piątek, 7 grudnia 2012

Sposoby na przetłuszczające się włosy

Cześć dziewczyny !
Dziś chciałabym poruszyć temat przetłuszczania się włosów. Co prawda nie mam z tym problemu , ale kilka dziewczyn pytało mnie o to więc stąd ten post. Przetłuszczanie włosów jest problemem wielu kobiet i mężczyzn.U niektórych osób już kilka godzin po myciu włosy wyglądaja nieswieżo.

                                   

                                        Przyczyny przetłuszczania się włosów                                                    

Warto wspomnieć , iż  to nie włosy się przetłuszczaja lecz skóra głowy.


1) Nie mycie włosów tzw. ''przetłuszczenie ich'' -wiele osób myśli , że porządne przetłuszczenie włosów sprawi , że problem się zmniejszy jednak to błąd. To , że przez dłuższy czas nie będziemy myć tłustych włosów może tylko pogorszyć sprawę. Zalegająca na skórze tłusta warstwa może sprawić, że włosy obluzują się w mieszkach włosowych i zaczną wypadać. Tłusta warstewka na skórze może również zatkać ujścia mieszków włosowych i spowodować podrażnienie, a nawet stan zapalny, przy którym wypadanie włosów się nasila i stracone włosy już nie odrastają.

2) Gorąco - włosy przetłuszczają się bardziej pod wpływem gorąca. Tzn. Mycie ich gorącą wodą , prostownica , lokówka. Osoby z tym problemem powinny tego unikac.

3) Mycie włosów tłustych codziennie-nie powinno się myć włosów tłustych codziennie , ponieważ  ciągłe zmywanie tłustej powłoczki powoduje , że gruczoły łojowe produkują więcej sebum i skóra się przetłuszcza. Dlatego najlepiej myc włosy 2-3 razy w tygodniu , ale oczywiście jeśli ktoś musi myć włosy codziennie to nie ma przeciwskazań wystarczy odpowiedni szampon.


4) Zbyt mocne szampony- zbyt mocne szampony mogą powodować nadmierne wydzielanie łoju  , a co za tym idzie przetłuszczanie się włosów.W rzeczywistości, po agresywnym myciu usuwającym łój, gruczoły łojowe mogą zacząć wydzielać jego nadmierne ilości, co wywołuje jeszcze mocniejsze przetłuszczanie się włosów.

5) Dojrzewanie - dzieje się tak za sprawą zmiany aktywności gruczołów łojowych, odpowiadających za stan skóry głowy.

6) Uwarunkowanie genetyczne

7) Nieprawidłowa dieta

                             Sposoby na przetłuszczające się włosy /pielęgnacja                                       

1) Płukanki- robione 2x w tygodniu. Pomogą nam w tym zioła np. rumianek , nagietek  , mięta czy tez szałwii

2) Odżywki/maseczki-włosy tłuste same w sobie sa chronione , ponieważ mają tlusta powłoczkę , ale to wcale nie chroni ich przed zniszczeniami. Dlatego też powinno się o nie dbać. Oczywiśćie powinny to byc odżywki lekkie nieobciązające i nakładane jedynie od połowy (lub mniej). Można również zrezygnowac z odżywek b/s.

3)Przyjmowanie środków antykoncepcyjnych zmniejsza przetłuszczanie się włosów.-''Prawda, ale... nie zawsze. Pomaga na ogół wtedy, gdy przyczyną nadmiernego łojotoku jest brak równowagi hormonalnej, ponieważ przyjmowane hormony tę równowagę przywracają. Czasem jednak może się zdarzyć, że środki antykoncepcyjne mogą wręcz nasilić łojotok.''

4)Odżywianie - Prawdę mówiąc stan naszej skóry głowy zależy najbardziej od odżywiania. Warto pamiętać o tym co powinno się znaleźć w naszej diecie. Powinny to być kwasy Omega 3, cynk, żelazo, witamina C, oraz te z grupy B.Posiadaczki włosów tłustych ponoć powinny unikać potraw ostrych i tłustych. Warto równiez ograniczyć alkohol i papierosy.

5)Szampony/mycie- (powtórzę się) zbyt mocne szampony mogą powodować nadmierne wydzielanie łoju  , a co za tym idzie przetłuszczanie się włosów.W rzeczywistości, po agresywnym myciu usuwającym łój, gruczoły łojowe mogą zacząć wydzielać jego nadmierne ilości, co wywołuje jeszcze mocniejsze przetłuszczanie się włosów.Ważne jest by myć włosy w letniej wodzie (gorąca przyspieszy proces przetłuszczania)

6) Czesanie /dotykanie- Im więcej będziemy dotykac tym szybciej staną się tłuste tak samo jest z czesaniem- czynność ta stymuluje gruczoły łojowe, a wraz z włosiem szczotki rozprowadzasz tłuszcz na całej długości włosów. Oczywiście nie popadajmy w obłęd - uczesać się ''trzeba'' :)

7) Odstaw , albo zmniejsz - prostowanie włosów. Jak już pisałam w przyczynach - gorąco przyspiesza przetłuszczanie.


Macie problem z przetłuszczaniem ?
Ostatnio coraz częsciej myślę nad zrobieniem zabiegu keratynowego prostowania- juz nie moge patrzec na moje kręcone włosy.

59 komentarzy:

  1. mi bardzo pomógł szampon Barwa czerwona- z własnej głupoty nauczyłam włosy mycia codziennie. Miało to okropne skutki kiedy nie miałąm czasu wymyć. Cześto rano myłam w wieczorem już tłuste. Przez ok2 miesiace z codziennego mycia przeszłam na co 3-4 dni ,a to dla mnie bardzo dużo. Zapuściłam tez grzywkę, bo jak ona się przetłuściła to musiałam myć, a tak włosy podepnę, zapnę w kucyk i jakoś przezyję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę to zrobiłaś mega postęp - jak widać problem da sie rozwiązać :)

      Usuń
  2. Mam okropny problem z przetłuszczaniem, jak rano umyje wieczorem już niestety są brzydkie i nieświeże. A do sposobów dorzuciłabym drożdże i dodawanie ich do maseczki go włosów - po takiej maseczce włosy są znacznie dłużej świeże, podobno po regularnym stosowaniu efekty są bardzo dobre, mi jeszcze ciężko powiedzieć, maseczkuje się drożdżami od 2 tygodni. :) Ja się jedynie nie zgodzę co do mycia tłustych włosów 2-3 razy w tygodniu - to przy przetłuszczających się włosach jest nierealne i szczerze mówiąc pozbawione sensu, dziewczyny z przetłuszczającymi się włosami będą wiedziały o czym mówię. Po prostu delikatny szampon chłodna woda i jak ktoś suszy to zimne powietrze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana co do mycia co 2-3 dni to nie chodziło o osoby z tym problemem tylko bardziej z zapobieganiem , a dalej napisałam o tych , które już ten problem mają i o tym co Ty :)
      Co do drożdży to za chwilkę dorzucę do listy :)

      Usuń
    2. Spoko, faktycznie coś ja czytać nie umiem i źle Cię zrozumiałam :D Sorry :)

      Usuń
    3. No coś Ty nic nie szkodzi :p
      Dziękuję za pomysł z drożdżami :)

      Usuń
  3. chciałabym nie myć włosów co dziennie, ale strasznie przetłuszczają się przy skórze, oczywiście złośliwie pozostając suchymi na całej ich reszcie
    ech...sucha skóra głowy
    zamierzam zacząć z nią walczyć, bo męczy mnie to codzienne poranne mycie, suszenie itd itp...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakim nawiewem suszysz ? :>

      Usuń
    2. najczęściej zimnym - tak, pamiętam, ciepły powoduje przetłuszczanie

      Usuń
    3. To dobrze :)
      Podpytaj blogerki (tej wyżej) ona opanowała i teraz myje co 3-4 dni :)

      Usuń
    4. muszę zacząć działać, bo zaczyna mnie to naprawdę męczyć

      Usuń
    5. Też by mnie męczyło codzienne mycie włosów tym bardziej , że czasu brak ":(

      Usuń
  4. Ja nie mam na szczęście tego problemu, przetłuszczają się w miarę normalnie :) ale nie stosuję suszarek, gorącej wody do mycia, nie używam też prostownicy, tylko od święta.
    Masz piękne włosy! Po co Ci prostowanie???

    OdpowiedzUsuń
  5. Swoje przetłuszczanie na szczęście opanowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mam ten problem, na drugi dzień od mycia odtłuszczam włosy zasypką dla niemowląt albo suchym szamponem i da się przeżyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak zasypka dla niemowląt jest swietną alternatywą dla suchego szamponu :)

      Usuń
  7. ja myję codziennie niestety hehe ale lubię myć głowę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja mam wlasnie takie trudne wlosy lekko przetluszczajace sie u nasady i suche na koncach ... o straszne sa i ciezko o nie dbac....!!
    jej nie prostuje - masz przesliczne wlosy!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie przetłuszczające tak aja tłuste u nasady i suche na końcach ;/
      Niestety , ale nie pasuja do mnie i coraz poważniej myślę o tym zabiegu :(

      Usuń
  9. - sprobuje te plukanki ziolowe....

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje włosy też się przetłuszczają,ale myje je 2 razy w tygodniu max 3 razy ale bardzo rzadko.Teraz jak używam tych ampułek muszę je myć częściej przynajmniej 3 razy w tygodniu.Bardzo fajny i przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ampulki czy wcierki często przyspieszają przetłuszczanie dlatego wcale Ci się nie dziwie :)

      Usuń
  11. faktycznie gdy używałam prostownicy i suszarki bardziej się przetłuszczały , tak samo było bo mocnych szamponach z sls

    OdpowiedzUsuń
  12. Uf ja na szczęście moge myć co 3 dzień ale dzięki wcierką w ten 3 dzień wyglądaja jeszcze przyzwoicie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mam z tym na szczęście zbyt dużego problemu, a włosy i tak myję codziennie, bo lubię mieć świeże. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam świeże nawet na 4 dzień :O :)

      Usuń
    2. 4 dni świeżych włosów?! ;o nawet sobie nie wyobrażasz jak marzę o tym, żeby chociaż na drugi dzień były w miarę ok :P

      Usuń
  14. Bardzo fajny post :-) mi w zimie trochę bardziej się przetłuszczają niż normalnie, a to przez czapki których nie cierpię... ale co zrobić :D mróz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To normalne :) ale i tak kocham czapki :)

      Usuń
  15. Ciekawy post.Nie mam problemu z przetłuszczaniem ale świeżość gwarantuje mi seboradin loton,wiem że niektóre dziewczyny kupują go właśnie z powodu tego problemu

    OdpowiedzUsuń
  16. u mnie nic tak nie sprawdza się na przetłuszczanie jak szampon pokrzywowy z Barwy! :)
    I nawet nie myśl mi tu o prostowaniu włosów!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie sprawdzi się tez płukanka z pokrzywy:)
      myślę i to powaażnie :(

      Usuń
  17. Przydatny post :)
    Daj spokój masz piękne włosy ! Moje marzenie <3 wiem ze każdy ma inne wizje ale doceń swoje włosy i to jak mało osób może cieszyć się pięknymi lokami :D Ja mimo że nie mam włosów kręconych ucze się je doceniać ;) to bardzo pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobaja mi się , ale do nie nie pasują :(

      Usuń
  18. Ja niestety mam ten problem i muszę myć włoski codziennie, ewentualnie co drugi dzień. Mam tak, że kiedy śpię, włoski przetłuszczają się o wiele szybciej i muszę je myć rano, żeby zachowały świeżość :D Ale po płukankach jakaś tam poprawa jest :3

    OdpowiedzUsuń
  19. od dziecka myję włosy co 2-3 dni. choć trzeciego dnia bywa już trochę ciężko, to wtedy jednak zawsze je spinam do góry. jakbym je myła co 2 dni, wiem, że już drugiego dnia byłoby nieświeżo. muszę też pamiętać o zaplataniu ich, bo jak są rozpuszczone... to mimowolnie się nimi bawię :)
    a na stany skrajne... no cóż po coś wynaleziono suche szampony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myję. Ja właśnie ciągle zapominam o zaplataniu :(
      No właśnie-po coś ten suchy szampon jest :)

      Usuń
  20. rewelacyjne porady i super blog;)
    zapraszam do siebie na KONKURS!

    OdpowiedzUsuń
  21. Daj jeszcze szansę swoim kręciołkom, bardzo podoba mi się Twój skręt:) Wiem, że proste włosy są łatwiejsze we współpracy, ale fale i loki też są piękne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie poste to hm chciałabym aby miały chociaż taki gruby skręt :(

      Usuń
  22. mi się włosy okropnie przetłuszczały w wieku dojrzewania, teraz na szczęscie nie mam z tym problemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wieku dojrzewania taki efekt można zauwazyć praktycznie u prawie wszystkich :)

      Usuń
  23. Odstawiłam szampony z Sulfates i mam problem (dosłownie :D) z głowy.

    OdpowiedzUsuń
  24. z punktem nr 3 się nie zgodzę. osoby z przetłuszczającymi się włosami powinny myć je nawet codziennie, ponieważ łój osłabia cebulki przez co włosy wypadają. kiedyś myślałam, że przyzwyczaje je tym sposobem do rzadszego mycia i zaczęły nadmiernie wypadać ;/

    co do punktu 6 (czesanie/dotykanie) - nie umiem się przyzwyczaić, ciągle sprawdzam czy nie są za bardzo przetłuszczone, dotykam, czesze i przez to wyglądają gorzej niż wyglądały ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do punktu 3 to oczywiście masz rację- to tez jest napisane w poście :)

      Usuń
  25. W moim przypadku niestety żadne domowe sposoby na przetłuszczające się włosy nie pomagały, a stosowałam ich naprawdę dużo. Na początku domowe maseczki przynosiły efekt, jednak problem powracał po tygodniu lub dwóch. Pomogła wizyta w aptece i kupienie szamponu oraz intensywnie regenerującej maseczki do włosów przetłuszczających się :)

    OdpowiedzUsuń
  26. A stosowałyście kiedyś płukanki z ziół np. pokrzywy czy rumianku? Bo ja bardzo lubię wszystkie naturalne sposoby żeby pomóc swoim włosom. Inspiracji często szukam na tej stronie porostwlosow.pl/sposoby-na-przetluszczajace-sie-wlosy.html bo jest tam wiele cennych porad.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...