środa, 8 maja 2013

JAK DBAĆ O WŁOSY LATEM ? cz.I

Cześć dziewczyny !
Za oknem upał (przynajmniej u mnie) więc czas zacząć letnią pielęgnację. Zapewne wszystko juz wiecie , ale warto przypomnieć o tym tym , które zapominają.Pokażę wam jeszcze co zamówił mi mój TŻ. 
1.Olejowanie - latem dość nieprzyjemne jednak ja z niego nie rezygnuję. Jeśli wyjeżdżacie nad wodę warto zabrać ze sobą olejek i olejować włosy - wtedy wyglądaja na mokre czy też wilgotne , a nad woda to przecież normalne. Ochrona i pielęgnacja w jednym !

2.Mycie - Latem myję włosy częściej - co 2 dni (szybciej mi się wtedy przetłuszczaja) dlatego warto postawić na łagodny szampon. Ja będę używała rokitnikowego.

3.Suszenie/prostowanie- warto na ten czas ograniczyć wysoką temperaturę i wlosy suszyć np. chłodnym nawiewem. Pamiętajmy , że lepiej wysuszyć włosy suszarką niż na słońcu.

3.Maski/odzywki- latem włosy potrzebują nawilżenia dlatego maski z aloesem i innymi nawilżaczami jak najbardziej wskazane. Lato mam swoje plusy. Lubię nałożyć maskę pod czepek i wyjść na ''ciepłe'' podwórko - taka sauna dla włosów :) Więc jeśli macie te 20 min. to warto. Jeśli chodzi o częstotliwosć to wraz z pojawieniem się wiosny/lata stosuję maski częściej. Latem jeśli nie macie przeciwwskazań do silikonów to warto się z nimi zaprzyjaźnic i poszukać odpowiedniej maski jak np. gliss kur 7oil :)

4.Płukanki- Ja sie nie przekonam , ale warto zamienić płukanki ziołowe na np. lnianą , która nie wysusza włosów.

5.Suszeniu włosów na słońcu mówmy NIE !-  lepiej wysuszyć włosy suszarką. Samo w sobie słońce tak nie szkodzi. Połączone z wodą jest ''wrogiem''naszych włosów.

6.Zabezpieczanie włosów przed słoncem- i tutaj silikony staną sie przyjaciółmi naszych włosów. Tak jak wspomniałam przy ''maskach'' warto sie zaopatrzyć w maskę o dobrym skaldzie z silikonami (gliss kur 7oil). Na końcówki nakładajmy silikonowe serum. Jeśli jesteście przeciwniczkami silikonów to możecie stosować olejki , które zawierają naturalne filtry uv :


● Olejek monoi ( chroni nie tylko przed słońcem , ale równiez przed morską wodą)

● Olej z pestek malin
● Olej kokosowy 
● Masło Shea
● Olej sojowy
● Oliwa z oliwek
● Olej makadamia
● Olej sezamowy
● Olejek jaśminowy


7. Nakrycia głowy- chrońmy ie tylko włosy , ale i głowę. Za jednym zamachem możemy je ochronić nakladając na głowę kapelusz :)

8.Fryzury- oczywiste jest , że latem chcemy chronić włosy przed słońcem. Jesli lubicie nosić rozpuszczone włosy warto zacząć je spinać i jednocześnie chronić.Np. zrobić skarpetkowego koczka , który schowa część włosów przed słońcem :)

9.Odżywianie- najważniejsze ! naszym hasłem powinno byc ''bez witamin ani rusz'' :)

10.Punkt rosy- warto dostosować swoją pielęgnację do punktu rosy. Nie będę się rozpisywała bo juz o tym pisałam dlatego tez odsyłam was do tego wpisu.

To koniec części pierwszej , która miala być jedynie przypomnieniem. Już niedługo pojawi się część druga  , a teraz spójrzcie co mój kochany mężczyzna mi dziś przyniósł :


Ostatnio rozmawiałam z TŻ na temat rosyjskich kosmetyków. Dzis przychodzi do mnie z paczką i mówi '' przekonałaś mnie''. Zamówił sobie krem , szampon , żel pod prysznic i ałun. Jaka byłam zaskoczona , gdy podarował mi 3 kosmetyki , o których mu ostatnio mówiłam. 

1.Ałun 
2.Tonik przeciw wypadaniu włosów
3.Mleczko do demakijażu o cudownym składzie

Miałyście cos z tych produktów ? Jestem ciekawa jak sprawdzi się u mnie alun. 
Jak dbacie o włosy latem ? Wkrótce kolejna część :)

65 komentarzy:

  1. ja zawsze nad wodą olejuję włosy :) szczególnie, jeśli mowa o basenie i wstrętnej, chlorowanej wodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie lubię basenów :D w zasadzie jak jadę nad wodę to ie moczę włosów , ale i tak nakładam olejek :)

      Usuń
  2. dotychczas unikałam produktów z silikonami bo stosuję łagodne szampony i nadal nie wiem jak ten problem rozgryźć bo jednak piszesz że silikony są pożądane latem a upał przesusza , hmm ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i właśnie latem nie warto się ich wystrzegać bo przecież są silikony zmywalne delikatnym szamponem :)

      Usuń
    2. a ta maska gliss kur ma te zmywalne łatwo silikony ? ja sobie jakoś tak zakodowałam że te silikony to zło ....

      Usuń
    3. zmyje go np. szampon z cocamidopropylbetaine :) jesli używasz mocniejszych to tez bez problemu :) ie ma sie co martwić bo silikon nie sa złe. Wystarczy , że nie dopuścimy by się nabudowały :)

      Usuń
    4. dzięki w takim razie kupie tą maskę

      Usuń
  3. też się zastanawiam nad zakupem ałunu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie że napisałas o tych olejach chroniących przed promieniami słonecznymi. Szkoda tylko, że puszą moje i tak wiecznie spuszone końce :(

    OdpowiedzUsuń
  5. O jakie fajne prezenty Ci TZ sprawil :-) moj na moje urodziny kupil grzebien z the body shop :D nad letnia pielegnacja sie zastanawiam, tzw. obmyslam plan ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Twój też sprawił Ci miły prezent :)

      Usuń
  6. ja zawsze nad wodę olejuję włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo rzadko wyjeżdżam nad wodę bo nie lubię :D

      Usuń
  7. ale się u Ciebie pozmieniało :) bardzo pozytywnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. fajne takie przypomnienie że trzeba trochę zmienić nawyki na wiosnę i lato :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje włosy są ekstermalnie suche i zawsze staram się je odpowiednio zabezpieczyć w lato olejami (teraz mam sezamowy) i kapeluszem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja łamię chyba wszystkie możliwe zasady, bo włosy co roku mam rozjaśnione od słońca, olejuję niezmiernie rzadko i prawie zawsze chodzę w rozpuszczonych :D
    Przydatny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę sobie sprawić jakiś olejek ochronny na lato - moje włosy bardzo nie lubią silikonów, za to na dobrze dobrany olejek reagują miękkością i gładkością :)
    nie mam zamiaru rezygnować z olejowania w lecie - szczególnie, że znalazłam olejek, który nie jest ciężki i można zabrać ze sobą w podróż bez obawy wylania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wczoraj kupiłam sobie ałun i testowałam na podrażnieniach po goleniu, szału nie było ale nie skreślam go całkiem jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój TŻ też używa naturalków;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawy post.
    masz kochanego TŻ :))

    OdpowiedzUsuń
  15. No tak, idzie lato... trzeba przewertować swoje półki ^^

    Wspaniałe prezenty od ukochanego :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawi mnie ałun :) I o pozostałych kosmetykach też chętnie poczytam. Nie miałam jeszcze nic rosyjskiego, może warto to zmienić?

    OdpowiedzUsuń
  17. Czemu "nie" dla naturalnego schnięcia na słońcu? >D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo słońce nie jest takie złe , ale w połączeniu z wodą działa bardzo niekorzystnie na włosy :)

      Usuń
    2. ja niby też to wiem,ale zdarza mi się wychodzić w mokrych..
      muszę sobie kupić słomiany kapelusz na lato :D

      Usuń
  18. Muszę kupić jakiś ładny kapelusz ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałam od A do Z :) A Twój TŻ jest kochany :)

    OdpowiedzUsuń
  20. oops, ja często suszyłam na słońcu, czas to zmienić. TŻ zrobił super niespodziankę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. przydatne, nie wiedzialam,ze lepiej wysuszyc suszarką niż czekać na sloncu, chociaz w sumie chlodnym strumieniem,to logiczne;D

    OdpowiedzUsuń
  22. jaki olej jest najlepszy dla kręconych? ostatnio odkryłam ich zbawienne działanie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Masz wspaniałego kochanego,zaskakuje i dba o Ciebie.Pozdrawiam Kinguś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Twój to dopiero jest genialny :)

      Usuń
  24. U mnie płukanki też nie zdają egzaminu :-/ kochanego masz chłopaka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie pamiętam kiedy ostatni raz robiłam płukankę :D

      Usuń
  25. Genialny post! To będzie mój mały podręcznik jeśli chodzi o włosy latem :)

    OdpowiedzUsuń
  26. rady nieodzowne:) Ja generalnie słabo dbam o włosy latem ale staram się duzo masek robic:)Spróbuję też olejków

    OdpowiedzUsuń
  27. A ja latem i wiosną nakładam olej, robię koczka i bezczelnie wychodzę tak z domu :p. Oczywiście do pracy tak nie chodzę, ale po powrocie, np. na spacer, zresztą nawet nie widać, że włosy są naolejowane:)

    Latem jest ciepło więc bez obaw wychodzę z olejem na głowie, mogę go wtedy trzymać przez kilka godzin nawet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez tak robię :D Całkiem wygodna sprawa i zero straty czasu :)

      Usuń
  28. Ja właśnie zamówiłam sobie olej Monoi, na lato jest idealny, dla ciała i dla włosów, choć nie stronię od sylikonów, służą moim włosom ;)
    Masz wspaniałego TŻ, niema to, jak bliska osoba, która Cię słucha, czyli wie czego pragniesz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa olejku monoi bo ma fajne własciwosci :)

      Usuń
  29. Świetny post, nie można zapominać o silikonach podczas lata :).

    Twój TŻ to prawdziwy skarb jeśli rozmawia z Tobą o rzeczach, które Cię bardzo pasjonują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację- fajnie mieć kogoś z kim możesz porozmawiać o czymś co Cie pasjonuje :)

      Usuń
  30. przydatny post ;)
    jak byłam dzieckiem, to co wyszłam z wody, słońce suszyło włosy :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Hi there to evеry , as I am tгuly eаger
    of гeading this webpage's post to be updated on a regular basis. It includes pleasant information.

    Also visit my site: iphone repair petaling jaya

    OdpowiedzUsuń
  32. Muszę kupić jakiś ładny kapelusz :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Alun stosuje od dawna :). On tylko ogranicza lekko pocenie i niweluje zapach. Jednak jest naturalny i lagodzi podraznienia, wszelkie krostki itd...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero zaczynam z nim przygodę wiec zobaczymy jak to będzie u mnie :)

      Usuń
  34. swietna niespodzianka:)
    oj ja często suszyłam na słońcu... przydatny wpis:)
    pozdrawiam pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dawniej tak robiłam , ale od od zeszłych wakacji przestałam ;D

      Usuń
  35. zazdroszczę możliwości chodzenia w masce po podwórku ;p

    OdpowiedzUsuń
  36. Latem, gdy planuję dłuższy pobyt na świeżym powietrzu, sięgam po kapelusz. Muszę rozejrzeć się za jakimś nowym modelem, ponieważ stary powoli zaczyna się rozpadać;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ciekawe i przydatne informacje, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo dobry post! Wszystko jasno napisane. Już wynotowałam kilka ważnych rzeczy i będę się do tego stosować! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...