poniedziałek, 21 stycznia 2013

Półprodukty z apteki czyli półprodukty dostępne w aptece

Cześć dziewczyny!
Wiele z was chciałoby pokusić się na półprodukty jednak zniechęca się kosztami wysyłki i zamawianiem przez internet. Z tego powodu napisałam dzisiejszy post , w którym zobaczycie jak wiele półproduktów możecie mieć idąc do apteki :)


                                                                Półprodukty z apteki                                                                   

1.Maść z witaminą A. - można ją dodawać w zasadzie do wszystkiego (kremy , maski) . Świetnie poradzi sobie z suchymi ustami oraz dłońmi.

2.Sok z aloesu - posłuży nam za mgiełkę do twarzy czy też włosów. Ulepszy nie jeden krem i nie jedną maskę.Nawilży. (humekant)

3.Tran- to mój ulubieniec jeśli chodzi o apteczne dodatki. Zazwyczaj kupuję ten w kapsułkach i dodaję (''rozwaloną) kapsułkę do maski do włosów. Włosy po takiej dawce niesamowicie błyszczą.Nie martwcie się- po dodaniu i wymieszaniu z maską nie czuć zapachu tranu.

4.Gliceryna- nawilża. Można ją dodawać do wszystkiego (humekant)

5.Olej rycynowy- Mój pierwszy olej. Sprawdzi się w połączeniu z żółtkiem. Mozna nim olejować włosy , jednak ciężko go zmyć. (emolient)

6.Witamina A- (składnik aktywny) można ją dodawać do masek , kremów itd.

7.Witamina E - (składnik aktywny) tak jak wyżej

8.Olej ze słodkich migdalów - (emolient)- swietnie nabłyszczy wlosy. Mozna go stosować równiez do mieszanki OCM.

9.Parafina- będzie dobra jako dodatek do kremów do stóp czy tez dloni

10.Witamina C- przyda sie jako dodatek do kremów

11.Lanolina

12.Wazelina- będzie dobra bazą do serum do rzęs , o którym pisałam TU

13.Lecytyna- np. kapsułka jako dodatek do maski

14.silikony- będą świetną bazą do serum do końcówek

W kolejnym poście półprodukty z kuchni ! :)

75 komentarzy:

  1. super jest taki wykaz :D Wiele półproduktów chętnie wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się , że wpis okazał się przydatny :]

      Usuń
    2. a silikony to dokładnie co? bo u mnie w dwóch aptekach panie powiedziały, że nie mają czystych silikonów. Tylko jako dodatek w innych produktach:(

      Usuń
  2. sok z aloesu jest świetny, uzywalam go do picia, mimo jego nieprzyjemnego smaku a teraz gdy juz dluzej lezy w lodowce wole nie stosowac go wewnetrznie a jedynie na wlosy i powiem ci ze jest swietny, aloes dodaje do prostych odzywek a wlosy po nim sa jak po silikonach, kocham aloes:)
    Zapraszam na nowy wpis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chcę sie zaopatrzyć w sok z aloesu i stosować wewnętrznie. Zobaczymy jak mi to wyjdzie :)

      Usuń
  3. Olej rycynowy i ze słodkich migdałów zagościły w mojej pielęgnacji na stałe, tak samo, jak gliceryna, którą dodaję do masek włosowych ;) Z chęcią zaopatrzyłabym się w jakieś witaminowe kapsułki, bo tran chciałabym łykać od środka ;) Z niecierpliwością czekam na post o półproduktach z kuchni! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie w środę :)
      Ja nie lubię łykać tranu , ale do masek jest super :]

      Usuń
  4. świetna lista, przyda mi się :) część znam i stosuję, a część to dla mnie nowość

    OdpowiedzUsuń
  5. czekam na kolejną listę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę kiedyś dodać tran do maski :D

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham maść z wit A oraz olej rycynowy- nie wyobrażam sobie mojej kosmetyczki bez tych produktów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z oleju rycynowego zrezygnowałąm :D

      Usuń
  8. A witamina c i e to jakaś w formie płynnej czy taka zwyczajna w tabletkach i rozgnieść? :D dobrze, że mi przypomniałaś o soku z aloesu :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej aptece wit.C jest w formie syropu , a witamina E w kapsułkach :)

      Usuń
  9. Nie wiedziałam, że olej ze słodkich migdałów można w aptece dostać;) uwielbiam go z rycynowym i z kiełków pszenicy;) musze popytać u siebie.

    Co do zmywania oleju rycynowego z włosów to ja nie mam z tym problemu, ale po pierwsze najlepszy jest do tego szampon Babydream z rossamna a po drugie to ja polecam zrobić kogiel-mogiel;) czyli 2 zółtka + olejek rycynowy + kapsułki A+E troszkę soku z cytryny, ubić mikserem na kogiel mogiel i taką delikatną piankę położyć na skórę głowy i mokre włosy;) idealnie sie zmywa ;) konsystencja jest lekka i w dodatku jest jej duużo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ten szampon niestety nie zmywał tego oleju do końca :(
      Fajny pomysł , ale jestem na to zbyt dużym leniuszkiem :D

      Usuń
  10. Fajny pomysł z dodawaniem tranu do masek, nie wpadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dodatku daje super efekt-pisałąm o tym na blogu. :}

      Usuń
    2. Muszę spróbować, bo tran od wewnątrz działa świetnie :-)

      Usuń
    3. Spróbuj - efekt jest godny uwagi ;)

      Usuń
  11. Świetna notka. Na pewno się przyda. Też lubię wykonywać sobie kosmetyki różnego typu z półproduktów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio zaczęłam robić wiecej bo tak to stały i czekały :D

      Usuń
    2. Ja też nie robię jakoś często, ale mam zamiar poważniej za to się zabrać. ;)

      Usuń
  12. dodałabym do tego eucerynę - jako baze do kremów ;)i kapsułki z olejkiem z wiesiołka :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nawet nie wiedziałam , że są w aptece :) Dodam to jutro do listy :]

      Usuń
  13. Przydatny post. Pamiętam, jak ja kiedyś szukałam co mogę kupić w aptece z półproduktów i nic takiego nie mogłam znaleźć w jednym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na początku nawet nie wiedziałąm , że w aptece można znaleźć tyle skarbów :]

      Usuń
  14. Świetny post dla wszystkich początkujących z półproduktami i nie chcą ich zamawiać przez internet (czytaj dla mnie) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i właśnie o to chodziło - aby ułatwić początkującym :)_

      Usuń
  15. Ja kupuję olejek rycynowy,Gliceryna,wazelinę,witaminę A+E.

    OdpowiedzUsuń
  16. I takie posty uwielbiam ;) Skrzętnie zapisuję wszystko w notesie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. a ja muszę kupić sobie sok z aloesu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również - już dawno to sobie planuję , ale cos nie wychodzi :D

      Usuń
  18. Nie znoszę smaku soku z aloesu (kupilam go w sklepie z ekologiczną żywnością)... Ale do włosów jak najbardziej ok :) Podobnie witamina E, dodawałam ją do wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj coś co nie jest smaczne ma swietne właściwości :)

      Usuń
  19. fajny temat na post :))
    co powiesz na wzajemną obserwację?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dzięki ..
      tyko mnie tym zraziłaś :)

      Usuń
  20. swietny i przydatny wpis - juz czekam na nastepny!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam wit A +E, pani w aptece była bardzo zmartwiona bo nie miałą samej wit A, a mi to nawet bardzie pasowało, że była z E:) W soku z aloesu jest brdzo ważne KUPIĆ BEZ MIĄŻSZU, po przecedzeniu tracimy 50% soku, a po użyciu z miąższem na włosach zostają kawałki, które wyglądają jak łupież

    Zapraszam na konkurs http://pure-morning123.blogspot.com/2013/01/konkurs-3.html

    OdpowiedzUsuń
  22. dobrze, że zrobiłaś ten spis, fajnie, że wszystko jest w jednym miejscu ;) o kilku z tych rzeczy bym nie pomyślała :)

    OdpowiedzUsuń
  23. przydatna lista , czasem nie zdajemy sobie sprawy że coś jest tak łatwo dostępne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie i szukamy tego w internecie :)

      Usuń
  24. Z wielką uwaga za chwilę biorę się za dokładne czytanie twojego wpisu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. muszę Panią :) bardzo pochwalić za ten post! bardzo ciekawy i ważny!

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo przydatny post, musze sie wybrać do apteki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiedziałam, że tyle ciekawych produktów można dostac w aptece! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie czasami nawet nie wiemy , że coś jest tak blisko :)

      Usuń
  28. Wykorzystuję wiele z wypisanych przez Ciebie póproduktów do ulepszania np masek do włosów, kremów itp:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy glicerynę z maską trzeba wymieszać przed nałożeniem czy może można dolać do maski i wymieszać z całością?? :) jak tak to ile kropelek na okolo 100ml??:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że lepiej bezpośrednio ''przed'' :)

      Usuń
  30. a silikony to jakie dokładnie? bo u mnie w dwóch aptekach panie powiedziały, że nie słyszały o niczym takim w sprzedaży. Tylko jako dodatek do innych leków:(

    OdpowiedzUsuń
  31. Oryginalny sok z aloesu nie kosztuje 20zł tylko znacznie więcej. To co można kupić w aptece za taką cenę to woda z chlorofilem. Niewiele ma wspólnego z prawdziwym sokiem z aloesu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...