wtorek, 10 kwietnia 2012

Siemię Lniane

Dzisiaj zaserwuję wam siemię lniane ;)
Kupiłam 400g. za 3,49 więc myslę , że się opłacało. A więc dzisiaj troszkę o jego własciwościach. Opiszę jak zrobić płukankę , żel i maseczkę ;)


Siemię lniane - skład i działanie

Nasiona lnu zawierają związki śluzowe, substancje oleiste, kwasy organiczne, nienasycone kwasy tłuszczowe, sole mineralne (cynk, żelazo, magnez), witaminę E, fitosterole, fitoestrogeny, lecytynę i flawonoidy. Siemię lniane doceniane jest ze względu na działanie osłonowe i nawilżające na śluzówkę przewodu pokarmowego, a także właściwości przeciwmiażdżycowe, przeciwzapalne i przeciwnowotworowe.

                                                              Ja kupiłam takie :


1.Maseczka do włosów
2 łyżki nasion zalewamy szklanką wody i gotujemy kilka minut. Następnie odcedzamy wywar i wmasowujemy go we włosy. Spłukujemy po minimum godzinie. Maseczka nawilża, odżywia i regeneruje suche i zniszczone włosy oraz zmniejsza tendencję do puszenia się pod wpływem wilgoci.

2.Płukanka do włosów z siemienia lnianego
2łyżki siemienia zalać szklanką wody i zagotować , po około 30min odcedzić . II płukanka gotować , używamy do ostatniego płukania , nie spłukujemy jej.

3.Maseczka do twarzy
3 łyżki zmielonego siemienia zalewamy szklanką gorącej wody i mieszamy do uzyskania gęstej papki. Maseczkę nakładamy na 20-25 minut i zmywamy ciepłą wodą. Maseczka odpowiednia jest do każdego rodzaju cery, a szczególnie do suchej i podrażnionej.
4.Peeling do twarzy
3 łyżki rozdrobnionego (nie zmielonego) siemienia zalewamy szklanką gorącej wody i dodajemy łyżeczkę miodu. Peeling z siemienia delikatnie złuszcza martwy naskórek, oczyszcza pory, wygładza i regeneruje skórę.
5.Kuracja wzmacniająca paznokcie
2 łyżki nasion zalewamy 1 litrem gorącej wody i odstawiamy na kilka minut. Następnie zanurzamy paznokcie na 15-20 minut.
6.Płyn z siemienia lnianego do układania włosów


Staraj się wczesać niniejszą miksturę we włosy. Szczególnie pożyteczna dla cienkich i słabych włosów. Płyn ten nadaje włosom większą objętość.
  • 1/2 szklanki siemienia lnianego
  • 1 szklanka wody
Za pomocą łyżki zgnieść nasiona siemienia lnianego. W rondlu zagotować wodę. Zmniejszyć ogień i dodawać po jednej łyżeczce na raz nasiona zioła do gotującej się wody, dopóki misktura zacznie gęstnieć. Odcedzić pestki. Można rozrzedzić do żądanej konsystencji.




7.Żel do włosów z siemienia lnianego.Ten w stu procentach naturalny żel do włosów jest polecany szczególnie do włosów kręconych – nie obciąża ich, nie skleja, nabłyszcza, sprawia, że łatwo się rozczesują.
Raz przygotowany żel można przechowywać w lodówce przez około 3 tygodnie.

SKŁADNIKI:
50 gram siemienia lnianego,
woda,
olejek eteryczny,
dwa niewielkie garnuszki,
drewniana łyżka do mieszania,
sitko z bardzo drobnymi oczkami.
WYKONANIE:Wieczorem wsypać siemię do sitka, a sitko wstawić do garnuszka z wodą (wody powinno być tylko tyle, aby przykryła siemię). Zostawić tak przygotowane siemię lniane w wodzie przez całą noc.
Przez noc siemię wytworzy naturalną otoczkę żelu wokół ziarenek.
Rano należy wyciągnąć z garnuszka sitko z siemieniem i włożyć je do drugiego, pustego garnka. Następnie należy przełożyć zawartość pierwszego garnuszka – łyżka po łyżce, przecedzając żel do drugiego garnka, delikatnie mieszając ziarenka siemienia, tak aby cała zawartość pierwszego garnuszka przefiltrowała się przez sitko do drugiego.
Przecedzony żel postawić na wolnym ogniu, uważając, aby nie zaczął się gotować i ciągle mieszając drewnianą łyżką doprowadzić go do gęstszej konsystencji, podobnej do żelu do włosów.
Zdjąć z ognia, wystudzić. Można dodać do niego parę kropelek olejku eterycznego, aby nadać mu dowolny, ulubiony zapach.
Włożyć do szklanego słoiczka i przechowywać szczelnie zamknięty w lodówce.

Kochane jak zrobię , któryś z tych produktów to na pewno dodam o tym notkę oaz powiem jakie efekty  ;) Mnie to wszystko bardzo zachęciło , szczególnie zawartość   : w 100g. :
białko 19,8g
błonnik pokarmowy  26,4
witamina B6  0,47mg
tiamina (witamina B1)
niacyna ( witamina PP)  8mg
kwas foliowy  87ug
potas 813mg
magnez 392 mg
fosfor 642mg
zelazo 5,7 mg
cynk 4,3mg
wapn 255mg

A wy robiłyście coś z tej listy ? , jak efekty ? ;>

aaa oczywiście odpowiadam jeszcze na pytania z tagu z poprzedniej notki ;)



32 komentarze:

  1. Hehehehe jesteś świetna:D ja kupiłam też siemię lniane bo dużo o nim czytałam i chce robić maseczke na włosy a tu... siemie w proszku ! ale no cóż zrobiłam paćke odczekałam.. 2 godziny wyczesywałam pozostałości z włosów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście mam siemię w ziarenkach uff hehe ;)

      Usuń
    2. Ja nie sądziłam że jest też mielony poprosiłam o siemię lniane i dostałam.. hah:D

      Usuń
    3. A ja nawet nie wiedzialam ze.jest mielone :O

      Usuń
  2. ja własnie kupiłam trochę siemia lnianego przy okazji innych ziołowych zakupów i zastanawiałam się co z nim zrobić, a tu proszę! mega przydatny post, na pewno wypróbuję go jako peeling i jako wzmacniacz do paznokci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam płukankę, używałam samego żelu, a teraz zrobiłam na jego bazie krem do loków (więcej u mnie na blogu).

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. stosuję żel do włosów z siemienia lnianego :-) efekty można zobaczyć na moim blogu :D jestem mega zadowolona :)

      Usuń
    2. Rowniez mam zamiar stosowac jako zel do wlosow :-)

      Usuń
  4. Cześć ! Zostałaś oTAGowana :) Byłoby fajnie, gdybyś wzięła udział w zabawie :)
    Więcej szczegółów tutaj: http://martuchowax3.blogspot.com/2012/04/mae-zakupy-tag-d.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nawilżałam nim włosy, używałam nawet jako żelu
    w tym się spisało

    robiłam maseczkę na twarz (uczuliło mnie niestety :/)

    i piłam :)
    ostatnio coś zapominałam o nim, ale zaraz nadrobię :D lecę zalać ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pic to bym sie chyba nie napila hehe

      Usuń
    2. brzydko wygląda, ale jest smaczne :P taki orzechowy posmak ma ;)
      fajnie gardło nawilża itd.
      i dużo witamin itp :P

      pij, pij ;D

      Usuń
    3. może w następnym miesiącu bo teraz piję skrzyp więc nie chcę przesadzać ;)

      Usuń
  6. nigdy nie robiłam nic z siemienia, nie mam chyba cierpliwości do tego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero zaczynam przygodę z siemienia ;)

      Usuń
  7. Bardzo lubię siemię lniane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swojego czasu dużo szklanek go wypiłam, i chyba czas najwyższy do niego wrócić. Jutro go kupić. Dziękuje za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja musze sie przekonac do tego picia :-)

      Usuń
  9. kupuję takie samo siemię, mielę i piję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok przekonałyście mnie hehe od następnego miesiąca piję siemię ;)

      Usuń
  10. ja siemię tylko jem z bananem, ale super ze podajesz przepisu bo szukałam czegoś żeby rozszerzyć asortyment używania lnu.
    dzięki za radę, boje się kosmetyków od fryzjerek bo kupuje tylko nie testowane na zwierzętach, czyli nivea, pantene, syoss i inne reklamowane odpadają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się , że post się przydał ;)

      Usuń
  11. jestem ciekawa jak będą się sprawdzać płyn i żel do układania włosów
    ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak znajdę troche czasu to na weekend zrobię i dodam recenzje ;)

      Usuń
  12. Hmmm ja póki co siemienia lnianego używałam jedynie na sprawy żołądkowe, ale teraz skuszę się na maskę do włosów:)

    PS. dodaję do obserwowanych, zapraszam też do mnie, dopiero zaczynam :)

    gingered.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. ja czasami dodaję kilka ziaren lnu np. do sałatki lub do jogurtu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No tak, efekty są świetne- patrząc na loki <3
    ale aplikacja to u mnie całkowita porażka!
    Ciągle ziarenka mi wypadają i cała wanna w nich jest zamiast moje włosy ;(
    Szczerze- jak przeglądałam komentarze to takiego problemu nie ma u innych jak u mnie, więc co źle robię?

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie lubię domowej roboty maseczek etc. Jem siemię, mam nadzieję, że to też coś da

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...