czwartek, 24 stycznia 2013

Półprodukty z kuchni + zapowiedź niespodzianki dla was :)

Tak jak obiecałam przygotowałam dla was również listę moich ulubionych półproduktów z kuchni. Jeśli nie czytałyście posta na temat półproduktów z apteki to zapraszam TU. Dziś kolejna część- czyli jak zdobyć półprodukty nie wychodząc z domu ani nie zamawiając przez internet ? odpowiedź jest jasna ''Zajrzyj do kuchni''.



1.Miód- Doskonały jako produkt do mycia twarzy oraz jako maseczka.Ma działanie rozjaśniające przebarwienia oraz nawilżające. Świetnie sprawdza się jako dodatek do gotowej maski do włosów. Powinien je nabłyszczyć i nawilżyć.

2.Otręby- Można je stosować jako maseczkę na twarz lub peeling do ciała i twarzy.

3.Jogurt naturalny- Polecam nałozyć na włosy , w razie potrzeb ulepszyć np.miodem. Włosy zyskają blasku i miękkości.

4.Jajko- maseczka z żółtka do włosów oraz szampon jajeczny. (domowe proteiny)

5.Majonez- maseczka do włosów

6.Żelatyna- czyli proteiny w domu. Posłuży nam do laminowania włosów , płukanki żelatynowej , sprayu żelatynowego.

7.Mleko- może zastąpić tonik. Można z niego zrobić przyjemną płukankę do włosów/

8.Pietruszka- z tego śmierdziuszka można stworzyć świetny tonik (rozjaśni przebarwienia)

9.Cytryna- do ostatniego płukania- nabłyszczy włosy

10.Piwo :) - do ostatniego płukania , ujarzmi i nabłyszczy włosy

11.Ocet- zwykły czy też jabłkowy - do ostatniego płukania

12.Oleje- w zależności jakie posiadacie może macie akurat oliwę z oliwek , olej słonecznikowy , z pestek winogron ,  ryżowy.. a może kokosowy ? (i nie tylko ! ) Nadadzą się do mieszanki OCM , jako dodatek do maseczek oraz do olejowania włosów.

13.Zielona herbata - może być bazą do domowych mgiełek do włosów czy też jako tonik  do twarzy.

14.Imbir - jako przyspieszać porostu

15.Avocado - jako maseczka do twarzy i włosów

16.Banany-jak wyżej

17.Marchewka :D - jako maseczka do twarzy oraz karotenowa kuracja dla włosów.

18.Siemię lniane-  zrobimy z niego żel lniany , płukankę do włosów , maskę do twarzy i włosów , kurację siemieniem-laminowanie po wegańsku

To by było na tyle z moich ulubionych kuchennych półproduktów. A jakie są wasze ulubione półprodukty z kuchni ?

+ Mam dla was niespodziankę , a mianowice konkurs , który ogłoszę w przyszłym tygodniu. Będzie 2 zwycięzców ! W konkursie będzie można wygrać coś pełnowymiarowego oraz olewki i odsypki rosyjskich kosmetyków :) zainteresowane ?

55 komentarzy:

  1. Uwielbiam miód - najlepszy humektant obok aloesu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety muszę ograniczać miód jeśli chodzi o włosy (boje się rozjasnienia) , ale na twarz jak najbardziej :)

      Usuń
  2. ciekawa jestem jak wykorzystać imbir na porost..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodawać do masek na skórę głowy :]

      Usuń
  3. Chyba muszę spróbować zrobić sobie maskę do włosów z bananów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy narzekają na to , iz ciężko wypłukać banany z włosów , ale efekt jest super :)

      Usuń
  4. wow uwielbiam cytrynę do płukania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hm... A jakbym zmieszała jogurt naturalny z żółtkiem?
    Odrobiną miodu lub/i cytryny?
    Choć z cytryną chyba byłoby zbyt wodniste...

    Zainteresowane! XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zmieszać, nic nie zaszkodzi. Jeśli o konsystencję chodzi to odrobina nie zaszkodzi :)

      Usuń
  6. wszystko pięknie tylko jak to potem zmyć ? np banany , awokado ? nie wyobrażam sobie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalnie :) niektóry osobom udaje sie to zrobić za pomoca wody inne uzywają do tego delikatnego , rozcieńczonego szamponu :)

      Usuń
    2. jak dla mnie za dużo zachodu , wolę gotowe odżywki

      Usuń
  7. To prawda, Kochana, kuchnia kryje w sobie wiele cennych skarbów nie tylko do zjedzenia :)
    Miłego wieczorku ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Znów mnie zaskoczyłaś! Miód ma działanie rozsjaśniające? Dziękuję za odpowiedź w poprzednim poście. Uwielbiam witaminę C :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Większość powyższych produktów sama używam :) Niezbyt często, ale jednak :) A konkursu nie mogę się doczekać!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przyszłym tygodniu będzie mozna się zgłaszać :]

      Usuń
  10. Słyszałam już o wszystkim, poza majonezem. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. strasznie zainspirowałaś mnie tym imbirem, idę trochę o nim poczytać :) ja jestem jak najbardziej zainteresowana zbliżającym się konkursem, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. właśnie dzisiaj robiłam maseczkę na włosy z miodem :)
    ooo, czekam na Twój konkurs :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie straszni kusi , ale nie chcę refleksów :(

      Usuń
  13. A ja zrobiłam płukankę z siemienia lnianego-fajne gluty-czekam na konkurs

    OdpowiedzUsuń
  14. marchewka, banany na włosy? pierwsze widzę i słyszę :D muszę poszukać :D



    Zapraszam do mnie :)


    OdpowiedzUsuń
  15. wszystko już zanotowane :) od dzisiaj zaczełam regularnie stosować płukankę z siemienia :) a konkursem jestem jak najbardziej zainteresowana :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Stosowałam kiedyś mleko jako tonik;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również , ale szybko mi się znudziło :(

      Usuń
  17. o miodzik - uwielbiam moj ulubieniec:)))) siemie tez jest super:)))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. z tym zółtkiem to hehe miałam fajną przygodę jak farbowałam włos na blond: chciałam je wzmocnić i zrobiłam sobie maskę z żółtek i co? Wszystko dobrze ale zapach specyficzno-jajeczny utrzymywał mi sie nawet po kilku myciach, bleee, nie mogłam tego wytrzymać inni wokół mnie też a zmywałam tyle razy:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też słyszałam o tym , że zapach się utrzymywał , ale mi na szczęście to się nie zdarzyło :D

      Usuń
  19. w kuchni jest masa produktów do wykorzystania, nie tylko do jedzenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie i to o jakich właściwościach :)

      Usuń
  20. Phh, jasne że zainteresowane :D
    U mnie słabo z używaniem domowych produktów do włosów ;) No ostatnio odkryłam siemię, warto było :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja od dawna mówię, że w kuchni można znależć połowę kosmetyków, tyle że domownicy patrzą jak na kosmitę :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam olejowanie i miód ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę wreszcie zrobić sobie maseczkę z miodem :) Na jajko chyba się nie odważę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja najczęściej korzystam z siemienia, miodu, olejów i jogurtu:) Te produkty nakładam na włosy z całkiem dobrym skutkiem;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo przyda mi się ten wpis, właśnie zaczynam eksperymanty z ulepszeniem masek do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ubóstwiam miód! Czasem zdarza mi się też użyć śmietany do włosów albo do twarzy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...