niedziela, 15 lipca 2012

Sposoby na elektryzujące się włosy



Włosy, tak samo jak drobinki kurzu czy tkanin, są naładowane dodatnio. Jeśli włos nie jest gładki to ładunki mogą łatwo wnikać do jego wnętrza. Wtedy jony dodatnie włosów oraz, na przykład, ubrań odpychają się wzajemnie, co skutkuje unoszeniem się włosów oraz zjawiskiem znanym jako elektryzujące się włosy.


Przyczyny elektryzowania się włosów :
Czynniki klimatyczne np. wilgotność lub suchość powietrza
● Nieodpowiednie czesanie włosów
● Nieodpowiednie mycie włosów
● Przesuszenie włosów
● używanie zwykłych ręczników 

Odpowiednie suszenie, mycie i czesanie sposobem na puszenie się włosów
Myjąc włosy należy wykonywać poprawiający ukrwienie skóry głowy masaż. Wystarczy opuszkami palców, delikatnie przyciskając, masować skórę głowy okrężnymi ruchami. Wpływa to doskonale na kondycję cebulek włosów, przez co mają mniejszą tendencję do elektryzowania się. Puszącym się włosom zapobiega także właściwe ich suszenie. Nie wolno ich suszyć zbyt gorącym strumieniem powietrza, najlepiej chłodnym. Suszarka powinna posiadać funkcję jonizacji powietrza, która skutecznie przeciwdziała elektryzowaniu się włosów. Włosy trzeba czesać szczotkami wykonanymi z naturalnego włosia lub grzebieniami zrobionymi z metalu lub drewnianymi.

Czesanie elektryzujących sie włosów :

W tym przypadku nie poleca się czesania włosów plastikowymi szczotkami. U mnie najlepiej radzi sobie szczotka z naturalnego włosia. Ponoć dobrze radzi sobie z tym problemem drewniany grzebień z szeroko rozstawionymi ząbkami.

Zwilżanie wodą elektryzujących się włosów

Im bardziej włos jest czysty, nieobciążony oraz suchy, tym prawdopodobniejsze staje się, że będzie się elektryzował. Jednym z najprostszych, ale doraźnych sposobów na ujarzmienie elektryzujących się włosów, jest zwilżenie ich niewielką ilością wody. Można zmoczyć dłonie i przesunąć nimi po fryzurze. Wilgoć sprawi, że ładunki elektryczne zostaną unieszkodliwione. Jednak jest to krótkotrwałe rozwiązanie działające do momentu wyparowania wody
Nawilżanie jako metoda zapobiegająca elektryzowaniu się włosów

Skuteczną metodą na elektryzujące się włosy jest regularne używanie kosmetyków nawilżających. 

Mogą być to specjalne odżywki do włosów. Należy wybierać produkty, które po użyciu spłukuje się z włosów. Włosy nawylżyć można również domowymi sposobami, wygładzając je tym samym, co z kolei będzie zapobiegać ich elektryzowaniu się. 





Domowa maseczka na elektryzujące się włosy :

Czego potrzebujemy ?
1 żółtko
1 łyżeczka oliwy
Produkty nalezy dokładnie wymieszać. Taka mieszanke nakładamy na włosy umyte i lekko wysuszone na godzinę. Następnie zmywamy wodą z dodatkiem soku z cytryny.

Unikajmy silikonów chemicznych !

Tak to równiez one powodują elektryzowanie się włosów.

Jeśli uzywacie prostownicy , lokówki , suszarki zainwestujcie w takie , które posiadają funkcję jonizacji.

Dzięki niej włosy zatrzymują naturalną wilgotność i niej się elektryzują.

Susz włosy chłodny powietrzem 
Powoduje ono zamknięcie się łusek włosowych co zmniejsza mozliwośc wniknięcia do włosa  naładowanych dodatnio cząsteczek

Sytuacja awaryjna 
Nakładamy na dłonie odrobine kremu do rąk i rozprowadzamy na włosach

Nawilżamy i jeszcze raz nawilżamy !
Dlaczego ? Bo to głównie włosy  zniszczone narazone sa na elektryzowanie.

Unikamy zawijania włosów w zwykłe ręczniki !
Można je zastąpic np. koszulka z bawełny :)




A jak Wy radzicie sobie z puszącymi się włosami ?



38 komentarzy:

  1. w sytuacjach awaryjnych, kiedy zimą spod czapki unosiły się naelektyzowane włosy, wystarczyło,że nakremowałam ręce i przejechałam po niesfornych kosmykach =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest dobry sposób :) Tez tak robie :)

      Usuń
  2. Probowalam wszystkiego. Wlosy elektryzuja mi sie zima w ogrzewanych pomieszczeniach. Mam u siebie bardzo suche powietrze, czuje czasem taka suchosc nawet w nosie :/ Pomagaja spraye, szczotka jonizujaca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi najbardziej odpowiada suszarka z funkcją jonizacji ( jednak susze raz na ruski rok) i szczotka z naturalnego włosia. Jednak sa takie dni , że nic nie pomaga :(

      Usuń
    2. Chciałabym taką szczotkę jonizującą :).

      Usuń
    3. Ja też :D w rossmanie jest za 50zł , ale czekam na promocję (kiedyś była za 25 zł ) :)

      Usuń
    4. Macie racje:) Mam szczotkę jonizującą z braun znakomicie radzi sobie z elektryzowaniem. Chociaż oczywiście nie zastąpi dogłębnej pielęgnacji i nawilżania :)

      Usuń
    5. ja też czycham na promocje szczotki i co jestem w rossmanie to patrze ;d

      Usuń
  3. mi, nigdy się nie elektryzują włosy ale bardzo przydatne informacje bo jak by
    zaczęły to już wiem co robić :D

    OdpowiedzUsuń
  4. mi się włoski nie elektryzują ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O jak ja tego nienawidzę. Koszmar. Mam nadzieję, że kiedyś zwalczę ten swój puch :/ Słyszałam, że dobra jest szczotka jonizująca...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko z funkcją jonizującą jest dobre na elektryzowanie :)

      Usuń
    2. Mam wszystko z funkcją jonizacji ,nawet szczotkę za 60 zł do układania a jak przychodzi zima nic mi nie pomaga.:(

      Usuń
  6. Mi się elektryzują często w zimę, zastanawiam się czemu. :P A w lato nigdy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. swetry, czapki, gorące i suche "grzejnikowe" powietrze - tu jest odpowiedź na zimowe elektryzowanie :)

      Usuń
    2. Dokładnie sewtry czapki i suche powietrze to winowajcy :D

      Usuń
  7. Mnie na szczęście się nie elektryzują. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mam ten problem ale tylko zimą :P

    OdpowiedzUsuń
  9. mi elektryzują się tylko zimą przez te wszystkie swetry ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. mi się już dawno nie elektryzowały na szczęście :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi (odpukać) tez dawno się nie elektryzowały :)

      Usuń
  11. mi się najbardziej elektryzują w zimie :/

    OdpowiedzUsuń
  12. hmm, a ja oglądałam kiedyś filmik nissiax83 i ona mówiła że gdy poskarżyła się fryzjerce na elektryzujące włosy, ona poleciła jej odżywkę z silikonami.
    A Ty napisałaś że silikony powodują elektryzowanie.
    Gdzie leży więc prawda?:) (pewnie pośrodku:D)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tekst żywcem skopiowany z pewnego urodowego portalu... ;] troszkę oryginalności przy pisaniu postów...

    OdpowiedzUsuń
  14. How do i use frame or iframe to put facebook or else to blogspot?


    my blog post vaginal mesh compensation
    Also see my page: vaginal mesh lawsuits

    OdpowiedzUsuń
  15. This is my first time go to see at here and i am actually pleassant to read all at single place.


    Look into my web blog ... mythem.es

    OdpowiedzUsuń
  16. szczotka z dzika wlasnie mi elektryzuje ;( ale poszukałam na to sposbów i niedlugo wypróbuję i zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Odkąd stosuje naturalne metody pielęgnacji włosów. Nie zauważyłam aby włosy mi się nadmiernie elektryzowały!

    OdpowiedzUsuń
  18. A dlaczego nie można zawijać włosów w zwykłe ręczniki, tylko w bawełnianą koszulkę? :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A dlaczego nie można zawijać włosów w zwykły ręcznik tylko np w koszulkę bawełnianą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponieważ wtedy bardziej się niszczą no i elektryzują :)

      Usuń
  20. Koniecznie muszę wypróbować sposób z nawilzeniem ich przed wyjściem! Takie proste, a na niego nie wpadłam. Eh.. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Można też popsikać lakierem do włosów na ręcznik papierowy i przejechać po włosach- podobno skuteczne, nie wiem nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  22. A do tej maseczki to jaka oliwa? Dzięki, pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...