѕt.

    Тhanκs a million and plеase carгy on
    the enjoyable ωork.

    Heгe iѕ my web blog; ipad repair malaysia

    OdpowiedzUsuń
  23. dotychczas znalazłam u siebie 2 siwe włosy w zeszłym roku :D

    OdpowiedzUsuń
  24. No ja u siebie znalazłam 4 siwe ;P
    Ale warto wiedzieć jak można zapobiegać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja już jakieś siwe włosy wypatrzyłam ale cóż poradzić, życie w stresie;(

    OdpowiedzUsuń
  26. u mnie to pewnie będzie dziedziczne ;) chyba, że prędzej osiwieje ze stresu :P

    OdpowiedzUsuń
  27. However, forklift captains are in huge demand in a multitude of business organizations.
    Without one, you will not maximizing your workout
    time.

    Check out my blog - tłumaczenia włoski Katowice

    OdpowiedzUsuń
  28. Mojej mamie bardzo szybko zaczęły siwieć włosy,natomiast mój tata mimo 50 lat nadal ma pojedyńcze siwe włosy więc nie wiem jak to u mnie będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. The remarks will surely deal with the problem for the maximum
    compensation from that this opposite party.

    Also visit my web-site; tłumaczenia niemiecki Katowice

    OdpowiedzUsuń
  30. U mnie już zaobserwowałam kilka siwych włosów....i mnie to przeraza bo dość młoda jestem jeszcze...ale u mnie to chyba ten czynni stresowy dużo robi...choć pewnie i inne tez mają na to wpływ.

    OdpowiedzUsuń
  31. The specific notches on some sort of tool are placed to maneuver the type of parts of a door that lck the
    auto. Separate the whole body edge of some of the mould from the plug.



    my site - tłumaczenia czeski Katowice

    OdpowiedzUsuń
  32. szczerze to nie myślałam, teraz myślę jedynie o tym żeby szybko odrosły:P mogą być nawet siwe :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...