piątek, 27 kwietnia 2012

Oczyszczamy włosy !

Hej Kochane ;) Ostatnio zaniedbałam troszkę bloga :( Byłam chora i nawet nie miałam na to siły.. Ale już nadrabiam . Dziś post na temat oczyszczania włosów - oczyszczania , które wspomoże wchłanianie cudownych składników , maseczek itd ;)


1.Soda oczyszczona - (samodzielnie przyrządzony szampon oczyszczający)
Czego potrzebujemy ?
-Szklankę z ciepłą wodą
-Łyżka sody

Dokładnie 1 łyżka sody na szklankę wody. Taką miksturę zabieramy do łazienki i tam aplikujemy na czubek głowy wmasowując w skórę i we włosy. Soda oczyszczona jest jednym z najdelikatniejszych środków alkalicznych, które świetnie oczyszczają z tłuszczu i nagromadzonych substancji chemicznych.

* można również wymieszać sodę z szamponem i taka miksturką umyć włosy

Jakie sa plusy ?
-Oczyszczenie włosów z silikonów
-Uwolnienie włosów z silikonów , oczyszczenie ich sprzyja wchłanianiu substancji odżywczych takich jak np. maseczki , oleje itd ;)

Jakie sa minusy ?
-może wysuszyć włosy ;/ więc po kuracji należy nałożyć odżywkę lub maskę ;)


Stosowałyście ? Polecacie ? Sama nie wiem co o tym mysleć hmm ;>?

27 komentarzy:

  1. Jak wysusza to póki co nie mam się po co brać za to =(

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli stosuje się delikatne silikony to warto co jakiś czas właśnie oczyszczać włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie próbowałam, ale myślę, że warto:)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie stosiwałam, na razie mam szampony z sls i one mi czyszcza az wlosy skrzypią:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy o tym nie słyszałam. Może wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz o takim czymś słyszę, muszę poczytać więcej o tym w necie, bo to jest interesujące i może wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na necie jest masa informacji na ten temat ;)

      Usuń
  7. Zawsze się zastanawiałam nad tą metodą, gdyż - pH skóry jest kwaśne (5,5),taki roztwór myślę, że będzie ładnie zasadowy (8 co najmniej) i nie wiem, czy nie zrobi więcej szkody niż pożytku.

    Ogólnie nie zamierzam wypróbować na sobie(mimo tendencji do eksperymentów).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje jednak jest na to sposób. Trzeba do płukania dodać octu. Wtedy krzywdy nie zrobi

      Usuń
    2. zamiast ostu proponuję trochę soku z cytryny do płukania i na pewno włosy będą rewelacyjnie błyszczące i dobrze się rozczesywać będą.

      Usuń
    3. Zamiast octu proponuję trochę soku z cytryny do płukania. Będą się dobrze rozczesywać i ładnie błyszczeć.

      Usuń
  8. Chyba bałabym się takiej metody, póki co nie skorzystam. Zostaję przy peelingu skalpu i szamponie z sls :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurcze, biorąc pod uwagę, że sodą czyszczę blaty kuchenne, przypalone garnki i kamień z armatury, to...nie nałożę jej na włosy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też mam obawy więc raczej wybiorę peeling z kawy ;)

      Usuń
  10. Ja pisałam nawet na blogu na ten temat! :D Osobiście sodę stosowałam nie raz i póki co jak widać mam wciąż włosy na głowie!:D Wiem, że są osoby, które myją je tylko i wyłącznie sodą, także moim zdaniem absolutnie nie ma się czego obawiać:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja kwspółlokatorka zrobiła sobie kurację oczyszczająca z użyciem sody... Siano na głowie... W tm momencie stosuje czwartą kurację nawilżającą, zobaczymy, może pomoże...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siano na głowie , ponieważ w ten sposób oczysciła włosy z silikonów czyli zobaczyła jak wyglądają naprawdę ;)

      Usuń
  12. Myjąc włosy papką sody i płucząc cytryną można sobie znacznie rozjaśnić włosy farbowane.
    Niektórzy dodają ją do szamponu lub masek.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziewczyny, nie ma co sie bac :) ja juz probowalam metody z sodą oczyszczoną i naprawde sie sprawdza :) wlosy sa oczyszczone, blyszczace :) Mi soda nie wysuszyla wlosow.

    OdpowiedzUsuń
  14. probowalam, ale mialam po tym siano. jednakze po plukance octowej i masce wlosy wrocily do normy.

    OdpowiedzUsuń
  15. próbowałam na sobie i praktykuję do tej pory - rewelacja! aby zapobiec wysuszeniu najlepiej spłukiwać jedną łyżką octu jabłczanego+szklanka wody :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szampony z SLS to największe ścierowo. Dziewczyno o czym Ty piszesz... SlS jest także w płynie do naczyń i innych detergentach, więc może kup sobie płyn do naczyń zamiast szamponu hmm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś tu chyba źle zrozumiał.. Oczywiście każdy wie, że szampony z SLS/SLeS są mocne i nie powinno się ich stosować przy każdym myciu, ale każdy też powinien wiedzieć, że raz na 2 tygodnie powinno się dogłębnie oczyścić wlosów (np. z silikonów- pamiętaj, że są i takie, których nie zmyjesz zwykłym szamponem, a jak się nabudują na włosach to nie będą mogły korzystać z właściwości odzywczych maseczek. ).

      Usuń
  17. nic nie wysusza... wystarczy zmieszać 4-5 łyżeczek sody z pół cytryny oraz troche szamponu przeciwlupierzowego, siedze w foli na ktorej jest ręcznik od godziny, splukuje glowe i wlosy są mięciutkie... wcale nie wysuszone ale odzywke i tak nakladam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nic nie wysusza... wystarczy zmieszać 4-5 łyżeczek sody z pół cytryny oraz troche szamponu przeciwlupierzowego, siedze w foli na ktorej jest ręcznik od godziny, splukuje glowe i wlosy są mięciutkie... wcale nie wysuszone ale odzywke i tak nakladam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Po umyciu włosów sodą i po spłukaniu ich wodą należy przepłukać je jeszcze wodą z octem jabłkowym. To zamknie łuski włosów i nada im blasku.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...