piątek, 23 marca 2012

Naturalna pielęgnacja , czyli jak zrobic szampon

Dzisiaj pokaże wam jak zrobić szampon do każdego rodzaju włosów ;)

1.Do włosów sztywnych i matowych - Cytrynowy    

Składniki :
2 łyżki mydlnicy lekarskiej ,
2 żółtka ,
2 łyżki soku z cytryny
1/2 wody destylowanej
ewentualnie 2 krople eterycznego olejku cytrynowego

2. Do codziennej pielęgnacji włosów tłustych - pokrzywowo-łopianowy

Składniki :
50g suszonego korzenia łopianu
50g suszonych liści pokrzywy
1 wody destylowanej

3.Do włosów z łupieżem - rumowy

Składniki :
2 żółtka
2łyżki oliwy z oliwek
2 łyżeczki rumu

4. Dla włosów suchych -jajeczny

Składniki :
2 żółtka
1 białko
sok z 1 cytryny
1 łyżeczka miodu


10 komentarzy:

  1. Mi by się przydała ta do łupieżu :D Dzisiaj mnie mega głowa swędzi..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nigdy nie eksperymentuje z takimi składnikami, zawsze kupuję gotowe produkty :) Widzę jednak, że do mojego rodzaju włosów składniki są łatwo dostępne ale bałabym się wlać to na głowę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie testowałam , ale znalazłam to na stronie gdzie na ten temat wypowiadał się fryzjer ;)

      Usuń
  3. Super, dziękuję Ci za ten post ;* Muszę sobie zrobić tą 2 i tą 4 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o szampon pokrzywowo łopianowy: chodzi o 1l wody destylowanej? Akurat mam darmowy dostęp xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa strona. Ostatnio siedzę właśnie w ziołolecznictwie więc regularnie będę tą stronę przeszukiwać, jeśli tylko będę miała wolną chwilę.
    Pozdrawiam,
    Klaudia Osińska.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bałabym się umyć włosy w jajku. Ale za to robię bardzo podobną maseczkę na włosy - 1 żółtko, 1 łyżka majonezu, kilkanaście kropel cytryny, 1 łyżeczka miodu, pół godziny na włosach = ślicznie nabłyszczone, gładkie, niepuszące się włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi ostatnio zabrakło szamponu (zapomniałam kupić) i z pośpiechu umyłam w tym co miałam czyli w żłótku. Następnie popsikałam trochę perfumem i ..... nie chce już wracać do szamponów, skoro pierwszy raz w życiu po umyciu miałam miękkie, gładkie i lśniące własy, postanowiłam poczytać o naturalnych szamponach i odstawić tą wysuszającą i niszcząca chemię, od której jesteśmy uzależnieni, ponieważ media wmówiły nam że trzeba to kupować. Jest mnóstwo lepszych sposobów, choćby głupie żłótko heh.

    OdpowiedzUsuń
  8. to składniki na 1 mycie?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Jeśli nie odpowiem w ciągu 3 dni, proszę wysyłać pytania na e-mail : kingablog@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...