piątek, 11 stycznia 2013

Jak rozjaśnić przebarwienia ? Czyli jak poradziłam sobie z piegami ?


To nie ja jestem na zdjęciu :) Obrazek ze strony google (piegi) :)

W tym poście chciałam wam przedstawić sprawdzone przeze mnie sposoby na pozbycie się piegów/przebarwień. Kolejność nie jest przypadkowa. Sposoby ponumerowałam od najbardziej skutecznego. Więc zapraszam do zapoznania się z treścią jak poradziłam sobie z piegami :

1) SPIRULINA to zdecydowanie mój numer 1 w walce z przebarwieniami. Efekty widać już po pierwszym użyciu. Wystarczy raz w tygodniu nałożyć na 20min. maseczkę ze spiruliny. Płaską łyżeczkę spiruliny zalewamy wodą lub śmietana do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Nakładamy na twarz lub inne miejsce (stosowałam również na bliznę na nodze tu 30min.) i zmywamy po 20min. Nie dość , że twarz jest świetnie nawilżona to przebarwienia są mniej widoczne , a regularnie stosowana czyni jeszcze większe cuda. Spirulinę można kupić w sklepie zielarkskim lub zamówić przez internet.

2)WODA PIETRUSZKOWA- Wystarczy natka pietruszki + woda i mamy rojaśniająco-pielęgnujący tonik.O tej wodzie nieco więcej napiszę za niedługo. Stosuję ją 3x dziennie.

3)OLEJ KOKOSOWY- Stosowany regularnie również przyczynił się do walki z przebarwieniami. Nakładałam go na noc.

4)CYTRYNA- Nakładałam ją w miejsca z przebarwieniami. Efekty były dobre po dłuższym czasie więc zrezygnwałam , ponieważ cytryna może podrażnić skóre.

5) OGÓREK- Świetny sposób na relax. Jesli o przebarwienia chodzi to cudów nie robi , ale stosowany jako wspomagacz innych metod swietnie je uzupełnia. Robię pastę z ogórka i nakładam na 20 min. Jeśli nie mam czasu to po prostu nakładam plasterki ogórka.

6)MIÓD- W tej kwestii miód cenię tak jak zielonego ogórka. Nadaje się jako wspomagacz. Sam sobie nie poradził z przebarwieniami. Można spróbować mycia twarzy miodem i maseczki z miodu.

Oraz kilka innych sposobów , których jeszcze nie próbowałam , ale mam to w planach :
1) Olej z drzewa sandałowego- ma właściwości redukujące pigmentację.Stosuje się go np. na noc.
2)Witaminy all-in-one - jako dodatek do maseczki lub kremu 
3)Puder perłowy - łączy się go np. z miodem i aplikuje na zmiany po trądziku. Stosować 2x w tygodniu
4)Olejek z drzewa herbacianego
5)Olejek z witaminą E
6)Owoce zawierające enzymy i kwasy owocowe

                                  Jak wyglądał mój plan pielęgnacji w walce z piegami ?                               

Rano :
woda pietruszkowa zamiast toniku
odromina oleju kokosowego zamiast kremu

Południe:
woda pietruszkowa

Wieczorem:
Mycie twarzy miodem lub mieszanka OCM z dodatkiem leju sandałowego 
woda pietruszkowa
olej kokosowy na noc

1x w tygodniu:
maska ze spiruliny
maska cytrynowo-miodowa lub z zielonego ogórka


To tyle. Tylko od razu mówię- moje piegi nie są intensywne. Znajdują (mogę nawet powiedzieć , że znajdowały ) się tylko w okolicach nosa i dzięki tym sposobom , a szczególnie dzięki spirulinie już ich nie widać :)

57 komentarzy:

  1. ooo bardzo cenne informacje :) o ile wodę pietruszkowa stosuję, tak o wybielającym działaniu spiruliny nie słyszałam :)
    Wielbię Cię za ten post! zapisze sobie w zakładkach :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam piegi ale ich nie usuwam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo przydatne infrmacje? Czy spirulina działa też na zmiany potrądzikowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak ze zmianami po trądzikowymi , ponieważ nigdy nie miałam trądziku , ale powinna je rozjasnić :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuje za odpowiedż :) Postaram się zakupić spiruline i przetestować :)

      Usuń
  4. Muszę wypróbować spirulinę i tonik z pietruszki, ale to dopiero latem jak będę miała świeżą natkę od dziadka z działki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nie na piegi (bo ich mam odrobinkę), ale bardziej na blizny np po "zimnie".

      Usuń
    2. Świeża jest najlepsza bo ta ze sklepu to wiadomo.. :]

      Usuń
  5. cala artyleria:) działasz z każdej strony:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie , ale nie używam tego wszystkiego. Mam już stałych wybawców :)

      Usuń
  6. hej to Ty jestes na zdjeciu ? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mialam bardzo intensywne i pomogl mi tylko gotowy krem- venus. Te domowe sposoby nie dzialaly :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam SPIRULINE ale jak ona śmierdzi.Ja na przebarwienia używam serum z witaminą C.

    OdpowiedzUsuń
  9. to prawda ogórek nie działa cudów

    OdpowiedzUsuń
  10. Wcześniej jak nie znosiłam swoich piegów to w okresie wczesno-letnim nakładałam na twarz zmiksowaną papkę z zielonych (niedojrzałych) porzeczek:) Działa już od pierwszego użycia bardzo mocno rozjaśniając przebarwienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę. W takim razie muszę spróbować- chcę już lato ! :]

      Usuń
  11. ja na szczęście nie mam piegów :) ale lubię takie posty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W moim przypadku spirulina nie sprawdziła się ;( Bardziej pomógł mi krem z kwasami AHA z Bandi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z jednej strony pragnę Cię zapytać... Dlaczego chcesz pozbyć się piegów? One są piękne! Ale z drugiej ta notka jest bardzo cenna, ponieważ od jakiegoś czasu (zapewne przez pogodę za oknem) cierpię na czerwone przebarwienia skóry i zależy mi na tym, żeby moją cerę nieco wybielić i ujednolicić jej kolor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam- praktycznie ich już nie mam :) ale zawsze tak jest , że jak ktos ma to ich nie chce :D
      W takim razie przyda Ci się spirulinka :]

      Usuń
  14. Ah, czemu usuwasz piegi?
    Na nosku są przecież przeurocze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie, własnie,delikatne piegi są śliczne! :)

      Usuń
    2. Tak jak napisałam- praktycznie ich już nie mam :) ale zawsze tak jest , że jak ktos ma to ich nie chce :D

      Usuń
  15. Bardzo przydatny post;) Mam kilka prawie niewidocznych piegów na nosie, a właściwie ledwie widocznych tylko latem, więc nie przeszkadzają mi;) Ale trądzik pozostawia ślady i z tym muszę walczyć;( Jeśli nie pomoże mi obecny krem Pharmaceris, spróbuję z olejem kokosowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz wzmocnić kurację kremem stosując 1x w tygodniu maskę ze spiruliny :]

      Usuń
  16. a ja lubię piegi na nosie , gorzej z przebarwieniami po trądziku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się , że nie mam przebarwień po trądziku :)

      Usuń
    2. piegi to sam urok i czar

      Usuń
  17. ładnie Ci w piegach:) dlaczego chcesz się ich pozbyć ?

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj nie, jestem na nie, jeśli chodzi o usuwanie piegów ;D Kiedyś miałam sporo, zaczęłam używać ogórkowego toniku i przybladły, czego bardzo żałuję, bo teraz każdą nową plamkę, która wychodzi na słońcu, witam z wielką radością, a jest ich niestety coraz mniej... Piegi są niesamowicie urocze i dodają dziewczynom urody, takie moje zdanie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojej x3 Ja zawsze marzyłam o piegach i bardzo je podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele dziewczyn z checią Ci je odda :D

      Usuń
  20. Piegów choć nie mam,to z miłą chęcią przeczytałam Twoj post:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiedziałam, że spirulina ma właściwości wybielające. Dzisiaj trochę przedobrzyłam i potrzymałam ją za długo i wyglądam jak po opalaniu- czerwono i krzywo w dodatku:p ze swojej strony na piegi mogę polecić żel rozjaśniający Neostrata. Cena wysoka, ale działa już po kilku zastosowaniach. Ja lubię swoje piegi, ale kiedy są blade. Słońce powoduje, że stają się ogromnymi plackami (inaczej nie potrafię tego nazwać). A takie małe kropeczki moim zdaniem są okej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego żelu jeszcze nie miałam . Ja w sumie nigdy nie miałam ''placków'' :D

      Usuń
  22. piegi są super! :)
    myślisz, że te sposoby podziałają też na zaczerwienienia twarzy ? tylko jak to zrobić, żeby piegi zostały ? :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm no własnie tego nie wiem :p może zrób po prostu miejscowo ? :>

      Usuń
  23. Nie mam piegów, za to chętnie pozbyłabym się denerwujących mnie pieprzyków. :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale piegi sa tak urocze!!!
    :)
    Ta woda pietruszkowa mnie ciekawi, jak dlugo mozna ja trzymac
    w lodowce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię taką ilość aby wystarczyła na tydzień :)

      Usuń
  25. Mam kilka piegów na twarzy, ale absolutnie nie chcę się ich pozbyć ;-). Jak byłam w podstawówce to marzyłam o trwałym usunięciu, teraz je polubiłam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze tak jest , że z czasem się do czegoś przyzwyczajamy tak jak np. ja do swoich włosow :)

      Usuń
  26. Fakt! Spirulina troszkę rozjaśnia, szczególnie zaogniony trądzik. Ale,że olej kokosowy potrafi wybielić..:) ciekawe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej kokosowy w moim przypadku ładnie rozjaśnił buźkę :)

      Usuń
  27. te wszystkie usmieszki niby cie lubia i szanuja nie dawaja ci zyc i to z powodu piegow.....mam ich dosyc chce mi sie po prostu plakac ..........

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...