piątek, 14 grudnia 2012

Jak w naturalny sposób wydobyć skręt ?





                                                                    Pielęgnacja                                                                           

Olejowanie. - włosy nie powinny być obciążone (wtedy będzie ciężej z wydobyciem skrętu) jednak olej kokosowy w moim przypadku poprawia skręt. Powinien się sprawdzić rownież olej lniany.

Maski/odżywki -najlepiej postawić na coś nawilżającego - może maska z alterry ? Fajnie sprawdza się równiez dodanie miodu.

Kuracje - moim zdaniem najlepsza opcja czyli ''laminowanie po wegańsku'' wersja z siemieniem lnianym. Czyli po prostu dodanie do maski żelu z siemienia wraz z ziarenkami. Skręt po tym jest niesamowity. O tym jak przygotować taką mieszankę pisałam w tym poście.

Płukanki- i one pomoga w wydobyciu skrętu :
*lniana

                                                                         Czesanie                                                                               

Czesanie psuje skręt. Dlatego tez najlepiej włosy czesać jedynie podczas nakładania odżywki drewnianym grzebieniem z szeroko rozstawionymi ząbkami.

                                                                        Suszenie                                                                                  

Plopping/pluking czyli po prostu ręcznikowanie. Nie tylko pomaga szybciej wysuszyć włosy , ale również pomoże w wydobywaniu  skrętu. Na dole filmik z instrukcją wykonania oraz obrazek.



                                        Naturalna stylizacja/wydobywanie loków                                             

nawijanie włosów na chusteczki nawilżające (ostatnio bardzo popularny sposób)
nawijanie włosów na palec
nawijanie włosów na skrawki bawełnianej koszulki
ugniatanie (gdy jeszcze są mokre)

A to wszystko pomogą nam utrwalić , podkreślić naturalne/domowe żele do stylizacji "

a) żel lniany - najbardziej popularny.
   Przepis :
   2 łyżki siemienia lnianego niemielonego
   szklanka wody
   Gotować 15 minut na małym, ogniu od czasu do czasu mieszając. Odcedzić, wystudzić. Gotowy do użycia      po około 12 godzinach. Trwałość - 2 tyg. (przechowywanie w lodówce)

b) żel aloesowy


Jakie macie metody na wydobycie skrętu ? :)
   


35 komentarzy:

  1. U mnie włosy najlepiej kręcą się po masce Biovax Keratyna+Jedwab:)
    Wyciskanie mokrych włosów w bawełnianą koszulkę również bardzo dobrze wpływa na poprawę skrętu:) Włosy zdecydowanie mniej się puszą, niż w przypadku ręcznika frotte:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ciągle zapominam o bawełnianej koszulce :(

      Usuń
  2. Ja miałam maskę z alterry, ale wraz z odżywka do mycia mogą chyba za bardzo obciążyć włosy ._.' Szczególnie, gdy jeszcze potem jakiś żel i wgl..

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre nawilżenie to podstawa ;) Przynajmniej w moim przypadku. Ugniatanie odżywką b/s, później żelem. Nie czesać! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja spuszczam głowę do dołu i po prostu tylko je dokładnie ugniatam - to wszystko!
    Nie dbam tak bardzo o skręt. Pozwalam im układać się jak chcą, a jak mi nie podoba, to związują. A ostatnio dziwnie moje włosy robią się co raz to prostsze! ;)
    Po doba mi się za to ten pomysł z żelem lnianym i pluking'em! ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie dbam o skręt. Raczej zalezy mi na rozprostowaniu. Ależ Ci zazdroszcze :)

      Usuń
  5. U mnie najbardziej wydobywa skręt nałożenie na prawie ociekające wodą włosy odżywki b/s i ręcznikowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Metody z odżywką b/s na prawie ociekające włosy nie próbowałam;]

      Usuń
  6. ja uwielbiam loczki po koczku "ślimaczku":))

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie fajnie działają odżywki b/s;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie używam odżywek b/s- nie znalazłam jeszcze takiej , która by mi się spodobała :(

      Usuń
  8. muszę spróbować tego żelu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję , że będziesz zadowolona :)

      Usuń
  9. szkoda ze nie mam kręconych włosów :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz sprawić , że przez kilka godzin takie będą :)

      Usuń
  10. Myślisz, że jak ktoś ma włosy proste do bólu warto w ogóle próbować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę , że zawsze warto spróbować :)

      Usuń
  11. dzisiaj jest już późno, ale dodaję do zakładek i jutro zapoznam się z Twoimi sposobami:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja lubię robić koki-ślimaki:) Też można uzyskać całkiem fajny skręt:)

    OdpowiedzUsuń
  13. żel mrożący u mnie spisuje się rewelacyjnie - większy i utrwalony skręt. :)
    i spirulina :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jeśli chcę mieć włosy na "wejście" to związuję w ciasny koczek i pryskam lakierem :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Na palec ale z podpieciem wlosow :). Szkoda, ze brakuje mi tutaj spinek :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Moje są podatne na falowanie i kręcenie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z natury mam falowane włosy i podobają mi się 'kręciołki' jednak zawsze jak chcę wydobyć z nich skręt to strasznie się puszą.. Nawet jeśli w dotyku są nawilżone to wizualnie nadal robi się taka mała 'szopa'. Zaczynam się zastanawiać czy to nie przez to, że mam bardzo gęste włosy.. Może jak będą dłuższe (mam teraz troszkę za ramiona) to wtedy jakoś mniej będą się puszyć. Bo kurczę próbowałam wielu sposobów i zawsze w dniu mycia wyglądają niezbyt fajnie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też mają tendencje do puszenia (przy końcach). Spokojnie to nie tylko Twój problem. zazwyczaj włosy podatne na kręcenie się pusza :(

      Usuń
  18. Kiedyś spróbowałam tej metody z obrazka, ale po przebudzeniu nie mogłam uwierzyć co mam na głowie - miałam najgorszy bad hair day ever! Nigdy więcej.

    OdpowiedzUsuń
  19. I u mnie kilka prób zakończyło się niepowodzeniem, tzn im włosy bardziej wysychają tym bardziej się rozprostowują:( nie mam pojęcia czemu, próbowałam 'na bogato' jak i z minimalnym zestawem kosmetyków:( a potem mniej luba bardziej puszą.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie probowalam jeszcze tej metody z bawełnianą koszulka, a bardzo chciałabym miec kręcone włosy. Moje są wlaściwie to nie wiadomo jakie, bez wysuszenia suszarka sa miejscami krecone a miejscami falowanie ale jak tylko je troche podsusze suszarka to od razu sie prostuja. Rano nie mam czasu na to aby wlosy wysychaly powoli a gdy umyje wieczorem i nawet zakrece na walki to rano sa jedynie pofalowane.

    OdpowiedzUsuń
  21. Super sposób, muszę się skusić :) Ogólnie super blog, będę tu wracać na pewno :) shopkeeperka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. ja stosuje olejki(kerastase,avon,kokosowy organix) maskę keratynową z kallosa i żel lniany,który jest dla mnie absolutnym hiciorem ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jej, moje falowane włosy od oleju lnianego wyprostowaly sie :<

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...