czwartek, 29 marca 2012

Olej kokosowy

A oto mój dzisiejszy zakup i jego cenne właściwości i zastosowanie ;)



\Olej kokosowy nazywany jest najzdrowszym olejem na ziemi. Doniesienia naukowe wskazują, że olej ten odżywia i wzmacnia mięśnie, szczególnie mięsień sercowy, nie obciążając wątroby.
Doskonale oczyszcza organizm z różnych toksyn rozpuszczalnych w tłuszczach.
Właściwości:
  • ze względu na zawartość kwasu laurynowego - zabija wirusy powodujące grypę, opryszczkę, odrę, żółtaczkę i inne choroby wirusowe, zabija bakterie, grzyby, drożdżaki
  • polepsza wydzielanie insuliny i wykorzystanie glukozy we krwi
  • przynosi ulgę trzustce i systemowi enzymów uwalniając je od efektów stresu
  • redukuje problemy związane ze złym wchłanianiem pokarmu i mukowiscydozą
  • poprawia trawienie oraz pracę jelit
  • poprawia wchłanianie wapnia i magnezu oraz wspomaga rozwój mocnych kości i zębów
  • pomaga zapobiegać chorobom przyzębia i próchnicy zębów
  • zmniejsza poziom złego cholesterolu jednocześnie zmniejszając ryzyko chorób serca
  • wspomaga funkcje tarczycy
  • usuwa symptomy związane z chronicznym zmęczeniem
  • chroni przed chorobami nerek i pęcherza moczowego
  • ma mniej kalorii niż inne tłuszcze
  • polepsza metabolizm tym samym wspierając utratę wagi, nie przyczynia się do budowy tkanki tłuszczowej
  • stosowany na zewnątrz chroni skórę przed infekcjami
  • dostarcza ochrony przed szkodliwymi skutkami ultrafioletowego promieniowania słonecznego

Zastosowanie w kosmetyce:
Pielęgnacja włosów, doskonale nawilża, odbudowuje strukturę włosa.
Można stosować zarówno na wilgotne jak i suche włosy, jako maskę (wmasować olej we włosy przed myciem, owinąć folią lub ręcznikiem, trzymać od jednej do kilku godzin, umyć włosy szamponem. W razie problemów ze zmyciem należy nalożyć najpierw nierozcieńczony szampon na włosy, wmasować, a następnie spłukać).
Wnika do wnętrza włosa i nawilża go. Wzmacnia cebulki włosowe, tym samym pomaga powstrzymać wypadanie włosów.
Pomocny w walce z łupieżem.
Można stosować na końcówki włosów aby zapobiegać ich rozdwajaniu (niewielką ilość oleju wmasować w końcówki).
Wyjątkowo polecany do włosów przesuszonych, zniszczonych, z rozdwajającymi się końcówkami.
Pielęgnacja twarzy i ciała.
Doskonały nawilżacz. Polecany do cery suchej, podrażnionej, łuszczącej się. Jak również do tłustej i trądzikowej co jest związane z jego antybakteryjnymi i antyseptycznymi właściwościami.Sprawdza się również w pielęgnacji skóry dojrzałej i uszkodzonej przez promieniowanie słoneczne. Opóźnia powstawanie zmarszczek, przebarwień skórnych. Nanosić go można bezpośrednio na skórę w postaci olejku, balsamu, doskonały do masażu całego ciała. Pomocny w problemach związanych z łuszczycą, egzamach skórnych. Często stosowany na suchą skórę dłoni.

Miałyście go ? Jak wy go stosujecie ;>

18 komentarzy:

  1. Miałam go i używałam go do olejowania włosów, ale jak dla mnie był masakryczny :( puszył mi włosy :/ w sumie to każdy olej kokosowy mi je puszy :D dlatego już nie używam kokosu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję , że u mnie się sprawdzi ;)

      Usuń
  2. nakładam przed myciem jako maskę - na 1 do 4 godzin zmywam szamponem Hipp dwukrotnie - nie ma żadnych problemów z przetłuszczeniem czy puszenia włosów a dodatkowo zauważyłam że zwalcza łupież

    OdpowiedzUsuń
  3. oczywiście że na skórę głowy też

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny zakup.
      Zapraszam do siebię trwa loteria <3

      Usuń
  4. O! Kupiłam koksowy olej (chyba firmy efavit) właśnie wczoraj w internetowej zielarni która jest u mnie w mieście, jutro idę go odebrać. Zobaczymy jak się spisze u mnie, mam zamiar go stosować na twarz (mam suchą cerę) oraz standardowo na włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na włosy i na twarz ;) Chciałam sprawdzić jak się spawdza na twarzy i przetestowałam na swoim chłopaku hehe od 2 godzin jeszcze go czuję ;)

      Usuń
  5. Nie miałam nigdy tego oleju. Dużo pozytywnych własności ma z tego co napisałaś więc może warto zainwestować...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochm olej kokosowy, stosuję go głównie na twarz, czasem na włosy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja też używam oleju kokosowego do włosków, jest super :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie oleje sa raczej nieodpowiednie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na moim blogu organizowany jest konkurs,jeżeli masz ochotę i chęć to zapraszam do wzięcia udziału w zabawie :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. twój blog jest genialnjy ty tez :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Poczekamy,zobaczymy :) Mam i zaczęłam stosować od dziś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kupiłam dziś dwa rodzaje. Będę spożywała i drugi do kosmetyki. Zobaczę i dam znać jeśli zauważę jakieś zmiany :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...