środa, 20 czerwca 2012

Metoda CG - Curly Girl

                                                 METODA CURLY GIRL - CG



Metoda Curly Girl czyli po prostu zasady pielęgnacji włosow kręconych ALE to nie znaczy , że nie mogą z niej korzystać prostowłose.

1.Pierwszą rzeczą , którą robimy decydując sie na CG to oczyszczamy włosy z silikonów prostym szamponem z SLeS (bez silikonów)

2.Dobrze jest podciąć końcówki


1. Mycie
   Odstawaiamy szampony zawierające silne detergenty 

   Dlaczego? Szampony zawierają silne detergenty (wysuszające siarczany)
   Unikamy:
   -sodium lauryl sulfate
   -sodium laureth sulfate
   -sodium myreth sulfate
   -sodium pareth sulfate
   -sodium coco sulfate
   -ammonium lauryl sulfate
   -ammonium laureth sulfate
   -sodium olefin sulfanate
   -sodium cocoyl sarcosinate

   Czym je zastąpić ?
   *Myciem metodą OMO (więcej TU)
   *Myciem odżywką (więcej TU)
   *Myciem delikatnym szamponem zawierającym zamiast powyższych  substancji np. takie :
   -cocamidopropyl betaine ,
   -Coco Glucoside

   -Decyl Glucoside
   -Lauryl Glucoside


2.Odstawiamy silikony- jesli chcecie się dowiedzieć o nich więcej To zajrzyjcie TU


3.Czesanie-Odstawiamy zwykłą szczotkę
 
   Czym zastępujemy ?
   -grzebieniem z szeroko rozstawionymi ząbkami
   -palcami
   -w przypadku włosów kręconych czeszemy tylko na mokro

4.Ostatnie płukanie - zimną woda by domknąć łuski włosowe

5.Przy rozprowadzaniu odżywki na włosach delikatnie rozczesujemy je palcami

6.Pozwalamy wyschnąć włosom naturalnie ! Lub poniższą metodą :






7.Nie owijaj włosów w zwykły ręcznik
   Czym go zastąpić?
  -ręcznikiem z mikrofibry
  -bawełnianą koszulką
  -ręcznikiem papierowym


8.Podcinamy włosy co 4-6 miesięcy


10.Metodę możemy oczywiście modyfikować pod własne potrzeby. Włosy nie od razy przyzwyczają się do CG więc dajcie im się zaprzyjaźnić :)


Lubicie CG ? Jakie efekty ? :>







 


38 komentarzy:

  1. w sumie większość z tych rzeczy stosuję od zawsze i co?...i nic :p no ale nie mam kręconych włosów, albo robię coś źle :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to jedynie pozwala wydobyć naturalne fale. Z prostych włosów niestety loków nie będzie. :)

      Usuń
    2. To prawda z prostych włosów loków nie zrobi :)
      Ale Twoje włosy na pewno cieszą się , że dbasz o nie w ten sposób :)

      Usuń
    3. Zazdroszczę wam tych ślicznych loków. Proste włosy to nie to samo :(

      Usuń
    4. Ja zazdroszczę prostych :(

      Usuń
    5. Ja tez prostych zazdroszczę. Ale moze dlatego, że prawdziwych, ładnych loków nie mam?

      Usuń
    6. Ja mam fale, które są suche.
      Jak np. patrzę na proste włosy Eve, lśniące, idealne, to zazdrość odczuwam jeszcze bardziej.
      Wydaje mi się, że o proste łatwiej zadbać...

      Usuń
  2. ja też większą część o ile nie całą stosuję. Ja w ogóle mam wrażenie ze moje włosy mają strukturę włosów kreconych, a są delikatnie falowane =p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie tez się do tego stosuje , a nawet o tym nie wiedziałam ( że się do tego stosuję) hehe. Ja bym chciała proste <3 :)

      Usuń
  3. Haha do wszystkich punktów stosuje się, chociaż mam włosy proste jak drut :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic :) Tą metodę moga stosować równiez prostowłose :)

      Usuń
  4. ja tam kręconych nie chcę mieć :P ale dużo z tych punktów stosuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale w tej metodzie nie chodzi o to żeby włosy stały się kręcone :)

      Usuń
    2. ahaha fakt :P co do punktów 3,4 i 7 ... to mam szczotkę z naturalnym włosiem:p ale czasem też używam zwykłej:P 4 płukanie tą zimną wodą... hmm kiedyś płukałam i różnicy nie zauważyłam. i 7 dlaczego nie owijamy zwykłym ręcznikiem? pierwsze słysze ciekawa jestem.

      Usuń
    3. Ostatnie płukanie powinno być chłodną woda , ponieważ to zamyka łuski włosowe. Czemu nie zwykłym ręcznikiem ? Bo włókna , z których zrobiony jest zwykły ręcznik po prostu niszczą włoski :)

      Usuń
  5. Stosuje wszystkie punkty:) a w sumie nie chwila, tylko ręcznik jeszcze frotte. Ale jestem na etapie zakupowania czegoś bardziej odpowiedniejszego:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mi bawełniana koszulka nie pasuje w roli osuszacza, niestety :(
    nie stosuję się bardzo ortodoksyjnie do CG, jednak na wiele rzeczy tu wymienionych zwracam uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ta metodę.modyfikuje względem siebie :)

      Usuń
  7. ja mam falki, jednak wolę siebie w prostych i tej metody nie stosuję.

    Raz mam fale, a raz proste,oczywiście ich nie prostuję ... jedyne co używam do prostowania to grzebień. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ta metoda nie sprawi ze Twoje włosy staną się kręcone :)

      Usuń
  8. Przydatne informacje ;) Moje włosy są co prawda falowane ale jak mam mokre to się kręcą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta metoda nie jest tylko dla kręconowłosych :)

      Usuń
  9. No to ja obecnie stosuje wszystkie te zasady ... i jak na zlosc rosna mi krecone maluszki :/

    OdpowiedzUsuń
  10. tak uzywam cięgle tego samego opakowania:) robię przerwy: używam raz oleju raz jedwabiu do włosów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włoski mogą się przyzwyczaić do tych składników :) Dobrze jest sobie odpocząc od nich jakiś czas :)

      Usuń
  11. Większość stosuję, muszę w końcu kupić sobie turban lub ręcznik z mikrofibry...

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny blog, dodałam do obserwowanych i zapraszam do siebie :)
    http://liliannakim.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuje :) takie zestawienie zawsze warto mieć pod ręką!

    OdpowiedzUsuń
  14. Podcinać co 4-6 miesięcy ?:O nie lepiej co 2-3 miesiące ?:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ani jedno ani drugie:). Trzeba obserwować włosy/końcówki. Jedne włosy potrzebują częstszego podcinania, inne rzadszego. Ot i cały sekret.

      Usuń
  15. Ja mam proste włosy ale kilka istotnych kwestii się dowiedziałam:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję , za wszystkie uwagi , opinie oraz porady ;) Na każdy komentarz postaram się odpisać ;) (odpisuję pod postem by zachować sens rozmowy).Komentujących oczywiście również odwiedzam ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...