środa, 25 lipca 2012

OCM - Uległam i ja :) Czyli OCM co jak i po co + moje wykonanie mieszanki :)

W blogowym świecie wciąż pojawiaja sie posty o metodzie OCM. Więc i ja postanowiłam spróbowac tej metody - znów mnie skusiłyście ! :D


OCM- czyli po prostu metoda oczyszczania olejami. Jest to metoda demakijażu i oczyszczania skóry                      oparta wyłącznie na olejach. Nie uzywamy  żeli do mycia twarzy , mleczek , płynów micelarnych , nie jest wymagane używanie toników.




Dlaczego właśnie olej rycynowy ?
Ponieważ olej rycynowy ma dużą zdolność wyłapywania brudu i bakterii, wykazując przy tym powinowactwo do ludzkiego sebum. Oczyszcza  pory w doskonały sposób. Skóra po jego użyciu staje się miękka, gładka i zdrowsza. Łojotok zostaje znacznie ograniczony. Ilość olejku rycynowego modyfikujemy zależnie od typu naszej cery


Kilka zalet olejku rycynowego:
● Wzmacnia rzęsy
● Dobrze działa na włosy , przyspiesza porost
●odzywia rozdwojone końcówki włosów
●działa zmiękczająco



   Główna zasada to : im skóra bardziej się przetłuszcza tym więcej oleju możemy zastosować.

Cera sucha :
 Nalezy zacząć od niewielkich stężeń 10% Dlaczego ? Ponieważ olej rycynowy ma silne działanie      ''odtłuszczające''
Cera tłusta : 70%
Cera normalna : 20%



    Teraz pokaże wam jak zrobiłam swoją mieszankę :
Jako , że mam cerę normalną swoją mieszanke wykonałam z 20% oleju rycynowego i 80% oleju bazowego czyli oleju z pestek winogron (kupiłam by uzywać równiez do olejowania włosów)







W zasadzie wybór jest indywidualny :) Poniżej kilka olei do mieszanki zgodnie z typem cery. Wybieracie taki olej , którego własciwości najbardziej wam odpowiadają :

Cera normalna :
● Olej ze słodkich migdałów
● Olej z avocado
● Olej jojoba
● Olej z pestek moreli
● Olej z pestek granatu

Cera tłusta :
● Olej jojoba
● Olej sezamowy
● Olej lniany
● Olej sojowy
● Olej z orzechów włoskich

Cera sucha/wrażliwa :
●Oliwa z oliwek
●Olej ze słodkich migdałów
●Olej migdałowy
●Olej z pestek moreli
●Olej z pestek granatu

Cera naczynkowa :
●Olej sezamowy
●Olej jojoba
●Olej ryżowy
●Olej słonecznikowy
●Olej ze słodkich migdałów

Cera trądzikowa :
●Olej lniany
●Olej sezamowy
●Olej z krokosza barwierskiego


Co będzie nam potrzebne ?
- ścierka z mikrofibry dlaczego z mikrofibry ? Poniewaz mikrofibra dobrze ''wsiąka m.in oleje''
-mieszanka olei 

1.Nakładam olej na twarz (nieoczyszczoną z makijażu) masuje , wcieram równiez w skórki i paznokcie. Natępnie nalewam na dłonie olejek i zajmuje sie oczkami :D
2.Robię automasaż twarzy przez około 2 minuty. (oczy zostawiam na koniec)
3. Moczymy ręczniczek we wrzącej wodzie i przykrywamy nim twarz hm ja nie moczę we wrzącej można powiedziec , ze jest to woda bardziej gorąca niż ciepła , ale chłodniejsza niz wrzaca :D
'' to jest bardzo ważny punkt, gorący ręcznik ma spowodować otwarcie porów, tak aby sebum mogło z nich wypłynąć, ręcznik powinien być tak bardzo gorący, jak tylko jesteś w stanie wytrzymać''
4.Odczekujemy chwilkę
5.. Następnie delikatnie ścieramy ręcznikiem olej z twarzy (nadmiar oleju)
6. Znów nakładam olej na twarz (tym razem już oczyszczona olejkiem) i masuję
7. nakładam ręczniczek na twarz ( ten punkt mozna powtarzać kilka razy :)
8..Domykamy pory pocierajac twarz zimniejsza wodą

Uwaga ! Osoby z cerą naczynkową
''.zamiast ręcznika przygotowujemy w misce wrzącą, parującą wodę i pochylamy się nad nią tak aby rozgrzać twarz, następnie przykładamy delikatnie papierowy ręcznik do twarzy, aby ściągnąć nadmiar wody i oleju , powtarzamy kolejne 2-3 razy'' Można równiez zamiast wrzącej wody zastosować ciepła.

Jak często można stosować ta metodę ?
Tak często jak chcemy. Na początek mozna zacząć od stosowani codziennie wieczorem. Obserwujemy reakcje skóry i indywidualnie modyfikujemy metodę:)


Skóra powinna być  :
●miękka
●gładka
● zdrowy koloryt
● mniej rozszerzone pory
●mocniejsze paznokcie i bardziej nawilżone skórki
●ograniczenie przetłuszczania się skóry
●miękkie usta

Stosujecie OCM ? Jakie efekty u was ? Miałyście olej z pestek winogron , lubicie ? :>
W sobotę przed weselem pochwalę się kreacja :)


80 komentarzy:

  1. Zmywałam tak makijaż 2mc i mam już dość;) wróciłam do dwu fazy z Ziaji.
    Co do poprawy stanu rzęs i skóry to nie zauważyłam poprawy, u mnie lepiej na poprawę stanu rzęs sprawdza się odżywka keratynowa w kapsułkach - rybkach.
    I wit. wcinam tran i staram się jeść dużo owoców i warzyw. Nie zawsze mi się to udaję ale się staram;)Oleje zdecydowanie wolę na włosach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn. z tą poprawą rzęs to chodziło i o stosowanie samego oleju rycynowego :)
      Co do metody OCM to czemu masz już dość ? :>

      Usuń
  2. probowalam, makijaz znikal bardzo ladnie, ale od moczenia rak w bardzo cieplej wodzie zaczela mi sie niszczyc skora na rekach :( mikrofibra czepia sie skorek i to mnie najbardziej wkurzalo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zamiast ręcznika używałam klasycznych płatków do demakijażu;) moczyłam 1/3 ciepłą wodą i na taki wacik dawałam trochę oleju, jak "twarz wyparzałam"
      to najpierw na mokry wacik dawałam dużo oleju, przecierałam tym buzię,
      a potem brałam świeże waciki i moczyłam je w gorącej wodzie i na twarz i tak kilka wacików;) mikrofibry używam do oszuszania włosów;) rewelacja!
      Jest mięciutka i szybko wciąga wodę, nie ciągnie włosów!

      Usuń
    2. Zaczęła Ci się niszczyć skóra ? :o
      Co do mikrofibry na włosach to fakt świetnie wsiąka wodę :)

      Usuń
    3. strasznie to pracochłonne, ja lubię szybko czyli żel do mycia twarzy :) tak, skóra na ręka mi się zaczęła wysuszać, nie mówiąc o moczeniu lakieru do paznokci, który zamiast 5 dni wytrzymywał dwa.... także przez te aspekty porzuciłam tę metodę a szkoda, bo może służyłaby mi:/

      Usuń
    4. Hm ciągle mnie zastanawia czemu skóra sie wysuszyła ;O

      Usuń
    5. Od bardzo cieplej wody niestety:( nie moglam wytrzymac z tymi skorkami wyschnietymi,zaden krem nie pomagal ani wazelina, ale ja mam takie rece ze bardzo sie niszcza od wody:( tym bardziej goracej

      Usuń
    6. aaa - mam nadzieję , że n skórze twarzy takich efektów nie ma :)

      Usuń
    7. Raczej nie, sciereczka zanim dotkniesz twarz troche ostygnie ale plukanie jej kilkakrotnie i wyciskanie z tej goracej wody mnie bardzo zniechecilo

      Usuń
  3. Ale "wyparzanie skóry twarzy olejami" tzn. gorącym ręcznikiem;) lubię od czasu do czasu zrobić, tak jak w Twojej instrukcji;)
    bo faktycznie świetnie oczyszcza cerę, jednak wydaję mi się, że taką metodę powinno się 1 raz w tyg. stosować, aby nie przesadzić z tym oczyszczanie i parzeniem, aby nie zaszkodzić skórze i nie przyspieszyć tym zabiegiem procesu starzenia. W gabinetach kosmetycznych zalecają zazwyczaj 1 do 4 tyg. przerwy między zabiegami jakie oferują. to takie moje własne przemyślenia, mam raczej wrażliwą cerę, ale i tłustą z wypryskami;( pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mocze we wrzącej wodzie :)
      Bałabym sie hehe. Moczę w ciepłej :)

      Usuń
  4. stosowałam przez kilka nmiesięcy i byłam zadowolona, juz zaprzestałam oczyszczania ocm, w sumie nie wiem nawet dlaczego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Ci się już nie chciało :) Ja chcę stosować miesiąc i potem jakis czas przerwy i znowu :)

      Usuń
  5. uwielbiam OCM, bardzo mi to pomogło ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oejek rycynowy to olejek cudów =)

    OdpowiedzUsuń
  7. OCM stoaowalam od zeszlej jesieni do okolo czerwca tego roku - wszystko bylo jak najbardziej oki .. i potem bach na twarzy okolica kosci szczekowej ... czerwone bolace bable... szok musialam odstawic... nie wiem co sie zmienilo - w koncu dlugo stosowalam ... zrobilam przerwe moze na jesien znowu powroce na pewno sprobuje za jakis czas :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm może zmieniłas olej ? No nie wiem ;/ nie strasz mnie hehe :D

      Usuń
  8. O tak! Uwielbiam OCM. Pisałam niedawno o tym u siebie :) Na razie używam mieszanki rycynowego i oliwki babydream. Później mam zamiar wypróbować olej ze słodkich migdałów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chciałam olej ze słodkich migdałów , ale wolałam kupic ten żeby jeszcze do włosów był :)

      Usuń
  9. Ja nie stosowałam OCM, o tak czytam, i zachęcam się, ale nie wiem czy odważę się.
    Chociaż rezultaty zwykle są oszałamiające ( z opisów na blogach ) - może jednak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez tak czytała czytałam aż w końcu bach ! Musiałam spróbować i ja :]

      Usuń
  10. coraz bardziej przekonuję się do tego, żeby wreszcie spróbować ;) już mnie nawet nie przeraża wizja czasochłonności, i tak są wakacje ;D
    póki co nakładam olejek rycynowy na rzęsy i brwi, zobaczymy czy coś to da :) chciałabym je trochę odżywić i zregenerować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myslałam , że to jest czasochłonne , ale jednak nie :)

      Usuń
  11. Ja właśnie mam drugie podejście do mycia twarzy metodą OCM :) Przy pierwszym podejściu nabawiłam się okropnych i bardzo bolących podskórnych ropni (prawdopodobnie przez źle dobrany olej). Aktualnie używam mieszanki 30% oleju rycynowego i 70% oleju lnianego i nic niespodziewanego nie wychodzi, za to widzę coraz więcej pozytywnych efektów na twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie wczoraj kupiłam olej rycynowy ale tylko na włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz mieszam go z olejem z pestek winogron i taką mieszankę nakładam na włosy :]

      Usuń
    2. O to muszę spróbować :)

      Usuń
  13. Stosuję OCM od kilku miesięcy, mam cerę tłustą i używam oleju z orzechów włoskich. Metoda jest naprawdę świetna;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej z orzechów włoskich jest świetny :)

      Usuń
  14. Ja najpierw zmywam makijaż (szczególnie oczy) potem rozgrzewam twarz w ciepłej wodzie, nakładam olej rycynowy+ze słodkich migdałów i zmywam.... 15 minutach zmywam naparem z pokrzywy :) czasem nałożę nivea na płatki nosa, bo często mi się przesuszają od podkładów... zapatruję się wreszcie na oliwę z oliwek, taki prosty olej, a jednak jeszcze go nie wypróbowałam w OCM:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu pierw zmywasz oczy ? :>

      Usuń
    2. Na ciemny makijaż oczu - niemal co dzień uzywam eyelinera - musiałabym zużyć chyba z 10 wacików przy olejach :) więc zmywam same oczy tonikiem/płynem do demakijażu/płynem micelarnym lub co jest tylko pod ręką dopiero potem OCM :)

      Usuń
  15. nie uzywam tej metody,ale olejek rycynowy uwielbiam do włosów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja stosowałam kiedys regularnie- teraz czasami :)

      Usuń
  16. 70% dla cery tłustej to sporo za dużo...

    Do 40 %

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm te informacje wyczytałam w jakiejś książce ;)

      Usuń
    2. Książka z informacjami o OCM?!:D Super, gdzie taką znalazłaś?:D

      Usuń
    3. raczej ksiazka o domowych sposobach na urode cos tego typu :) jak bylam u babci to czytalam :)

      Usuń
    4. tak myślałam, że to jakieś "zrób to sam w domowym zaciszu":D

      Usuń
  17. OCM zawsze wydawało mi się ciekawe,ale to dla mnie za dużo "zabawy".Jednak czasem lubię pomasować sobie buźkę z nałożonym olejem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. e tam czasochlinnr jest tylko pierwsze podejscie :)

      Usuń
  18. OCM nie używam, ale zmywam makijaż jednym olejkiem z dodatkiem olejku z drzewa herbacianego. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejek z drzewa herbacianego ponoć fajny :)

      Usuń
  19. na mnie oleje dla skóry suchej nie działają. Oliwa z oliwek zapycha, migdałowy tak samo. Jedynie kokos - który jest oskarżany o zapychanie- u mnie działa cuda. Połączyłam go z olejem z drzewa herbacianego i rycynowymi jest jeszcze lepszy. Niestety olej kokosowy trzeba "rozpuszczać" co jest lekko kłopotliwe.
    Teraz łączę OCM z mydłem Aleppo , bo mydło strasznie wysusza, a ja lubię uczucie lekkiej tłustości na twarzy po OCM. Już pól roku myję i jestem zadowolona. Tez zrobiłam wpis jak robię moją mieszankę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie kokos też nie zapycha i działa cuda :)

      Usuń
  20. swietny post.Tez od czasu do czasu stosuje sobie ta terapie z olejkiem rycynowym.zapraszak do mnie na pierwsze rozdanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyślij link bo jak wchodzę na Twój profil to mi się nic nie wyswietla :]

      Usuń
  21. A sprawdzałaś w małych drogeriach ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w pobliżu to sa tylko rossmann i natura ;/

      Usuń
  22. lubię i stosuję, właśnie muszę kupić inny olej bazowy i drugi
    rycynowy jest łatwo dostępny, ale reszta już nie tak bardzo
    szykuję się na zamówienie z BU albo z ZSK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm a może olej z pestek winogron ? Jest w biedronce :)

      Usuń
  23. jakoś nie mogę się przekonać do OCM niby wiem że nie ma z tym wiele roboty ale wciąż mam opory przed zrobieniem własnej mikstury :) narazie wystarczy mi chyba olejek myjący z BU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam opory , ale nie żałuje :)

      Usuń
  24. JA olejku rycynowego dodawałam (kilka kropelek) do szamponu i myłam tym głowę.

    OdpowiedzUsuń
  25. tak, tak, też stosowałam OMC i z olejkiem właśnie...i cera była jak pupcia niemowlaczka, znów musze wrócić do tej metody

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt skóra jest jak pupcia niemowlaczka :)

      Usuń
  26. O matko masz piękne włosy,i prowadzisz ciekawego bloga:)
    Zapraszam do mnie,może chcesz się obserwować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;)
      Jeśli podoba mi się tematyka bloga to obserwuje :}|

      Usuń
  27. ja też uległam ale nie mogę się zmusić do regularnego stosowania i jak sobie przypomnę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Już czytałam nie raz o tej metodzie, ale jakoś boje się przełamać, mam wrażenie, ze oleje spowodują wysyp... "niespodzianek".

    OdpowiedzUsuń
  29. hej, bardzo ciekawy blog!;)
    Dopiero od tygodnia zaznajamiam się z całym włoso-cero-maniastwem, więc jestem dość zielona w związku z czym a pytanie do Ciebie. Jeżeli nie zasostuję zadnego konserwantu ile taka mieszanka może stać na mojej półce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mieszasz ze sobą same olejki bez zadnych półproduktów typu panthenol itd. to z mieszanką nic się nie stanie :)

      Usuń
  30. trochę głupota z tą metodą dla cery naczynkowej. Gorąca woda cerze naczynkowej nie służy, zwłaszcza para więc nie wiem skąd taka informacja. Owszem ocm jest bardzo dobrą metoda oczyszczania, ale z tą gorącą parą przy rozszerzonych naczynkach totalna bzdura :) wiem po sobie bo mam cerę naczynkową, raz taką głupote zrobiłam i żałowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W poście jest napisane , że tej metody nie poleca się dla cery naczynkowej :)

      Usuń
  31. Można stosować OCM na skórę głowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm mieszankę można stosować na skórę głowy aby ją odzywić- olejowanie :)
      Jednak nie OCM nie umyje włosów :)

      Usuń
  32. A jak przy tej metodzie traktować szyję i dekolt?

    OdpowiedzUsuń
  33. a ja mam takie pytanie co do tego oleju z pestek winogron z biedronki, wlasnie go kupilam zeby olejowac wlosy i na twarz, ale troche sie boje czy nie zaszkodzi i cyz ma to jakis sens, bo jest on rafinowany :( bede wdzieczna za odpowiedz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie olej fajnie nabłyszczy włosy, ale jeśli chodzi o twarz to polecam zainwestować w coś lepszego :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...