wtorek, 4 grudnia 2012

Jak dbać o włosy zimą ?

Hej kochane !
Dziś przygotowałam dla was post o tym jak pielęgnować włosy zimą. W końcu zbliża się do nas małymi krokami. Z tego powodu chciałam wam przypomniec o kilku ważnych zasadach zimowej pielęgnacji włosów. Przydatne posty , o których wspominam w tym wpisie sa umieszczone na końcu.

 

                                               Co nie służy naszym włosom zimą ?                                                        

Mam na myśli czynniki , które szkodza naszym włosom zimą. Pierwszą rzeczą na pewno jest zmiana temperatury. Druga rzecz to nakrycia głowy  , które przyspieszają przetłuszczane oraz ''elektryzują'' nasze wlosy , ale sa konieczne ! Druga sprawa to kurtki/płaszcze , którymi ugniatamy włosy. Nie służy im mróz oraz ekspresowa zmiana temp. po wejsciu do domu (ogrzewanie).

                                                     Jak pielęgnować włosy zimą ?                                                           

1.Odżywianie
Sezon na warzywa i owoce się skończył co łączy się z rzadszym spożywaniem tych produktów- mamy do nich ''mniejszy dostęp''. Z tego wynika mniejsza ilosc przyswajania witamin co równiez osłabia nasze włosy. Starajmy się jeść codziennie owoce lub warzywa , a najlepiej jedno i drugie. Dla ''leniwych'' warto sięgnąć po suplementy.

2.Noszenie czapki 
Jak ważne jest noszenie czapki pisałam TU. Wiadomo , że przyspiesza przetłuszczanie , ale chroni skóre głowy przed utratą ciepła.więcej na ten temat przeczytacie w poscie ''czapkowy zabobon''

3.Kurtki/płaszcze
W tym okresie nosimy kurki lub płaszcze. Do tego dochodzą szaliki , swetry itd. Nasze włosy na tym cierpią , dochodzi do uszkodzeń mechanicznych. Dlatego warto spinać włosy i chować je pod czapka np. w drodze do pracy/szkoły czy gdziekolwiek , a gdy już dotrzemy na miejsce (jeśli to konieczne) to je rozpuśćmy.

4.Jak wygląda sprawa z myciem włosów?
W tym okresie włosy sa narażone na zniszczenia więc nie powinnyśmy bardziej ich osłabiac silnymi szamponami. Absolutnie nie jestem za tym aby na siłę myc rzadziej włosy - Nie . Myjmy włos wtedy kiedy tego potrzebują.Warto je myć delikatniejszymi szamponami lub zastosowac się do metod mycia włosów np. OMO. W tym czasie nie polecam mycia odzywką bo jeszcze bardziej przyspieszy przetłuszczanie. Co do OMO to chyba większoć z was ją stosuje (chodzi mi o pierwsze O -olej) 

5.Sprawa silikonów
W tym okresie silikony powinny stać się naszymi przyjaciółmi. Ochronią nasze włosy przed urazami mechanicznymi , których zimą nie zabraknie. Unkajmy w szamponach , ale nie szczędźmy ich w maskach czy też odzywkach. O tym jak działaja na włosy pisałam TU.

6.Nawilżaj i jeszcze raz nawilżaj 
Zimą wlosy potrzebuja nawilżenia. W tej kwestii z całego serca polecam wam spirulinę według mnie nawilża najlepiej. Innymi nawilżającymi składnikami sa np. : kwas hialuronowy  , aloes , panthenol. Z domowej spiżarni bardzo dobrze sprawdzi się miód.

7. Emolienty
Szukajmy w składach emolientów , które stworza na naszych włosach ochronna warstwę i zabezpieczą przed utratą wody.
Emolientami są np. :
-oleje roslinne
-alkohole tłuszczowe (cetearyl alcohol )
-kwasy tłuszczowe (stearic acid)
-masła roslinne (np. kakaowe)

8. Jak poradzić się z zimowy elektryzowaniem ?
Czapka = elektryzowanie. O tym jak sobie z nim poradzić pisalam już na blogu. Odnośnik na końcu posta.

9.Punkt rosy 
Myślę , że znajomośc obchodzenia się z nim się przyda więcej informacji w tym poście. Warto się zapoznać z postem jak pielęgnować włosy podczas dużej wilgotności.

10. Intensywne kuracje/ulepszanie masek
Osłabione zima włosy chętnie przyjmą intensywniejsze kuracje jak np. Laminowanie włosów żelatyna. Jeśli chodzi o ulepszanie masek to polecam siemię lniane czy tez spirulinę , która świetnie nawilża włosy i jest moim must have zimą ! Dobry będzie również d-panthenol czy tez aloes.

11.Olejowanie
Włosy wam podziękują za olejowanie zimą :)

12. Odstaw
Jeśli to możliwe odstawmy :
codzienne suszenie na rzecz bawełnianej koszulki
prostownicę 
lokówkę na rzecz żelu lnianego lub nakręcacnia włosów na chusteczki nawilżające

                                       Posty z bloga , które mogą się przydać                                                       

Czapkowy zabobon
Mycie włosów metoda OMO
Silikony
Jak poradzic sobie z elektryzowaniem ?
Punkt rosy spirulina moim ulubiony nawilzaczem
Laminowanie włosów żelatyną 
Siemię lniane jako dodatek do masek



Jak wy dbacie o włosy zima ? Myślicie o powrocie do silikonów na ten okres ?
Skorzystałyście z dnia darmowej dostawy ?
+ Mam prosbę. Jeśli wiecie to pomóżcie. Chodzi o to , iz pasek zacieniowania czasami jest dłuższy , a czasami krótszy i nigdy po opublikowaniu nie wyglada tak równo jak podczas pisania posta. Macie na to jakiś sposób ?

87 komentarzy:

  1. Może mi się wydaje, ale te zasady... Są od Anwen? tak... Słowo w słowo? o.o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem... W każdym razie wydaje mi się, że mam deja-vu

      Usuń
    2. :O Nie. Nie kopiuję nikogo :)
      Własnie spojrzałam na jej wpis i nie widzę aby było to samo (przyznam nawet , że widzę go pierwszy raz..
      Mam prośbę nim następnym razem cos takiego napiszesz to proszę Cię przeczytaj dokładnie :)

      Usuń
    3. Tamtego posta czytałas dawno tak ?
      W takim razie przeczytaj raz jeszcze , a przekonasz się , ze to całkiem co innego. :)

      Usuń
    4. Właśnie znalazłam i po tym jak to napisałam poprawiłam sie.
      Mam dziwne deja-vu po prostu...
      Nie wiem czemu... Bo jak patrze nigdzie nie widzę, a mi sie jakoś obija.
      Nie wiem...
      Przepraszam.

      p.s. Przy "TU" w paru miejscach nie dałaś linku :3

      Usuń
    5. No własnie.. przez takie cos niektóre osoby moga sobie źle o mnie pomysleć.
      Co do słów TU - uzupełnię :)

      Usuń
    6. Heh... Jak pisałam deja-vu i zanim sprawdziłam czy ma podstawy... ^^'
      Nie dawałaś przedtem takiego posta?!(albo ja za dużo się naczytałam i złączyłam i jakoś... X__x)

      Usuń
    7. Dawałam , ale o letniej pielęgnacji. Mogło Ci się połączyć bo pisałam o tych rzeczach , ale osobno.

      Usuń
    8. nie ma to jak się czepiać...
      a post bardzo fajny i przydatny ;)

      Usuń
    9. Dokladnie. No i przeciez wiadomo, ze na kazdym blogu( i nie tylko) takie zasady pielegnacji podczas zimy beda podobne, bo wiele z nich sie powtorzy.
      Ja staram sie teraz pamietac o zabezpieczaniu koncow. Nie ma u mnie zimy ale jest wietrznie.

      Usuń
    10. Masz rację. Tym bardziej , że zajrzałam na tamtego posta i praktycznie nic nie pasuje pod względem podobieństwa.
      Zazdroszczę tego , że nie ma u Ciebie zimy. Ja teraz zacznę zabezpieczać nie tylko końce , ale większą ilość włosów. Dziś zauważyłam że już są zniszczone ;/

      Usuń
    11. Oj, no... Wiem, bo też zajrzałam... To była pierwsza myśl, bo przed chwilą czytałam coś innego u niej...
      Nie wiem czemu mi sie tak skojarzyło. Po prostu nieuzasadnione deja-vi...
      Jeszcze raz przepraszam.
      Może za dużo tych wpisów i się już pomieszało? ._.'

      Usuń
  2. Właśnie muszę zacząć nosić już czapkę, strasznie zimno się zrobiło no i czas już na więcej silikonów, których jakoś ostatnimi czasy mało było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już zaczynam fundować swoim silikonowe bomby :D

      Usuń
  3. Tak, ja dzisiaj sobie sprawiłam czapeczkę i nawet nie czuje się w niej jakoś tragicznie o dziwo bo zawsze nienawidziłam chodzić w czapkach :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam chodzić w czapkach - nie wiem czemu :)

      Usuń
    2. Ja się dopiero przekonuje, zawsze miałam wrażenie, że po prostu źle wyglądam ale to kwestia dobrania czapki jak się okazało :)

      Usuń
    3. Dokładnie to kwestia dobrania czapki. Co do czapek musze sobie kupić bo swoja ostatnio zgubiłam :(

      Usuń
  4. Aż sobie wydrukowałam:D Zrobiłam dziś kompendium dla włosów kręconych:) Większość z Wizażu ale pomału szukam też u was kręcone:) Wyjdzie z tego niezła książeczka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super :)
      I świetny pomysł na kompendium - może i ja sobie coś takiego stworzę :>

      Usuń
  5. świetny post - dzięki za przydatne informacje! będę teraz sięgać częściej po silikonową maskę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i nmzc mam nadzieję , że Twoim włosom wyjdzie to na zdrowie :)

      Usuń
  6. Ja już wyciągnęłam swoje silikonowe odżywki, ponieważ przydadzą się mi podczas zabezpieczania włosów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja am jedynie silikonowe serum do prostowania więc muszę się w jakies zaopatrzyć :D

      Usuń
  7. w tym poście zacieniowanie jest wszędzie równe :)
    jutro chyba będę musiała dać włosom mega dawkę nawilżenia i silikonów, bo zima kompletnie im się nie podoba :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz ile razy musiałam ''podglądać'' posta , aby zacieniowanie wyszło równe..
      Moim włosom tez początki zimy nie służą :(

      Usuń
  8. Staram się stosować do każdego punktu. No i silikony ostro poszły w ruch. Kładę je nawet troszkę dalej niż tylko na końcowki. :)
    Bogna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zaczynam nakładac trochę dalej niż na same końcówki :)

      Usuń
  9. silikony stosuję przez cały rok do zabezpieczania końcówek ;) w zimie nakładam je jednak troszkę wyżej niż zazwyczaj, mniej więcej od ucha w dół :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ciagle stosuję je do zabezpieczania końcowek :)
      No własnie muszę zacząc tak nakładać :)

      Usuń
  10. Ja mam inny problem - spinam włosy w wysoki koczek i czapka w ogóle nie umie się z nim zaprzyjaźnić! Muszę szybko coś wymyślić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah no to Ci powiem , że ostatnio miałam ten sam problem jak sobie zrobiłam takiego koczka :D
      Jak znajdziesz jakieś rozwiązanie to daj znać :P

      Usuń
  11. Zwiększam trochę silikony i myję odżywką, ostatnio coraz częściej, na razie nie przetłuszcza;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa jakby było z tym u mnie, ale póki co rezygnuję z mycia odzywka (chociaż myłam nią włosy tylko 2 razy) bo zwiekszam ilość silikonów :)

      Usuń
  12. może i ja się zaopatrzę w jakieś silikony :D chociaż nie planowałam jakiejś szczególnej zimowej pielęgnacji.

    OdpowiedzUsuń
  13. przydatny wpis ;) musze pomyslec o silikonach

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie nosze czapek (wiem, to mój grzech) tylko dlatego, że nie moge znaleźć takiej, która do mnie pasuje ;/.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz sezon zimowy więc czapek będzie masa - bedzie w czym wybierać :)

      Usuń
    2. Ja mam inne doświadczenia, każdy sezon zimowy ma jakąś modę, wtedy trudno znaleźć jest co innego, w tym wypadku coś, co by do mnie pasowało :). Jeszcze z pośród wielu czapek nie znalazłam takiej, w której czułabym się dobrze :).

      Usuń
    3. O kurczę no to ładnie hehe Ja tam akurat jesli chodzi o czapki to mam chyba do nich szczęście :]

      Usuń
  15. nigdy nie suszę przed wyjściem z domu. Spotkałam się z myciem głowy 30 min przed wyjściem, pomijając włosy i ich stan, możemy poważnie zachorować. Zawsze nosze czapkę, bo jest mi bardzo zimno w głowę. Staram się je zawinąć i schować pod czapkę. Jednak suszę suszarką i nie zamierzam zrezygnowac z tego, bo lepiej się układają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie- wtedy może nawet dojść do zamrożenia włosów ;/
      Ja też czasami suszę - chłodny nawiew im nie szkodzi tak jak ten ciepły i faktycznie lepiej się układają dlatego czasami mam chęć zacząc suszyć ;D

      Usuń
    2. musze moja układać na szczotce bo bez tego odginają się w rózne strony, a tak pilnuję żeby odginały się do środka. efektu prostowania włosów po samej szczotce nie widac za bardzo, myślę, ze to raczej ich długoś ci ciężar a nie prostowanie tak działa

      Usuń
    3. aa to w takim razie nie probuję prostowania na szczotce bo własnie zależy mi na wyprostowaniu. Ja taki efekt jak opisujesz uzyskuję po ''skarpetkowym'' koczku :)

      Usuń
  16. aj jak ja nie lubię czapek... ale wiem, że to konieczność. Już się nie mogę doczekać wiosny!

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo przydatna wiedza ;) ja kocham czapy i na pewno z nich nie zrezygnuję :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Szukam właśnie jakiejś fajnej zimowej czapy i nie ma nic ciekawego :(. W dodatku nie lubię ich nosić, do tej pory kradłam tżtowi wielką 'ruską' czapkę i chyba takiej poszukam.

    I na szczęście nie mam problemu z elektryzowaniem włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje w ekstremalnych sytuacjach się puszą :D
      Co do czapek to ja je uwielbiam :)

      Usuń
  19. mam pytanie odnoście http://uroda-kosmetyki-opinie.blogspot.com/2012/09/kolagen-i-elastyna-recenzja-pytanie-do.html . czy mogę samego tego używać jako mgiełkę? jaki to w ogóle ma stan skupienia? ciecz? czy trzeba w czymś rozcieńczyć? ile czasu go używałaś i jakie efekty ostatecznie uzyskałaś? :) chciałabym dowiedzieć się o tym jak najwięcej! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o kolagen i elastyne to jest to ciecz. Nie zaleca się stosować tego solo. Kolagen z domieszką elastyny nie jest aktywny (elastyna jest aktywna ,ale jest tam tylko jej domieszka) więc jest najwięcej kolagenu , który daje uczucie gładkości , tworzy film , utrzymuje odpowiedni poziom nawilżenia. Jeśli chodzi o ilość to znalazłam na zsk zalecane stęzenia :
      Zalecane zastosowanie:
      ''w emulsjach W/O (tłuste kremy) od 1 do 5%
      w emulsjach O/W (kremy nawilżające) od 1 do 3%
      Surowiec dodawany jest do gotowego kosmetyku, w temperaturze poniżej 34°C.''
      Jeśli zależy Ci na faktycznym wpływie na włosy to zamów substancje czynne i jakiś hydrolat i zrób sobie taką mgiełkę. Co do substancji czynnych to jest to np. keratyna , panthenol , mleczko pszczele :)
      Jeśli chodzi o moje stosowanie to właśnie zastąpiłam kolagen i elastynę taką mgiełka i innymi półpoduktami. Obecnie moim ulubieńcem jest d-pantenol :)

      Usuń
  20. a co to jest: "codzienne suszenie na rzecz bawełnianej koszulki"
    odpisz mi proszę na moim blogu, bo nie zawsze wracam do tego samego posta
    ja noszę czapkę, zimno jak diabli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi o to by chociaz na zimę zastąpić suszarkę bawełnianą koszulką , aby bardziej nie osłabiać włosów. Oczywiście tylko wtedy kiedy możemy i nie musimy wychodzić z domu. Po owinięciu w bawelnianą koszulke włosy szybciej schną , bo ona bardzo dobrze wsiąka wodę :)

      Usuń
    2. oj to u mnie byłyby od gnioty;/

      Usuń
    3. Czy ja wiem ? Nie musiałabyś robić turbanu. Ja aby włosy mi się bardziej nie skręcały ich nie zawijam tylko tak jakby hm zaczynam robić turban , ale go nie zawijam :)

      Usuń
  21. Na początku nie chciałam używać silikonów, ale szybko zrezygnowałam. Na razie zabezpieczam końce kosmetykiem termoochronnym (bomba silikonowa) ale zamierzam kupić sobie kurację z Mariona :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez na początku odrzuciłam silikony i to był błąd. Tez zabezpieczam końce kosmetykami termoochronnymi nawet ostatnio o jednym pisalam :)

      Usuń
  22. fajny post, ładny zbiór porad :) dziekuję :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Olej arganowy od połowy plus serum silikonowe = świetne zabezpieczenie na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O własnie muszę się zaopatrzyć w olej arganowy ;)

      Usuń
  24. Bywają takie mroźne dni kiedy czapka wydaje się niezbędna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie taki sezon na czapkę zaczyna się już jesienią :D

      Usuń
  25. Wszędzie szukałam notki na ten temat, dobrze ze ją u Ciebie znalazłam! Dzięki :)

    Mogłabyś spojrzeć na moją ostatnią notkę i napisać komentarz "Wszystkiego Najlepszego Maju! " ? Proszę, szykuje niespodziankę dla przyjaciółki z okazji jej urodzin :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Otagowałam Cię u mnie na blogu :) Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i również go zaobserwujesz ;))

    OdpowiedzUsuń
  28. ja się przeprosiłam z silikonami. wzbogacam maski właśnie aloesem i pantenolem, ale też oliwą albo kokosowym olejem Vatika. odkąd mocniej o nie dbam, wyglądają dużo lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje ostatnio wyglądają , źle- szczególnie końcówki :(

      Usuń
  29. moje na razie wyglądają ładnie, od czasu do czasu jakąś odżywkę z silikonami im funduję i dają radę :P

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja zawsze zawijam włosy i wkładam pod kaptur w kurtce :). Prostownicy mogę powiedzieć nie, ale włosy suszyć muszę, ponieważ samoczynnie mi nie wyschną tak szybko i dobrze- są za grube :P.
    Buziaki :*.


    P.S. Jeśli masz ochotę, zapraszam Cię do mnie na konkurs- do zgarnięcia dowolnie wybrana para butów! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. o tak, ja isę tej zimy przeprosiłam z czapką :)

    OdpowiedzUsuń
  32. O jak dobrze ze silikony zima sa ok, chce wyprowoac szampon i odzywke z Garniera ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Przydatny post :) przynajmniej się dowiedziałam, że częściowo prowadzę dobrą pielęgnację dla włosów zimą :D mam kosmetyki z aloesem i silikonami ;) Znajdą się też emolienty, biorę suplement diety. Najgorzej to chyba u mnie z myciem włosów, bo stosuję raczej mocne szampony ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Staram się bardzo dbać o włosy podczas zimy jednak przyznaję się, że ostatnio jest mi ciężko, czuję się zniechęcona, nie wiem dlaczego, są cienkie, bez życia, idealne do codziennego mycia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...