poniedziałek, 16 lipca 2012

Czy Propylene Glycol jest tak szkodliwy jak go maluja ?


Cześć Dziewczyny !
Robiąc recenzję toniku do twarzy na drugim miejscu w składzie znalazłam Propylene Glycol.
Znalazłam na jego temat tyle informacji , ze postanowiłam zrobić osobny post na jego temat.




A zatem czy  Propylene Glycol jest tak szkodliwy jak go malują ?
































Co mówią o nim źródła ?


Formułka ze strony kosmopedia.pl
Działanie kosmetyczne :Hydrofilowa substancja nawilżająca skórę. Ma zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka, dzięki czemu pełni rolę promotora przenikania - ułatwia w ten sposób transport innych substancji w głąb skóry. Funkcja w kosmetyku : Humektant - zapobiega krystalizacji (wysychaniu) masy kosmetycznej przy ujściu butelki, tuby itp. Wspomaga działanie konserwujące poprzez obniżenie aktywności wody, która jest doskonałą pożywką dla drobnoustrojów. Bezpieczeństwo :Glikol propylenowy jest bezpieczny do stosowania nawet w stężeniu 50% w gotowym preparacie. Może powodować podrażnienia, jeżeli nakładany jest na skórę chorobowo zmienioną.

Podsumowując według kosmopedii Propylene Glycol nie jest szkodliwy. Jedynie może powodować podrażnienia na skórę chorobowo zmienioną.
● Informacje z wizażu
Humekant Pochodzenia chemicznego. Glikol propylenowy jest cieczą oleistą, bezbarwna i bezwonną, otrzymywaną z ropy naftowej, podobną do gliceryny. Substancja rozpuszczalna w wodzie, alkoholu i acetonie. W wyższych stężeniach działa konserwująco, obniżając aktywność wodną. Jest dobrym rozpuszczalnikiem dla estru etylowego kwasu p-hydroksybenzoesowego (PHB-ester) w emulsjach (tzn. wzmacnia siłę rozpuszczania fazy wodnej i zapobiega "wywędrowaniu" parabenów z fazy tłuszczowej, gdzie są nieskuteczne).Znajduje zastosowanie m.in. w przemyśle tworzyw sztucznych, kosmetycznym, papierniczym. Jest substancją, którą najczęściej używa się w kosmetyce (w emulsjach i pastach do zębów) jako składnik utrzymujący wilgotność. Środek ekstakcyjny do produkcji ekstraktów roślinnych. Jest również rozcieńczalnikiem do gęstych tensydów.Może powodować podrażnienia

● Informacje z wizażowego forum fragment :

Pytanie :
''Witam!Niedawno dowiedziałam się że propylene glycol jest substancją szkodliwą dla skóry i powoduje jej starzenie. Daje uczucie nawilżenia a posiada skutki uboczne w postaci tego ze powoduje zmarszczki. Proszę o jakąś informację na ten temat, będe bardzo wdzięczna.
Ten skladnik jest prawie we wszystkich kosmetykach na mojej pólce, czy mam je wyrzucić? Mam wrażenie że jest skladnikiem kosmetyków z dolnej pólki (jest tani), ale nawet dermika go ma...
Jeszcze raz bardzo prosze o odpowiedź panią kosmetyczkę, jak równiez inne osoby, ktore coś wiedzą.
pozdrawiam serdecznie ''
Odpowiedź :
''To prawda Propylene Glycol,jest szkodliwy,działa rakotwórczo i jest silnie toksyczny.Znalazłam go w masie produktów.Wystepuje on tak czesto w kosmetykach,gdyz jest stosunkowo tani i doskonale nawilza jednocześnie uszkadzajac strukture lipidowo-proteinowa.
Niestety producenci nie pisza o szkodliwym działaniu tego składnika,ale spokojna głowa.Jesli w składzie produktu znajduje sie on pod koniec listy( a to znaczy w bardzo małych ilościach) wówcza mozna zakupic dany produkt ,jesli natomiast jest on wymienianyj ako jeden z pierwszych( a zcęsto jest tuz po wodzie),wówczas lepiej zrezygnowac z zakupu.''

● Informacja z forum na biochemii urody :
dziala on jako nawilzacz oraz zwieksza penetracje skladnikow aktywnych kosmetyku i wlasnie z tego powodu czesto wymienia sie go na liscie zakazanej przy cerze naczynkowej oraz wrazliwej. Zwiekszajac penetracje skladnikow produktu kosmetycznego moze on (czyli glikol propylenowy) przyczyniac sie do podraznienia delikatnej cery naczynkowej.

●Według Pana Rożańskiego :

Kosmetyki zawierające glikol propylenowy w razie dostania się do oczu powodują zapalenie gałki ocznej i spojówek, co objawia się łzawieniem, pieczeniem, świądem i opuchnięciem powiek. Uszkadzają strukturę lipidowo-proteinową błon komórkowych.Wdychane podczas używania aerozoli z kosmetykami uszkadzają nabłonki układu oddechowego i powodują kaszel oraz nieżyt.

I co ja mam teraz myśleć ? Jedni piszą , że przyspiesza starzenie i jest rakotwórczy inni zaś , że szkodzi tylko skórze naczynkowej. Teraz już nie wiem co myśleć tym bardziej , że tonik który kupiłam jest świetny i cudnie nawilża i mam go jeszcze sporo ( nie chcę go wyrzucić i tego nie zrobię).

Co wy myślicie na temat Propylane Glycolu ?
Zapraszam do dyskusji ! :) 
Zapraszam równiez do czytania komentarzy pod postem tam powinnyście z pewnościa znaleźć odpowiedź na to pytanie :)




                                                                   

50 komentarzy:

  1. No chyba kogoś pogięło z rakotwórczością.
    Wyznawcy filozofii pana R. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne, z czym mogę się zgodzić, to z tym, że może (nie musi) podrażniać oczęta.

      Usuń
    2. Haha no z tym panem R to faktycznie u niego wszystko jest szkodliwe i rakotwórcze. Gdyby tak wymienic co wg niego nie jest szkodliwe zostałyby same ''ananasy'' :D

      Kascysko najbradziej czekałam na Twoja odpowiedź. A co myślisz o przyspieszaniu przez niego starzenia ?

      Usuń
    3. Pan Różański wszędzie widzi zagrożenie :D. Też miałam mieszane uczucia co do glikolu propylowego, ponieważ jest on wysoko w żelu aloesowym Gorvita, który uwielbiam i również czytałam o nim i złe i dobre rzeczy. Czuję się lekko uspokojona, aczkolwiek jestem ostrożna :). Na razie nic się mi nie dzieje, nie podrażnia mnie ani nic.

      Usuń
    4. Haha dokładnie wszedzie :D
      No własnie ja mam tonik i jest świetny najlepszy do tej pory jaki mialam i ma Propylene glycol na drugim miejscu :(

      Usuń
    5. Ja też mam taki tonik z PG wysoko i używam go, bo super działa :)

      Usuń
    6. Mnie zastanawia jak to jest z tym jego przyspieszaniem starzenia ;/

      Usuń
    7. Mam nadzieję, że jednak nie przyspiesza... Naprawdę ciężko uniknąć go w kosmetykach.

      Usuń
    8. No własnie wiem ;/ Bo w sumie jest to substancja nawilżająca więc jedno stwierdzenie sprzeczna jest z drugim :/

      Usuń
    9. Na pewno nie przyspiesza. Wolny rodnik niezmiernie ciężko z niego uzyskać. Śpijcie spokojnie ;)

      Ale proszę, może nie pisz notek z domysłami? Potem jakieś ruskie opinie egzystują w internetowym świecie i stresują nie do końca świadomą społeczność xD

      Usuń
    10. Notkę napisałam po to by w komentarzach nawiązac dyskusję na ten temat. Dyskusję mająca na celu wyjaśnienie tych własnie ''ruskich opinii''. To tak samo jak posty na temat SLS ;)

      Usuń
    11. I dzięki za odpowiedź ;p

      Usuń
    12. Czuję się uspokojona :). Ja ogólnie nie jestem panikarą, więc spoko spoko :P

      Usuń
    13. Kobiety. Glikol na pewno nie jest zdrowy, bo jak się go wypije to się umiera. Kobiety nakładajcie sobie na twarz tylko to co natura stworzyła do konsumpcji. Np. oliwę z oliwek. Czy wiecie, że ilość raka od wojny, czyli od czasu wojny, czyli od czasu kiedy zaczęto używać nienaturalne substancje w kosmetykach skoczyła do góry kilkaset procent? Czemu? Jest teraz na 1 miejscu nawet przed zawałami itd. Używajcie dalej rakotwórczych rzeczy na twarz i gdzie indziej i powodzenia. Dr Różański nie jest pieprznięty tylko ma rację. Czego Bóg nie tworzył do nakładania na gębę, nie nakładaj. Polecam zdrowe mydło z oliwy z oliwek i innych w cenie mydła sklepowego. Nie trzeba po nim nawet kremów używać tak skóra jest nawilżona gliceryną i olejami oliwnymi, a do tego czysta i nic przez nią nie przenika, jak SLS, PEG i ta cała reszta którą sprzedają wam właściciele firm za setki złotych. Nic nie miesza się Wam do DNA. Pozdrawiam. zdrowe.mydlo@gmail.com

      Usuń
    14. Mężczyzno, a od kiedy to bóg stworzył mydło na twarz i oliwę na twarz?

      "Glikol na pewno nie jest zdrowy, bo jak się go wypije to się umiera." - glikol? KTÓRY? Bo chyba chodzi Ci o konkretny? Konkretnie o ETYLENOWY, ale pewnie o tym nie wiesz... Natomiast od propylenowego się nie umiera, próbowałam go - jest słodziutki i żyję! :)

      A Ty Kascysko znowu robisz z siebie góru dla "nieuświadomionego ciemnogrodu"... Och!, jaka Ty mądra! Żal. Za kogo Ty się uważasz? Rodnik? A nie wiesz, że nie tylko substancje wywalające rodniki działają prostarzeniowo?

      Ludzie, ratunku...

      Usuń
  2. nigdy się nad tym nie zastanawiałam, wiec tym bardziej dziekuje za notkę =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo nigdy się nie zastanawiałam :) Proszę :)

      Usuń
  3. nigdy nie zastanawiałam się nad szkodliwością tego składnika. myślę, że nie ma co popadać w paranoję. nie wyrzucaj toniku :D to jest jak z SLS, jednym służy, innym nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak tez tak myślę :) Z tym , że dalej nie mam pewności co do tego czy nie przyspiesza on starzenia ;/

      Usuń
  4. nigdy na tym nie myślałam szczerze mówiąc;d

    OdpowiedzUsuń
  5. oj tam oj tam ;) ja nie popadam w paranoje, na pewno nas nie uśmierci ten propylane glycol :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie popadam , ale ciągle nie męczy to , że niby przyspiesza starzenie :(

      Usuń
    2. oj jednak w swoim czasie zrobi co trzeba,jeżeli jeszcze uzywasz napoje light z aspartamem,jadasz glutaminian sodu,podpaski z chlorem,środki intymne z zrącymi składnikami ktore w czasie powodują bezpłodność lub wczesną menopauzkę ,to nie zdążysz pomyśleć o co tutaj chodzi!a o to ze jest nas za dużo i tak następuje selekcja ludzi-a nie wierzysz to posłuchaj sobie naukowcow co na ten temat oprocz Różanskiego mówią!np dr Jerzy Jaśkowski,samych Amerykanów-zwykłych zjadaczy chleba co im żony poumierały-pijąc z aspartamem napoje,żując gumę ,stosując antykoncepcję-zastrzyki w wieku 13 lat-czego efektem -śpiączka ,po śpiączce trzęsawica całego organizmu-na ten temat mówią Niemcy-trza znać języki,ale jak się jest uśpionym przez górę produktów od stóp do głów to nic dziwnego że się widzi tylko jeden punkt!Jak patrzę jak wyglądają 20latki,to mogę powiedzieć że żona moja 49 wygląda młodziej od Was!!Dlaczego???odpowiedzcie sobie same!

      Usuń
    3. Po pierwsze, radzę następnym razem używać słownika, po drugie, podaj konkretne źródła i konkretne cytaty, każdy może sobie napiksać że Niemcy/Francuzi"eskimosi uważają że chleb/mleko/witamina C jest szkodliwe i teraz wierzcie mi na słowo. Odpowiadam na Twoje pytanie Zona wygląda młodziej, bo chodzi w bo ni epije słodzonych napojów tylko samą wodę źródlaną, zamiast podpasek używa waty, a zamiast "szkodliwych" kosmetyków znowu wodę źródlaną a zamiast antykoncepcji zamyka oczy i udaje że zajść w ciąże nie może? (jak ma 49 lat to naprawdę już nie może)

      Usuń
    4. Akurat mleko i chleb pszenny są szkodliwe, co jest potwierdzone wieloma badaniami... (tymi niesponsorowanymi przez producentów tychże produktów)

      Usuń
  6. Teraz niby wszystko jest złe i rakotwórcze...

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mnie wczoraj naszło na glikole ze względu na skład kosmetyku (Filtr UV):D Zupełnie nie wiedziałam, że o tym piszesz :) Ale do rzeczy... Niewątpliwie, nie tylko glikol propylenowy, ale ogólnie glikole są składnikami budzącymi skrajne emocje. A aprpopo opinii Różańskiego to traktuje on o wszystkich substancjach dość krytycznie, np. trzeba wiedzieć, że rakotwórcze działanie glikoli pobudza się jedynie w wysokich stężeniach przy zanieczyszczeniu dioksanem (1,4-dioxane). Stężenia 1-10% mają być bezpieczne dla człowieka - myślę jednak, że osoby ze skłonnością do alergii powinny ich unikać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. stężenie by musialo wynosić chyba z 50%

      Usuń
  8. staram się go unikać ale czasem zdarzy się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ciężko go unikać, jest w bardzo dużej ilości komsetyków :) Propylene lub jego młodszy brat butylene glikol. Ale nie popadajmy w paranoję jeżeli pojawia się dość nisko w szerokim składzie... :) Jeżeli wysoko - obserwujmy.

      Usuń
    2. No własnie jesli jest nisko w składzie to faktycznie normalne jednak na drugi miejscu jak w moim przypadku to troszkę się boje ;/

      Usuń
    3. No niestety, producenci prawie wszędzie wkładają glikole, większość kosmetyjów ma glikol propylenowy...

      Usuń
  9. Ja go wolę unikać, zwłaszcza na początku składu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja następnym razem tez będę unikać na początku składu.Teraz już niestety nic z tym tonikiem nie zrobię :(

      Usuń
  10. A co glikolem propylenowym jeśli jest w liquidach do e-papierosów?

    OdpowiedzUsuń
  11. no nie wierzę, ciekawe który za przeproszenie matoł napisał tak na wizażu????Glikol może jest i tani ale ma wiele zalet, poza tym przepraszam gdzie niby jest dowiedzione,że ma rakotwórcze działanie? Przypomina mi to dyskusję o parabenach haha, wszyscy ich unikają mimo,że 50 ml kremu zawiera mniej parabenów niż spożywany przez nas ser żółty, którego plaster zawiera tychże parabenów więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no, glikol jest super, parabeny też, oby ich konsumenci nie unikali skoro są już w serze żółtym, którego wyobraź sobie nie wszyscy jedzą... Na pewno trafiły do sera jako naturalny składnik mleka krowy :/ Właśnie dzięki takiemu podejściu goowniana chemia otacza nas ze wszystkich stron.

      Usuń
  12. Hej, rozszyfrowywałam właśnie skład mojego żelu do cery trądzikowej i NACZYNKOWEJ, który ma GP na 3-cim miejscu i bardzo się zdziwiłam, bo oto ten żel POMAGA MI bardzo w moich problemach skórnych, a do tego podczas poł roku stosowania tak nawliżył mi buźkę, że ZNIKNEŁY ZMARSZCZKI mimiczne wokoło ust.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam ten sam problem,mój tonik też go ma na drugim miejscu i mimo,że go lubiłam to skóra mi się z biegiem lat zmieniła i może to też jego wpływ.Dlatego planuję go odstawić :/

    OdpowiedzUsuń
  14. What i don't realize is if truth be told how you are now not really a lot more smartly-appreciated than you might be right now. You're very
    intelligent. You recognize therefore considerably in relation to this matter, made me for my
    part imagine it from numerous various angles.
    Its like men and women aren't involved except it's something to do with Woman gaga!
    Your own stuffs outstanding. Always deal with it up!

    Feel free to visit my weblog - pole pruners ()

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja myśle nie dajmy się zwariować, chemii trzeba unikać, ale samo powietrze szczególnie w miastach juz jest szkodliwe i ma kontakt z nasza skóra, włosami i tym oddychamy.
    Ja na noc stosuję naturalny olejek odmladzajacy (100% bez dodatków, tylko oleje i skwalan z oliwek) robiony przez taka firme, która na zamówienie miesza go ze swoich receptur, a na dzien lepszy krem drogeryjny nawilżający i skórę mam świetną, wyglądam zdecydowanie młodziej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak można nakładać na skórę ropopochodne substancje?a pod oczy? Propylene glycol w kremie pod oczy Dermiki Mesoterapist jest na drugim miejscu po wodzie, teraz wiem,że nigdy nie powinnam nawet kupić tego czegoś,po sześciu dniach nakładania tego pod oczy skóry miałam tak wysuszoną jak sachara, siateczkę nowych zmarszczek i zapalenie spojówek. Teraz wiem,że nigdy nie kupię już czegoś co ma w składzie to g....o.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja zauważyłam, że produkty z jego zawartością szczypią w oczy, a potem oczy długo mnie pieką. Osobiście unikam na tyle na ile mogę. Niech każdy robi co uważa za słuszne....

    OdpowiedzUsuń
  18. Dermika to jedna z najgorszych firm, poczytajcie skaldy tych kosmetykow, nie wiem skąd te zachwyty nad tą firmą

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...