niedziela, 8 kwietnia 2012

Mycie włosów metodą OMO

Metoda OMO
Co myślicie o tej metodzie ? Jest skuteczna ? Jesli tak to jakich odżywek używacie do mycia tą metodą ? . Ja osobiscie mam dopiero zamiar spróbować ;)
OMO jest popularną metodą mycia włosów i skrótem, który należy odczytywać jako: O (odżywka), M (mycie), O (odżywka). Metoda OMO polega na zabezpieczeniu fryzury dodatkową porcją odżywki podczas operacji mycia włosów. Zabieg ten ma uchronić włosy przed nadmiernym plątaniem, łamaniem lub wysuszeniem. Szczególnie dotyczy to włosów długich, suchych, zniszczonych, kręconych i porowatych. 






Krok pierwszy O :
OMO rozpoczynamy od zwilżenia włosów pod bieżącą wodą. Zanim użyjemy szamponu zabezpieczamy końcówki włosów wybraną odżywką. Nie musi być to najlepsza odżywka jaką posiadamy, tą bowiem użyjemy na kocu procesu OMO. Wystarczy lekka odżywka codzienna, odżywka w formie spraya lub taka, z którą nasze włosy niekoniecznie się polubiły. Możemy też nałożyć przed myciem olej do włosów, co w pełni zstąpi pierwszy punkt OMO. Nie spłukując odżywki do włosów, przystępujemy do kroku drugiego – mycia głowy.

Krok drugi  M :

Następnym etapem pielęgnacji jest mycie włosów u nasady rozcieńczonym wodą szamponem. Istnieją dwie szkoły mycia włosów techniką OMO. W przypadku pierwszej, staramy się omijać włosy na długości, by nie wysuszyć ich nadmiernie, koncentrując się jedynie na skórze głowy. Jeśli masz bardzo suche włosy unikaj nawet piany, myjąc włosy nałożoną wcześniej odżywką. W przypadku drugiej, myjemy zabezpieczone odżywką włosy, ale tylko pianą spływająca z ich korony. Po dokładnym spłukaniu szamponu oczyszczającego i pierwszej odżywki do włosów, nakładamy ostatni preparat pielęgnacyjny.

Krok trzeci O :

Pora na ulubioną maskę do włosów lub treściwy środek odżywczy.Maskę odżywczą możemy potrzymać na włosach kilkanaście minut, po czym chłodną wodą spłukujemy kosmetyk z włosów. Metoda OMO polecana jest włosom problematycznym, przesuszonym na długości i przetłuszczającym się u nasady. Cechami dobrze wykonanego zabiegu OMO powinny być delikatność oraz zabezpieczenie przed nadmiernym wysuszeniem.


Co myślicie o tej metodzie ? Jest skuteczna ? Jesli tak to jakich odżywek używacie do mycia tą metodą ? . Ja osobiscie mam dopiero zamiar spróbować ;)

30 komentarzy:

  1. Lubię tą metodę :) pierwszym O jest u mnie zwykle Isana z babassu, jeśli mam czas, sięgam po olej. drugie O to alterra z granatem albo jakaś maska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No własnie ja za baRdzo nie rozumiem pierwszego O :(

      Usuń
    2. oj tam, moczysz po prostu włosy, nakładasz odżywkę na długość, nie spłukujesz i myjesz głowę szamponem ;p

      Usuń
    3. szampon i odżywka razem ;o wow hehe aż się boję ;)

      Usuń
  2. Pierwszy raz słyszę. Koniecznie musze wypróbować ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie pierwszy raz o tym słyszę ;) Musze jeszcze poczytać dokładnie co i jak , i wtedy zastosuję ;)

      Usuń
  3. jeszcze nie próbowałam tej metody, ale jest bardzo interesująca i na pewno też będę ją stosować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Interesująca i zachęcająca ;)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  4. pierwszy raz słyszę o tej metodzie, ale może warto spróbować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie warto , ja w najbliższym czasie zamierzam się przerzucić na tą metode ;)

      Usuń
  5. nigdy nie słyszałam o tym, żeby nakładać odżywkę przed myciem, ale spróbuję i zobaczymy co z tego będzie.
    http://olszenka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie słyszałam o takiej metodzie :)
    Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam jeszcze o tej metodzie, ale może warto spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja słyszałąm już i właściwie to stosuję, bo już od miesiąca olejuję włosy przed każdym myciem.
    Pozdrawiam
    ruda

    OdpowiedzUsuń
  9. ja myje włosy co drugi dzień i przeważnie moje pierwsze O to olej, potem delikatny szampon babydream i na końcu najczęściej odżywka ISANA babasu lub gorąco polecam odżywki alterry, bardzo treściwe i u mnie sprawdzają się idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Śmieszna sprawa, dokładnie ten sam tekst w tamtym roku opublikował eStyl.pl na swoim blogu: http://estyl.pl/blog/2012/01/metoda-omo/ a tu proszę, autorem nagle okazuje się Imprevisivel.

    OdpowiedzUsuń
  11. Odzywke mam przy sobie jedna wiec moze spróbuje z nałozeniem serum :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Wstyd przyznac,ale.. :P Ja do tej pory balam sie OMO,poniewaz tez nie bardzo rozumialam pierwsze O ;) Teraz jak u Ciebie przeczytalam wszystko, lacznie z komentarzami dziewczyn juz wiem!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super , że post okazał się pomocny :)

      Usuń
  13. hej ja zaczęłam stosować ta metodę i powiem wam że mam ciekawe doświadczenia mam włosy kręcone i chciałam żeby się bardziej kręciły u nasady głowy ale efekt otrzymałam odwrotny zaczęły mi się prostować i zauważyłam ze mi włosy zmieniły kolor i mam ciemniejsze niż miałam czy to jest możliwe?? a mam włosy naturalny kolor bez farbowania może któraś z was ma podobne doświadczenia albo coś źle robię używam odżywki Joanna ten mód i cytryna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanna miód i cytryna powinna raczej rozjaśnić włosy :P

      Usuń
  14. Musze kiedyś wypróbować i zobaczyć jak taka metoda podziała na moje włosy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy tak nie myłam włosów, wypróbuje dziś, myślę, że moje przemęczone i wysuszone końce się ucieszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hmmm muszę dzisiaj spróbować :) wydaje się idealna dla mnie, bo mam suche, ale przetłuszczające się włosy :/

    OdpowiedzUsuń
  17. hej,
    czy odżywka Joanna Rzepa nadaje się do pierwszego O w metodzie OMO? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Po zrobieniu ombre metodą OMO uratowała moje wysuszone końcówki. Ale w pierwszym O do odżywki dodawałam kilka kropli oleju z pestek winogron. OMO to moje włosowe SOS !

    OdpowiedzUsuń
  19. Od dawna coś takiego stosuję. Sama na to wpadłam, obawiając się, czy słusznie postępuję. A teraz dopiero czytam o tej metodzie...:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...