czwartek, 20 grudnia 2012

Jak pielegnuje swoją twarz ?

Cześć dziewczyny !
Dziś chciałam podzielić się z wami tym jak pielęgnuję swoją twarz.Pokażę wam kosmetyki , które aktualnie najczęściej używam oraz to w jaki sposób dbam o cerę. Wspomnę , że nadal nie potrafię określić typu swojej. Nie jest sucha ani nie świeci się w strefie T. Nie pojawiają się na niej wypryski :)



Jak widzicie jeśli chodzi o twarz stosuję zasadę minimum. Co konkretne mam na myśli przekonacie się w dalszej części.

Mycie twarzy 
Jeśli chodzi o myce twarzy myję ją raz dziennie (wieczorem) olejkiem z kiełków pszenicy. Rano wystarcza mi tonizowanie.

Tonizowanie
W tym celu używam wody różanej lub płynu oczarowego. Tą czynność wykonuję 3x dziennie. Rano po przebudzeniu , później około godziny 16 i wieczorem przed snem.

Kremowanie/olejowanie
Krem nakładam na dzień i na noc.Aktualnie używam arganowego , o którym wkrótce coś napiszę. Ma świetny skład i jest dla mnie wystarczający. Czasami na noc nakładam olejek z kiełków pszenicy lub kokoswy.

Maseczki
Na zdjęciu możecie zobaczyć ta , którą aktualnie używam. Jest to  Maseczkę wykonuję 1x w tygodniu. Raz na 2 tygodnie wykonuję maseczkę ze spiruliny lub białej glinki.

Półprodukty
Używam jedynie aloesu i panthenolu - dodaję czasami do kremu , ale częściej do maseczki. Oczywiście nie pogardzę domowymi nawilżaczami takimi jak mleko czy tez miód. Uwielbiam to połączenie w roli maseczki.

Peeling
Jak mogłyście zauważyć na zdjęciu nie ma peelingu. Przyznam , że nie mogę się przekonać do drogeryjnych peelingów i ich po prostu nie wykonuję. Raz na jakiś czas złuszczam naskórek domowym peelingiem , o którym wkrótce napiszę. Może polecicie mi jakiś peeling ?

Demakijaż 
Przyznam , że mój makijaż składa się tylko z wytuszowanych rzęs. Zmywam je olejkiem z kiełków pszenicy lub płynem micelarnym

                                                Przykładowa pielęgnacja twarzy                                              

Rano:
Przemywam twarz wodą różaną lub płynem oczarowym
nakładam krem 

Po południu 
Przemywam twarz wodą różaną/płynem oczarowym

Wieczorem 
Zmywam makijaż olejkiem z kiełków pszenicy lub płynem micelarnym
Przemywam twarz wodą różaną/płynem oczarowym
Nakładam krem 
+ 1x w tygodniu maseczka


Jak pielęgnujecie swoją twarz ? :)

65 komentarzy:

  1. Jak dla mnie masz cerę mieszaną...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm no właśnie nie :) Wydaje mi się , że jest bardziej normalne

      Usuń
    2. zdecydowanie normalna;) wręcz idealna!

      Usuń
  2. też wyznaję minimalizm w pielęgnacji :) myję mydłem aleppo, potem hydrolat i jakiś olejek (obecnie z płatków róży). Wieczorem to samo :-) raz na tydzień (czasem dwa razy) maseczka z glinki lub spiruliny. Raz w tygodniu peeling kawowy. Ot i tyle :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Minimalizm jest lepszy niż tona zalegających kosmetyków :)

      Usuń
  3. Mam ten sam problem - moja cera ani nie jest sucha, ani się nie świeci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie i najgorsze , że nie potrafię jej okreslic ;/

      Usuń
  4. W związku z tematem posta zapraszam Cię do siebie na konkurs, bo akurat takie pytanie w nim króluje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mam mieszaną hehe ale się tyci świecę :) Ja też muszę obmyślić jakiś plan pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie nie mam jakiegoś określonego planu :]

      Usuń
  6. Rano: płyn miceralny, hydrolat, serum nawilżające, jak wychodzę z domu, to filtr na twarz
    Wieczorem: jak mam makijaż na oczach, to ściągam go mieszanką do OCM, cała twarz traktuję mydłem (dostałam w gratisie z Helfów), hydrolat i serum z kwasami.
    Gdzieś raz w tygodniu maseczka - denkuję te drogeryjne i została mi już tylko na bazie białej glinki, potem maseczki będę sobie robić sama.
    ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać. :D
      Cerę mam z wypryskami, ale od kilku (dwóch? trzech?) lat nie mam warstwy sebum na twarzy po nocy.

      Usuń
    2. Ja fltrów uzywam tylko latem i wiosną (niestety) chociaż z drugiej strony zima praktycznie nie wychodzę :)
      Gratuluję :)

      Usuń
    3. Używam serum z kwasem i dlatego filtr jest dla mnie obowiązkowy. Dopiero bym się przebarwień nabawiła. ;)

      Usuń
    4. Nigdy nie stosowałam kwasów :)

      Usuń
  7. Tez bede musiala zrobic podobny post. U mnie to mieszanka masel, olei i kremow :D. Plus nadal chronie ja przed sloncem- ostatnio jest cieplo i slonecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio nie nakładam filtrów bo moje dzienne przebywanie na dworze to 2 razy po 10 minut :D

      Usuń
    2. To co ty dziewczyno robisz?? ja w sumie to spędzam na polu jakieś 40 minut razy dwa:) jak idę do i jak wracam z pracy:)

      A co do pielęgnacji to moja kulpa (:D) nie robię prawie nic:) Chyba ze sobie przypomnę:D

      Usuń
    3. Źle się wyraziłam :) Wychodzę z domu o 6 nad ranem kiedy jest jeszcze ciemno (10 minut drogi) i wracam o 18 (też 10 min drogi) :)

      Usuń
  8. u mnie też panuje minimalizm: żel, peeling morelowy, i krem nawilżajacy oraz maseczka od czasu do czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę w końcu zainwestowac w peeling chociaż nie mogę sie do nich przekonać :(

      Usuń
  9. Na pewno lepiej się sprawdza minimalizm niż tona kosmetyków i 5 warstw kremu na twarzy ^^. U mnie jeszcze dochodzi rozróżnienie na krem na dzień, serum na noc i kremik pod oczy. Jeszcze się tylko w jakiś fajny hydrolat muszę zaopatrzyć, dobrze się sprawdza różany? :)
    A co do cery, to skoro ani nie jest sucha ani tłusta to może po prostu normalna? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie też mi się wydaje , że jest normalna. Jeśli chodzi o hydrolat to warto zainwestować (kosztują niewiele). Jestem zadowolona z różanego , ale kusi mnie jeszcze migdałowy :)

      Usuń
  10. wedlug mnie to cera normalna .. no ekspertem nie jestem ....
    bardzo lubie takie wpisy - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi sie wydaje , że normalna , ale pewna nie jestem :)

      Usuń
  11. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i go zaobserwujesz ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. gdzie kupujesz olej z kiełków przenicy i arganowy i w jakich one są cenach ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat ten olej z kiełków pszenicy jest ze strony fitomed- tam jest najtańszy (15zł za 150ml). Nie mam oleju arganowego tylko krem arganowy , ale sam olejek kosztuje około 15zł za 30ml :]

      Usuń
  13. czekam niecierpliwie na recenzję kremu arganowego! jak robisz maseczkę ze spiruliny? wg Twojej rady nałożyłam ją na włosy i byłam zachwycona, więc chętnie nałożyłabym ją też na twarz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super , że na włosach się sprawdziła. Na twarzy efekty są równie dobre. Możesz spróbować 2 opcji :
      1. Spirulinę łączysz ze śmietaną
      2. Spirulinę łączysz z wodą.

      Najbardziej polecam właśnie wersję ze śmietaną :)
      Recenzja kremu arganowego pojawi się jeszcze w grudniu :]

      Usuń
  14. Może masz cerę normalną:)Jam mam normalną w kierunku suchej;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawi mnie ten krem No5 więc czekam na recenzję;>

    OdpowiedzUsuń
  16. Ojej moja pielegnacja jest mniej pracochlonna :D Uzywam tylko zelu do mycia twarzy i kremu ;) Tego samego rano i wieczorem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uzywam tego samego rano i wieczorem , ale w sumie pielęgnacja twarzy nie zajmuje mi dużo czasu :)

      Usuń
  17. ciekawi mnie to mycie samym olejkiem , nie masz wrażenia tłustości i zachodzenia oczu mgłą ? ja tak miałam przy zmywaniu olejami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie - makijaż świetne schodzi i nie mam takiego odczucia. Np. nalewam olejek na wacik i zmywam tusz tak jak płynem micelarnym. W przypadku twarzy nakładam odrobinę na dłonie i masuję , a później ścieram to wacikami :)

      Usuń
    2. może próbowałam ze złymi olejkami ?

      Usuń
    3. Bardzo możliwe - ja miałam tak kiedy stosowałam OCM z olejem winogronowym i rycynowym

      Usuń
    4. może olejek dostał się do oczu a nie powinien? żaden kosmetyk do demakijazu nie powinien dotykac oka (co nie oznacza że mu zaszkodzi)jak myję olejkiem BabyDream z Rossmana i czasem mi wpadnie do oka to tez mam wrażenie mgły. Może za mocno naciskasz?

      ja nakladam rekami na oczy i twarz, masuje i ścieram ściereczką z mikrofibry. Jak za mocno nią nacisnę to oczy zachodzą mgłą:)

      Usuń
    5. No własne to też może być wynikiem zbyt mocnego dociskania :}

      Usuń
  18. Uwielbiam taką prostą pielęgnacje.

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny zestaw pielęgnacyjny. Ja mam peeling z Biochemii Urody.

    OdpowiedzUsuń
  20. a można wiedzieć ile masz lat ??? bo bardzo się dziwię i zazdroszczę w sprawie makijażu, że nie potrzebujesz i nie używasz podkładu :) ja akurat uwielbiam makijaż, beżowo-brązowe cienie, kreski eyelinerem i tusz, ogólnie podkreślam oczy :) ogólnie mam lekko przetłuszczającą się cerę więc stosowałam tylko krem delikatnie nawilżający, lekki podkład dla wyrównania kolorytu i chusteczki matujące, jakoś unikałam peelingów, ale ostatnio zrobiłyśmy sobie z przyjaciółką wspólny weekend dla urody i poszłyśmy do takiego salonu elite i kosmetyczka poleciła mi mikrodermabrazję. powiem ci że efekt powalający, skóra stała się świetlista i taka gładka, delikatna, super po prostu :)a ten zabieg wystarczy 1-2 razy w roku wykonać :) tylko odradzam osobom z naczynkami bo właśnie naczynka ma moja przyjaciółka i kosmetyczka jej robiła jakiś inny zabieg ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię podkreślać oczy , ale tylko tuszem - czasami dorzucę kreski. Na większe wyjścia nakładam cienie , ale to już kwestia wesela itd. Jeśli chodzi o wiek to jestem jeszcze młoda mam 18lat. No właśne słyszałam o mikrodermabrazji i ponoś efekt świetny.Z pewnościa kiedys się na skuszę :)

      Usuń
    2. też nie stosuję podkładu , jedynie puder bambusowy zeby nic nie błyszczało. Uważam że lepiej zainwestować kasę w zdrowa cerę niż w produkty do ukrywania trądzku, blizn czy innych syfków. Jeśli mi coś wyskoczy to i tak nie użyję podkładu, bo nienawidzę efektu maski/ szpchelki na wypryskach. Jednak zawsze konturuje twarz brązerem, różem, rozświelaczem, czasem maluję oczy. Myślę, ze skoro nie mam problemów z cera to nie mam potrzeby używania podkładów (oczywiście mam kilka na wypadek jakby mi coś strzeliło do głowy i chciała użyć).

      Usuń
    3. O własnie chciałam kiedyś zamówić puder bambusowy , ale słyszałam , że może wysuszyć ;/ Jeszcze bardziej kusi mnie ten''perłowyy'' , ale jego pojemność już mniej ;/

      Usuń
  21. Moim skromnym zdaniem Twoja pielęgnacja jest bardzo okej, minimalizm w dobrym tonie. No, może w lecie dorzuciłabym filtr, ale sama czasem w tej kwestii nie jestem konsekwentna, bo te kremy lubią bielić :/.
    Peeling najlepszy na świecie do twarzy to korund, tylko trzeba delikatnie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana w lecie filtr jest u mnie obowiązkowy. Zimą go nie stosuję bo praktycznie nie wychodzę z domu :)

      Usuń
  22. Twoja twarz ma dobrze :) malować się tylko tuszem, marzenie :) też przez jakiś czas używałam hydrolatu oczarowego, mam go jeszcze trochę, muszę chyba wrócić do niego bo fajnie się sprawował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś używałam podkładów , ale stwierdziłam , że są mi zbędne i odstawiłam. Po prostu lepiej se bez nich czuje. Hydrolat oczarowy jest faktycznie świetny , ale kusi mnie migdałowy :)

      Usuń
  23. zatem musisz miec cere normalna co jest rzadkoscia i mozesz sie z tego powodu cieszyc:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję , ale dla pewności wykonam jeszcze kilka testów :)

      Usuń
  24. robie to samo rano i wieczorem: mydło aleppo + tonik + krem. A z peelingów polecam z fusów kawy oraz kupny korund. Moje ideały:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa jak sprawdziłby się u mnie korund :)

      Usuń
  25. Moja twarz ma ze mną dobrze :) Wieczorem baardzo ją rozpieszczam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Moim zdaniem, po popołudniowym przemyciu twarzy, powinnaś też zastosować krem. Zwłaszcza teraz, w zimie. Bez dodatkowego zabezpieczającego filmu, skóra raczej może się uszkodzić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę , że w moim wieku te dawki w zupełności wystarczą :) czasami nałożę olejek :)

      Usuń
  27. moja aktualna pielęgnacja wygląda bardzo podobnie:) w sumie prawie identycznie:P hehe

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...